Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:05:51 GMT

سامانه بارشی تا فردا عصر فعال خواهد بود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۶۶۲۴۵

سامانه بارشی تا فردا عصر فعال خواهد بود

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: در نواحی از شمال غرب استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف و در مناطق جنوب غرب، بارش باران همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: از اواخر وقت امشب به تدریج از شدت بارش در نیمه غربی کشور کاسته و طی روز شنبه با خروج سامانه از شمال شرق کشور در بخش‌هایی از خراسان‌رضوی و خراسان شمالی بارش پراکنده انتظار می‌رود.

ضیائیان بیان کرد: روز یکشنبه و اوایل وقت روز دوشنبه برای اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار پیش بینی می شود که همین امر در شهرهای صنعتی و پرجمعیت زمینه ساز افزایش غلظت آلاینده‌ها کاهش دید افقی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از بعد از ظهر دوشنبه در نیمه غربی کشور و ارتفاعات البرز ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

ضیائیان اظهار کرد: روز سه‌ شنبه با شمالی شدن جریانات برای استان‌های ساحلی دریای خزر، نواحی شمال غرب و به‌ تدریج با گذر امواج تراز میانی در نواحی غرب، دامنه‌های البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی، بارش باران، وزش باد شدید  پیش‌بینی می‌شود.

او با بیان این‌که از روز شنبه در نیمه شمالی کشور به‌ تدریج روند افزایش دما اتفاق خواهد افتاد، بیان کرد: سه‌شنبه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل مجدداً کاهش نسبی دما انتظار می‌رود. امشب دریای خزر و‌ سواحل خلیج‌فارس و در روزهای شنبه تا دوشنبه خلیج‌فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

او درباره آب‌ و هوای استان تهران هم گفت: فردا آسمان تهران ابری همراه با وزش باد خواهد بود و بیشترین دمای تهران ۱۴ درجه و کمترین آن ۷ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوا وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا فردا (سه‌شنبه) جو استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد زورآوند امروز _ دوشنبه سوم اردیبهشت _ در خصوص چگونگی فعالیت سامانه حاکم بر جو منطقه به خبرنگاران اظهار کرد: سامانه ناپایدار حاکم در منطقه، همچنان تا فردا (سه‌شنبه) جو استان را تحت تأثیر خواهد داشت.

وی افزود: هرچند بارش حاصل از این سامانه چندان پیوسته و فراگیر نخواهد بود؛ با این حال، به تناوب سبب رگبار باران همراه با وزش باد، رعدوبرق و به احتمال قوی، رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: شرایط ناپایدار، طی ساعاتی از وقت امروز به ویژه در نیمه شرقی و نواحی شمالی از نمود بیشتری برخوردار است.

زورآوند اضافه کرد: از روز چهارشنبه تا پایان هفته، به دلیل تقویت نسبی شرایط پایدار، پدیده قابل توجهی برای جو استان پیش‌بینی نمی‌شود، همچنین دمای هوای روزانه از فردا تا پایان هفته با روندی آرام افزایش خواهد یافت.

کد خبر 746962

دیگر خبرها

  • تدوام سامانه بارشی در استان تا فردا + فیلم
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • تداوم بارش باران در کرمانشاه تا فردا
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه/دمای هوا افزایش می‌یابد
  • وقوع سیلاب در ۱۵ استان کشور پیش‌بینی می‌شود
  • هواشناسی اصفهان فردا سوم اردیبهشت؛ صدور هشدار زرد بارش
  • صدور هشدار سطح نارنجی / بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • هشدار زرد برای این استان ها | سامانه بارشی تا چه زمانی فعال است؟ + فیلم
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق