Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روح‌الله بهرامی مدیرکل امور عشایر فارس بیان کرد: یکی از نیاز‌های اساسی دامداران عشایر فارس، تامین انواع نهاده‌های دامی به منظور تولید محصولات دامی با کمیت و کیفیت مطلوب است.

او اظهار کرد: یکی از عمده‌ترین نیاز‌های عشایر با توجه به خشکسالی‌های حادث شده تامین نهاده‌های دامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر فارس خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به فعالیت تولیدی کارخانه خوراک دام قشلاق فیروزآباد و حمایت‌های سازمان جهادکشاورزی با مشارکت مجموعه تشکل‌های عشایری فارس تاکنون میزان ۵۳ هزار تن انواع نهاده‌های دام تهیه و در اختیار دامداران عشایر فارس قرار داده و این روند همچنان ادامه دارد.

بهرامی گفت: با توجه به خشکسالی بی سابقه در استان و فقر مراتع امسال عشایر برای تعلیف دام‌های خود حدود ۷۰ درصد علوفه مورد نیاز را بایستی به صورت دستی تهیه کنند که یکی از اولویت‌های اساسی مجموعه اداره کل و تشکل‌های عشایری تکمیل فرآیند و زنجیره تولید انواع تولیدات دامی است.

او عنوان کرد: نهاده‌های دامی اعم از سبوس، سویا و جو بهطور مستمر توسط اتحادیه عشایری خرید، حمل و بین عشایر توزیع می‌شود که تاکنون این اقدام نسبت به سنوات گذشته روند افزایشی داشته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توزیع نهاده دامی عشایر فارس عشایر فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  فرماندار نقده با اشاره به بیانات  رهبرمعظم انقلاب  درخصوص جایگاه ویژه عشایر   افزود : عشایردر تامین گوشت و لبنیات جایگاه راهبردی در کشور و نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند .

محمد نوبخت نیا با اشاره به فرا رسیدن فصل کوچ افزود: : سرکشی و کمک به عشایر و رفع مشکلات آنان درافزایش  تولیدات غذایی کشور موثر است و  موجب دلگرمی آنان می شود.

رئیس اداره امور عشایر نقده در خصوص توزیع نهاده در سال ۱۴۰۲ گفت : ۴۷۰ تن جو ۳۰۰ تن کنسانتره ، ۱۶۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن آرد بین عشایر منطقه توزیع شده است.

  بهروز قنبری در خصوص تقسیم بندی مناطق ییلاقی گفت :۲ منطقه شاهین دژ ، بیجار ، لیگ بن کانی زرد کانی هوارجو و ۳ منطقه پیرانشهر قمطره -کفارستان و کلاشین، اشنویه می باشد .

وی با بیان اینکه   هزار و ۶۸۲ نفراز عشایر عضو شرکت تعاونی هستند افزود:  ایل مامش با ۳ طایفه ، قره پاپاق ۳۲  طایفه و شاهسون دو تیره دارند.

بهروز قنبری افزود: از  ۱۵ اردیبهشت کوچ میان بند عشایر شروع  می شودواز ۱۵ خرداد    کوچ اصلی  آغاز می شود که  تا ۱۵ شهریور ادامه دارد .

ارایه خدمات به کوچندگان ، رفع مشکل آرد ، توزیع پنل های خورشیدی ۳۷ مورد ،اجرای  طرحهای عمرانی ۳ کیلومتر ونیم با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان لوله گذاری در شیخ معروف ، توزیع ۲ هزارو ۷۰۰ متر لوله بین عشایر برای انتقال آب از چشمه ، توزیع آبشخور ۱۴ مورد ، ۵ تانکر بصورت امانی ، ۲۰ کیلومتر مرمت جاده های عشایری ، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی ازتبصره ۱۶ به مبلغ ۶ میلیارد ۷۰ میلیون تومان از مهمترین  اقدامات این اداره در سال گذشته است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • پنل خورشیدی بین همه عشایر استان بوشهر توزیع می شود
  • توزیع پنل‌های خورشیدی میان عشایر برای حفظ جنگل‌ها ضروری است
  • ۱۲۰۰ پنل خورشیدی بین عشایر کهگیلویه و بویراحمد توزیع می‌شود
  • ۷.۵میلیارد دلاری که بازار را تنظیم نکرد
  • (تصاویر) زندگی عشایر فارس
  • ۹۵ هزارتن نهاده دامی در اختیار جامعه عشایر قرار گرفت