Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه مشهد گفت: اینکه حکومت به دنبال شنیدن مشکلات مردم باشد و در جریان ارتباط با مردم قرار بگیرد، یک گفتمان است که خوشبختانه تثبیت همین موضوع محصول ۱۰۰ روز فعالیت و عملیات فرهنگی، اخلاقی و مدیریتی دولت سیزدهم است.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در حرم مطهر رضوی(ع) در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد اظهار کرد: رسالت امام عسکری(ع) بین ائمه(ع) به عنوان آخرین امام حاضر میان مردم ایجاد زیست تمدنی بر مبنای اسلام بر اساس معارف اهل بیت(ع) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در دوران کوتاهی که با امامت امام عسکری(ع) همراه بود، علی رغم تمام مشکلاتی که دشمن برای ایشان به وجود آورد و محدودیت‌های امنیتی و نظامی حاکم بر زندگی آن امام، ایشان با آموزه‌های خود زیست تمدنی مبتنی بر اسلام را بر اساس معارف اهل بیت(ع) در جامعه شیعه تثبیت کرد؛ به‌گونه‌ای که شیعه‌ای که قرار است تا صدها سال با امام معصوم ارتباطی نداشته باشد و دستش از دامن امام معصوم(ع)‌ کوتاه است، بتواند با تکیه بر این تثبیت و سازندگی این زیست مبتنی بر تمدن اسلامی را بر اساس معارف اهل بیت(ع) ادامه بدهد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: بر همین اساس یکی فرازهای زندگانی آن امام در مسیر ایجاد زیست تمدنی مذکور در این فرمایش ایشان مورد تاکید قرار گرفته که می‌فرماید «أعْرَفُ النّاسِ بحُقوقِ إخْوانِهِ وأشَدُّهُم قَضاءً لَها أعْظَمُهُم عِند اللّه ِشَأنا؛ آنکه به حقوق برادران خود آشناتر باشد و در رعایت آن کوشاتر نزد خداوند ارجمندتر است».

علم‌الهدی اضافه کرد: این فرمایش امام عسکری(ع) معیار شخصیت مدیریتی یک مسئول در جامعه است. در واقع برای انتخاب یک مدیر از مسئولیت‌های کلان گرفته تا خردترین مدیریت‌ها باید کسی را انتخاب کنیم که ۲ ویژگی مذکور در حدیث امام عسکری(ع) را داشته باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس مدیر باید حقوق مردم را بشناسد و بداند مردم چه حقی دارند از حقوق فقرا، اقشار آسیب‌پذیر، کارگران و کارآفرینان و همجنین سایر مردم باخبر باشد. خصوصیت دیگر آن است که مدیر در مقام تامین این حقوق و وفای به حق مردم از همه شدیدتر و سخت‌گیرتر باشد. در واقع او باید هم حق را بشناسد و هم آن را ادا کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به کارنامه دولت سیزدهم طی ۱۰۰ روز ابتدایی آن اظهار کرد: بهترین ملاک برای ارزیابی عملکرد دولت در این ۱۰۰ روز همان سخن امام عسکری(ع) است. این دولت بنا داشت که تحول ایجاد کند و بزرگترین تحولی که در این ۱۰۰ روز شاهد آن بودیم، تحول گفتمانی بود.

در واقع تا پیش از این رسم بود مردم دنبال حکومت و دولت بدوند و مشکلات خود را بازگو کنند ولی در حال حاضر شرایط برعکس شده و این حکومت است که دنبال مردم است. در حقیقت گفتمان حاکم بر رفتار دولت تغییر کرده است. نباید از یاد برد که این تغییر رویکرد تنها در دولت نبوده که اتفاق افتاده بلکه چنین تغییری در رفتار قوای مقننه و قضاییه نیز دیده می‌شود.

علم‌الهدی بیان کرد: چنین تغییری نه به عنوان یک عمل بلکه به عنوان حاکم شدن یک گفتمان جدید اهمیت پیدا می‌کند. بعد از این هر دولت و هر مسئولی که مسئولیت پیدا کند، او است که باید دنبال مردم باشد و سخن آنان را بشنود. اهمیت این رفتار در این است که سردمداران حکومت مشکلات را از زبان مردم می‌شنوند و خلأهای زندگی آنان را از نزدیک می‌بینند.

وی افزود: اینکه حکومت به دنبال شنیدن مشکلات مردم باشد و در ارتباط با آنان نسبت به مسائل آگاهی پیدا کند، خود یک گفتمان است که حاکمیت این گفتمان بر رفتار دولت در این مدت محصول ۱۰۰ روز فعالیت و عملیات فرهنگی،اخلاقی و مدیریتی دولت سیزدهم است. امروز هر مسئولی وارد این حکومت شود، مجبور است اینگونه عمل کند چرا که چنین موضوعی تبدیل به یک گفتمان شده و این تحول گفتمانی تاکنون بزرگترین اثری بوده که این دولت گذاشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه البته هدف دولت از تحول، تنها تحول گفتمانی نیست بلکه تحول در حوزه‌های عملیاتی و اجرایی نیز دنبال می‌شود، گفت: باید زندگی مردم و جریان معیشتی آنان متحول شود اما متاسفانه این تحول عملیاتی طی این ۱۰۰ روز انجام نشده و معیشت مردم همچنان با تلخی اداره می‌شود. با این گرانی‌های روزافزون شب و روز زندگی مردم با تلخکامی می‌گذرد.

هنوز مردم حلاوت و شیرینی تسهیلاتی که در نتیجه این مدیریت جدید در زندگی آن‌ها حاصل شده را نچشیده‌ و لمس نکرده‌اند. البته که نباید از یاد برد همه مشکلات مردم در ۱۰۰ روز حل نمی‌شود.

علم‌الهدی اضافه کرد: با این حال این تحول در معیشت مردم باید اتفاق افتد تا مردم بتوانند درصدی از شیرینی تحول و کاهش فشار معیشتی را در زندگی خود لمس کنند. چرا هم عرض با آن تحول گفتمانی که از آن یاد شد، این تحول عملیاتی صورت نگرفت؟ عامل این موضوع بدنه سنگین به زمین افتاده کارگزاری است. این بدنه سنگین پابه‌پای مسئولان جهادی راه نیامد.

این مساله نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولان، خصوصا مسئولین میانی است. حل مشکلات معیشتی مردم جز با پیاده‌سازی اقدامات و حرکت‌های جهادی و فعالیت شبانه‌روزی و با چنگ و دندان کار کردن حل نخواهد شد.

وی ادامه داد: امروز بدنه کارگزاری اجرایی نظام ما مخاطب آیه ۳۸ سوره توبه قرآن کریم است که می‌فرماید «ای مومنین چرا زمانی که به شما می‌گویند حرکت کنید، خود را به زمین می‌چسبانید». امروز بناست که کابینه با قدرت حرکت کند و مسئولان رده بالای کشور جهاد کنند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز آن آقایانی که در این مملکت در مقام تحول برنخیزند و حرکت نکنند، به زمین چسبیده و تنبل هستند، گفت: این‌ها کسانی هستند که دنیا را به آخرت ترجیح می‌دهند.

با این بدنه این دولت جهادی نمی‌تواند کار کند؛ این در حالی است که با نبود امکانات و بودجه و با چنگ و دندان کشور را اداره می‌کنند اما در سطح کارگزاری میانی در پیاده‌سازی تحولات عملیاتی متاسفانه عقب افتاده‌ایم. تحولات عملیاتی باید همراه با تحولات گفتمانی پیش می‌رفت و رشد می‌کرد.

علم‌الهدی خطاب به مسئولان برنامه‌ریز کشور و تیم اقتصادی آن گفت: مشکلات مملکت به اصلاحات اقتصادی نیاز دارد. هم اقتصاددانان و هم مردم می‌دانند که  اقتصاد ما بیمار است و برای درمان نیاز به جراحی دارد اما هیچگاه یک بدن نحیف را جراحی نمی‌کنند بلکه ابتدا آن بدن را قدرت و قوت می‌بخشند و سپس سراغ جراحی می‌روند.

وی افزود: هنوز مساله دلالی در کشور حل نشده و واسطه‌گری از بین نرفته است. همچنان قدرت‌یابی و پول‌یابی یک عده عناصر سودجو که به هیچ چیز جز جیب خود توجه ندارند، درمان نشده است. بنابراین اول باید التهاب اقتصادی رفع و زیرساخت‌ها اصلاح شود و همچنین دستگاه قضایی با قدرت جلوی سودگیری، تبعیض و فساد بایستد و مفسد را براندازی کند، سپس اقتصاد اصلاح شود.

زمانی که التهاب معیشتی مردم رفع شد و دلالی برطرف شد و ریشه سودجو و رانت‌خوار براندازی شد، آن‌وقت باید دست به جراحی اقتصادی زد و آن را اصلاح کرد./ ایسنا 

حضور آیت‌الله رئیسی در نماز جمعه تهران/ تشییع پیکر اولین بانوی شهیده تفحص شده              

 

 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحول گفتمانی امام عسکری ع دولت سیزدهم علم الهدی یک گفتمان جمعه مشهد ۱۰۰ روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

 در پی وقوع بارش‌های سیل‌آسا در جنوب استان سیستان و بلوچستان با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام، بیش از ۳۵ هزار بسته معیشتی به کمک گروه‌های جهادی، بخشداران و دهیاران در مناطق سیل‌زده توزیع شد.

 محمدترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکتِ ستاد اجرایی فرمان امام با حضور در مناطق سیل‌زده در شهرستان‌های دشتیاری، کنارک و چابهار استان سیستان و بلوچستان گفت: توزیع بسته معیشتی به‌صورت روزانه از طریق مسیرهای زمینی و هوایی به مناطق هدف در حال انجام است و بر اساس تأکید رئیس ستاد بعد از ارزیابی‌های دقیق و بررسی‌های میدانی توسط مسئولین استانی و گروه‌های مستقر در مناطق سیل‌زده بخشی از خسارت وارد شده به احشام و لوازم خانه، خانواده‌های محروم از طریق خریداری و تحویل احشام و لوازم خانه به این خانواده‌ها جبران خواهد شد.

 همچنین به‌صورت مستمر آب‌معدنی در مناطق درگیر سیل توزیع می‌شود که در این میان حدود ۵۰ هزار بطری آب‌معدنی بزرگ در این مناطق توزیع شده است همچنین علاوه بر توزیع ۳ هزار پتو و ۸۰ رول موکت بیش از ۱۰ هزار غذای آماده و بیش از ۳۰ هزار پرس غذای گرم توسط قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام ساماندهی و توزیع شده است.

 گفتنی است وسایل موردنیاز برای تخلیه آب از منازل خریداری شده و توسط گروه‌های جهادی در مناطق سیل‌زده کار تخلیه آب در حال انجام است و در حال حاضر اکنون بیش از ۴۰ گروه جهادی با مجموعه قرارگاه مرکزی خدمت‌رسانی ستاد اجرایی فرمان امام همکاری می‌کنند.

 ترکمانه تأکید کرد: تا زمانی که این مناطق درگیر سیل باشند و مردم نیاز به کمک‌رسانی داشته باشند خدمات امدادرسانی ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خط و نشان تند رئیسی برای بانک‌ها / انتقاد از برحورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فساد و مفسد در دولت سیزدهم تحمل نخواهد شد
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد
  • توزیع ۳۵ هزار بسته معیشتی در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • تجارت الکترونیکی یکی از راهبردهای دولت سیزدهم است
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم