Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نخستین بارش برف پاییزی در کردستان، برخی گردنه‌ها را مسدود و تردد در جاده‌های کردستان با زنجبرچرخ امکان‌پذیر است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، پس از بارش چند ساعته باران در شب و بامداد گذشته، صبح امروز، بارش نخستین برف پاییزی شهرهای بیجار، کامیاران، سقز، دیواندره و ارتفاعات سایر شهرستان‌های استان را سفیدپوش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارش ارسالی خبرنگاران تسنیم، بارش برف خیابان‌های شهر بیجار را مسدود و تردد در راه‌های مواصلاتی استان را دچار مشکل کرده تا جائیکه هم‌اکنون گردنه ژالانه مسدود و تردد وسائل نقلیه سنگین در برخی محورها ممنوع و در جاده‌ها با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

اخبار رسیده حاکی از آن است که با توجه به بارش برف،‌ یخ زدگی، مه گرفتگی و نبود ایمنی کافی در مسیر  ژالانه - نودشه - پاوه، "گردنه ته ته" تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین سروآباد - اورامان تخت - پاوه انجام می‌شود.

سرهنگ عیسی گوهری، فرمانده پلیس راه استان کردستان در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بارش برف و کولاک در محورهای استان اظهار داشت: در حال حاضر تردد در جاده‌های کردستان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مسیر دیونداره به سقز به علت کولاک شدید، تردد وسایل نقلیه سنگین ممنوع است، افزود: تردد برای وسایل نقلیه دیگر هم در این مسیر، تنها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

فرمانده پلیس راه استان کردستان از مسدود شدن گردنه تته سروآباد به‌علت بارش برف شدید و کولاک تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: همچنین تمامی محورهای مواصلاتی بیجار فقط تردد با زنجیرچرخ امکان پذیر است.

گوهری از پایین‌آمدن افق دید در گردنه خان بانه نیز خبر داد و یادآور شد: مجهز بودن به زنجیرچرخ و سایر تجهیزات گرمایشی و زمستانی الزامی بوده و از همه شهروندان فهیم کردستانی درخواست می‌شود که از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

هواشناسی ایران 1400/08/21؛ بارش باران و برف در 16 استان/ سامانه بارشی سه‌شنبه وارد کشور می‌شودجاده چالوس و آزادراه تهران ـ شمال تا اطلاع ثانونی مسدود است/ برف و باران در جاده‌های 16 استان

رحیم صدیقی، مدیرکل هواشناسی استان کردستان نیز در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به بارش برف پاییزی، بیجار را با 36میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین شهر استان در شبانه روز گذشته خواند و اظهار داشت: شهرهای کامیاران و سقز با 22 میلی‌متر، دیواندره 21 میلی‌متر، قروه 19میلی‌متر، سروآباد و موچش 18میلی‌متر، زرینه 17میلی‌متر، مریوان، دهگلان و یاسوکند 16میلی‌متر، سلین 15میلی‌متر، سنندج 12 میلی‌متر و بانه 3 میلی‌متر بارندگی داشتند.

وی با اعلام اینکه این بارندگی‌ها تا اوایل امشب در مناطق شمالی و شرقی استان همچون شهرهای بیجار، قروه، سقز و دیواندره ادامه دارد، گفت: از همه رانندگان درخواست می‌شود از تردد در این محورها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه از فردا صبح تا اواسط هفته آینده هوای پایداری را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: وضعیت دمای هوای استان امروز و فردا تغییرات آنچنانی نداشته اما از صبح روز یک‌شنبه شاهد کاهش دما و یخبندان خواهیم بود.

صدیقی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته زرینه با منفی سه درجه و سلین با 19 درجه سانتی‌گراد سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند، اعلام کرد:  دمای شهر سنندج نیز در این مدت 4 تا 15 درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان تاکید کرد: برای پیشگیری از خسارات احتمالی و هر گونه تصادفات توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری و صعود به اتفاعات خودداری و رانندگان ضمن‌ مجهز بودن به زنجیرچرخ، احتیاط لازم را در رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام/481/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زنجیرچرخ امکان امکان پذیر استان کردستان برف پاییزی جاده ها میلی متر بارش برف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با صبح سه شنبه و با استقرار سامانه کم فشار بارشی در استان سمنان شاهد بارش باران و کاهش دمای هوا هستیم. این موضوع سبب بروز لغزندگی و مه گرفتگی شدید در معابر استان به خصوص راه‌های کوهستانی شده است.

بارش باران به خصوص در ارتفاعات سبب شده تا تردد خودروها با مخاطراتی روبرو شود رئیس پلیس راه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه هیچ گره ترافیکی در جاده‌های استان همزمان با صبح سه شنبه وجود ندارد، گفت: تردد در جاده‌های استان در حال انجام است.

سرهنگ موسی بزرگی با بیان اینکه تردد در جاده‌های کوهستانی استان سمنان به دلیل بارش باران کند اما روان است، تاکید کرد: به دلیل کاهش دید و لغزندگی معابر از رانندگان درخواست می‌شود تا فاصله طولی و سرعت مطمئن را حتماً رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از عجله در زمان مه آلودگی و لغزندگی جاده‌ها از مهمترین توصیه‌های دیگر پلیس راه به مردم است، افزود: به مردم استان توصیه می‌شود که در صورت عدم داشتن کار ضروری به جاده‌های مرتفع استان وارد نشوند.

هم اکنون محورهای دامغان- کیاسر، شاهرود - توسکستان، شاهرود خوش ییلاق - آزاد شهر، شاهرود- میامی و رضوان به تیل آباد، دامغان به سمنان از طریق آهوان و فولاد محله میزبان بارش نسبتاً شدید، مه گرفتگی و کاهش دید افقی است. وضعیت مه آلودگی به خصوص در محور دیباج و خوش ییلاق بیش از دیگر نقاط است.

از سوی دیگر بارش باران همچنین سبب برودت هوا نیز شده است دمای هوا اغلب نقاط استان سمنان به صورت میانگین بین پنج تا هشت درجه نسبت به روز قبل سردتر شده است. به گفته هواشناسی، بارش در ارتفاعات استان به صورت برف خواهد بود.

سامانه بارشی که امروز در استان سمنان استقرار دارد تا شامگاه چهارشنبه مهمان مردم این استان خواهد بود و از بامداد پنجشنبه به مرور استان را ترک خواهد کرد.

کد خبر 6086072

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش و تردد روان در جاده‌های شمالی
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • جاده هراز بازگشایی شد
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • بارش باران در اقصی نقاط استان سمنان/ جاده ها لغزنده هستند
  • مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است
  • محور هراز مسدود است
  • محور هراز مسدود است/ بارندگی در راه ها
  • بازگشایی گردنه بیژن پادنای سمیرم
  • گردنه بیژن پادنای سمیرم بالاخره بازگشایی شد