Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر افزود: در مذاکره‌های پیش رو ۲ طرف می‌خواهند با ۲ نگاه متضاد رو به روی یکدیگر قرار گیرند.

وی، یک نگاه را غربی و به خصوص آمریکایی دانست و اظهار داشت: غربی‌ها و آمریکا می‌خواهند در حوزه صنعت هسته‌ای برای ایران محدودیت به وجود آورند و برجام را سکویی برای پرداختن به مسایل موشکی ایران و جایگاه منطقه ایران قرار دهند و در این بازی امنیتی و نظامی با محوریت عبری، عربی و غربی، از سلاح تحریم که تنها سلاح آمریکایی است علیه ایران استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خطیب جمعه کاشان، نگاه دوم را موضع جمهوری اسلامی ایران بیان کرد و ادامه داد: کشورمان به دنبال رفع تحریم‌های اقتصادی و ضد بشری آمریکاست.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته محدودیت‌های زیادی برای رفع تحریم‌ها پذیرفته شد و ایران حتی پیش از اجرای تعهدهای طرف مقابل، همه تعهدهایش را عملی کرد و نتیجه آن شد که آمریکا با تصور پایان‌یابی صنعت هسته‌ای بر اثر محدودیت‌های برجام از توافق‌نامه هسته‌ای خارج شد و نزدیک و به یک هزار و ۵۰۰ تحریم بر تحریم‌های قبلی اضافه کرد.

آیت‌الله سلیمانی گفت: اکنون که این تحریم‌ها تا حدودی کم‌اثر و در برخی موارد حتی بی‌اثر شده، ایران در حال گذر از مشکلات داخلی و عزم جدی در قوای سه گانه برای حل معضلات درونی است و مذاکرت در این دروه بر پایه رفع واقعی تحریم‌ها و نتیجه‌محور باید صورت گیرد که البته انجام این مهم، مشروط به سه هدف جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از برجام، پیشرفت صنعت هسته‌ای و نگاه به شرق است.

وی با تاکید بر جداسازی اقتصاد و معیشت مردم از مذاکرات برجام، گفت: عیب مذاکره‌ها در دولت پیشین این بود که سفره، معیشت و نوید به رفاه مردم به برجام گره خورده بود، دولت سیزدهم باید معیشیت مردم را از برجام جدا کند و ساماندهی به زندگی مردم را امری مستقل و اقتصاد و معشیت مردم را موضوعی جدا از برجام قرار دهد.

آیت‌الله سلیمانی با یادآوری پیشرفت هسته‌ای ایران افزود: این پیشرفت‌ها می‌تواند کشورمان را در مذاکرات قوی‌تر و برتر جلوه دهد و توانمندی‌های ایران را در مسیر استقلال افزایش و کار را برای دشمنان در مهار ایران دشوار کند.

امام جمعه کاشان اظهار داشت: بر پایه گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی، هم اکنون ایران بیش از۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد و ۲۵ کیلوگرم اورانیوم ۶۰ درصد در اختیار دارد که به نظر می‌رسد با آهنگ فعلی غنی‌سازی، ایران تا تاریخ اعلام شده برای مذاکرات بتواند به میزانی از سوخت هسته‌ای دست یابد تا دست قوی‌تری در زمین بازی مذاکره داشته باشد و در صنعت هسته‌ای به یک بازیگر قوی، پیشرو، نیرومند، مستقل و با اراده و تصمیم ساز جلوه کند.

وی، نگاه ایران به شرق را به دلیل برقراری توازن‌ در سیاست خارجی و نگاه به منطقه در راستای تطبیق این توازن‌ و خنثی‌سازی انزواجویی کشورمان از نگاه آمریکا ضرروی دانست و افزود: ایران باید به شرق و منطقه توجه داشته باشد و روابط بین‌الملل و سیاست خارجی را بیشتر و فعال‎تر کند.

آیت‌الله سلیمانی با اشاره به اینکه اندیشکده انستیتو واشنگتن در انزوایابی ایران، موضوع قطع رابطه ایران با کشورها را مطرح کرده است، گفت: عضویت ایران در گروه شانگهای، برای کشورهای غربی نگرانی شدید به وجود آورد.

وی تاکید کرد: اقتصاد ایران باید بدون برجام مدیریت شود و نگاه به منطقه و شرق، جایگزین نگاه غرب‌گرایی شود تا مذاکره‌های نتیجه‌محور بر پایه حکمت، برمبنای مصلحت و با موضع قدرت ایران تحقق یابد.

خطیب جمعه کاشان اظهار امیدواری کرد که ایران اسلامی در مذاکرات پیش رو سربلند، سرافراز، قدرتمند، آبرومند باشد و با پرچم به اهتزاز درآمده بتواند برای ایرانیان افتخارآفرینی کند.

آیت‌الله سلیمانی همچنین با اشاره به سالروز سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی (۲۰ آبان ۱۳۸۰) به شهرستان کاشان، این روز را گرامی‌داشت.

برچسب‌ها مذاكرات هسته ای امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مذاكرات هسته ای امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا مذاكرات هسته ای امام جمعه کاشان ایالات متحده آمریکا کاشان آیت الله سلیمانی صنعت هسته ای جمعه کاشان تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود

امام جمعه کاشان گفت: عملیات غرورآفرین وعده صادق غیور مردان ایرانی، سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت الاسلام سید سعید حسینی سه شنبه _بیست و هشتم فروردین_ در دیدار با فرمانده و جمعی از اعضای کادر پادگان شهید کبریایی آران و بیدگل، ضمن تبریک پیروزی غرورآفرین غیور مردان ایرانی در اقدام تنبیهی مواضع رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: این عملیات به عنوان سیلی محکم ایران به اسرائیل، آمریکا و جبهه باطل، موجب خوشحالی امت اسلامی شد.

وی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه را ناشی از شکست اسرائیل و آمریکا در غزه دانست و افزود: پاسخ قاطع و انتقام سخت ایران، دشمنان را در نیل به اهدافشان ناکام گذاشت و موجب عزت بیش از پیش ملت بزرگ ایران شد.

امام جمعه منطقه کاشان با اشاره به ریشه دار بودن فرهنگ شیطانی برای انحراف جامعه اضافه کرد: جدال شیطان از ابتدای وجود بشریت تاکنون در منطقه و جهان وجود داشته و ادامه دارد اما امروز به شکل‌های مختلف ظاهر شده است.

حسینی با اشاره به هزینه‌های هنگفت استکبار علیه جامعه اسلامی افزود: استکبار جهانی میلیاردها دلار همراه با ارائه تسلیحات و موشک‌ها و تجهیزات نظامی به غده سرطانی در منطقه در صدد سلطه مسلمین است.

وی با اشاره به اینکه عمل به بیانیه گام دوم انقلاب علاوه بر بیمه کردن کشور در مقابل تهدید دشمن، موجب توسعه بیش از پیش جامعه اسلامی شده و از مصادیق لبیک به حضرت فاطمه (س) است، گفت: امروز استمرار ولایت الهی امیرالمومنین (ع)، ولایت فقیه است و باید ببینیم رهبر انقلاب از ما چه انتظاری دارد؛ یکی از آخرین تأکیدات ایشان، صدور بیانیه گام دوم انقلاب است و باید به این دستور عمل کنیم که توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب، عمل به هفت توصیه آخر این بیانیه وظیفه امروز ما است.

امام جمعه منطقه کاشان عنوان کرد: از خانواده شهدا تشکر می‌کنیم، شهیدانی از جمله شهید تهرانی مقدم این امکان را برای جمهوری اسلامی فراهم کردند که از فاصله ۲ هزار کیلومتر مرکز اطلاعاتی و پایگاه‌های مهم رژیم غاصب صهیونیستی را منهدم شود و این از برکت خون شهیدان و جانبازان است.

حسینی ارتش کنونی جمهوری اسلامی را به تمام معنا انقلابی دانست و افزود: وجود ارتش در کنار دیگر قوای نظامی و دفاعی موجود در کشور یک پشتوانه و حمایت قوی برای ملت ایران در مقابله با هرگونه تهدید است.

کد خبر 745166

دیگر خبرها

  • کنایه رئیسی به برجام ۲ و ۳ در دیدار با مردم شاهرود
  • امام جمعه رشت: به زودی شاهد ‌اضمحلال اسرائیل خواهیم بود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس
  • ارتش و نیروهای مسلح دژ محکم امت هستند
  • پیام وزیر اطلاعات به مناسبت انجام عملیات وعده صادق
  • حمله ایران به اسرائیل تاریخ ساز شد و باعث فخر و مباهات ما ایرانیان است
  • عملیات وعده صادق ، سیلی محکم به اسرائیل و آمریکا
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی به اسرائیل و آمریکا بود
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت