Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:42:34 GMT

بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات تالش

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۳۱۱۵

بارش برف ۴۰ سانتیمتری در ارتفاعات تالش

در پی بارش‌های اخیر در گیلان ارتفاعات تالش با ۴۰ سانتی متر بیشترین بارش برف را داشته است.

به گزارش مشرق، اداره کل هواشناسی استان گیلان اعلام کرد: در بارش‌های اخیر ارتفاعات تالش با ۴۰ سانتی متر بیشترین بارش برف را داشته و دمای هوا هم ۸ تا ۱۶ درجه کاهش یافته است.

در شهرستان رودبار ارتفاع بارش برف در مناطق کوهستانی از جمله داماش، خورگام، عمارلو، چهارمحل، کلیشم به ۵ تا ۲۰ سانت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع برف در گردنه لاریخانی شهرستان سیاهکل هم به حدود ۱۰ تا ۱۵ سانتی متر می‌رسد و تردد وسایل نقلیه فقط با تجهیزات و زنجیرچرخ امکان پذیر است.

در شهرستان رضوانشهر نیز بارش برف که از شب گذشته در مناطق کوهستانی آغاز شد، همچنان ادامه دارد و ارتفاع برف در روستاهای سنگده و زندانه حدود ۳۰ سانتیمتر است.

تمامی راه‌های روستایی این شهرستان باز و رفت و آمد در مسیرهای کوهستانی فقط با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

بارش برف همچنین ٢٠ روستای اشکورات رحیم آباد در شهرستان رودسر را هم سفیدپوش کرد.

ارتفاع برف در مناطق کوهستانی شهرستان املش هم به ۱۵ سانتیمتر رسیده است.

آبگرفتگی منازل روستایی گیلان  بر اثر بارش شدید باران

۱۰ واحد مسکونی روستای باقلاکش بخش تولمات صومعه‌سرا هم بر اثر بارش شدید باران دچار آبگرفتگی شد.

به گفته بخشدار تولمات بارندگی شدید روز گذشته و بالا آمدن آب رودخانه روستای باقلاکش موجب تخریب دیواره رودخانه این روستا شده و موجب آبگرفتگی ۱۰ واحد مسکونی در این روستا شده است.

او افزود: از شب گذشته تاکنون نیروهای خدمات امدادی و اعضای ستاد بحران شهرستان برای رفع مشکل روستاییان در این روستا حضور دارند.

بخشدار گوراب زرمیخ هم گفت: بالا آمدن آب رودخانه‌های پلنگ ور و میانبر موجب شده پل‌های آب‌نمای روستای سه سار و میانبر و پشتیرگوراب زرمیخ به زیر آب رفته همچنان بسته است و عبور و مرور از روی این پل‌ها انجام نمی‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان بارش برف مناطق کوهستانی برف تالش گیلان آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۳۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش پراکنده باران در هرمزگان

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ امروز در پاره‌ای از نقاط استان بویژه ارتفاعات شمالی احتمال بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود. 

طی امروز تا روز یکشنبه در سواحل و جزایر استان مه رقیق صبحگاهی پیش بینی می‌شود. دریا طی این مدت نسبتا آرام و شرایط جهت تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود.

از ساعات ظهر فردا با تقویت نسبی سامانه بارشی در مناطق شمالی، مرکزی، پاره‌ای از مناطق شرقی و غربی و ارتفاعات استان بویژه در ساعات بعدازظهر رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و تندباد لحظه‌ای پیش پینی می‌شود.

با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از تردد‌های غیر ضرور برون شهری و روستایی اجتناب گردد.

 به لحاظ دمایی، بتدریج تا اواسط هفته آینده، افزایش نسبی دمای بیشینه پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان تا سه‌شنبه
  • مرگ ۲ نفر در طارم سفلی بر اثر سقوط از ارتفاعات
  • نجات بانوی طبیعت گرد مصدوم در ارتفاعات روستایی تربت حیدریه
  • بارش پراکنده باران در هرمزگان
  • حمله خرس به بانوی روستایی در ارتفاعات روستای لگ بن پیرانشهر
  • آماده سازی ۷۴ درصد انهارکشاورزی تالش
  • قطع شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای کوهستانی درشرق کرمان
  • ارتفاع بارش در زرآباد به ۲۷۰ میلیمتر رسید
  • لایروبی انهار کشاورزی در تالش