Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌اکبر محرابیان شامگاه جمعه در «جلسه سازگاری باکم آبی استان اصفهان» خواهان ارائه سازوکار برای اعمال مدیریت استانی آب در اصفهان شد و گفت : زمان بازگشایی زاینده‌رود مشروط به رسیدن ذخیره زاینده‌رود  به ۳۲۰ تا ۳۵۰ میلیون مترمکعب است.
وزیر نیرو  همچنین کشاورزان را تشویق به معیشت جایگزین کشاورزی کرد و گفت: به سه روش این امر امکان‌پذیر است در گام اول کشت گلخانه‌ای است که اعتبار ویژه‌ای را برای استان در نظر گرفتیم  و سپس استفاده از ظرفیت انرژی خورشیدی برای تولید برق  در مزارع شرق و غرب اصفهان است که بتوان درآمد پایدار و مطمئن را  فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه این اقدام به معنای حذف کشاورزی نیست، افزود: وزارت نیرو با تخصیص اعتبارات ویژه طرح را عملیاتی کند تا کشاورز با آورده کم از محل فروش برق بتواند حداقل‌های یک زندگی سالم را فراهم سازد.
محرابیان با بیان‌اینکه عمده خواسته کشاورزان این است که چرا وزارت نیرو به مصوبات خود عمل نمی‌کند، گفت: مصوباتی روی میز می‌گذاریم و موردبررسی و بازنگری مجدد قرار داده و آنچه قانون بوده است را اجرایی و آنچه مانع اجراست را رفع خواهیم کرد.
وی بابیان اینکه تاکنون اقدامی در راستای ساماندهی رودخانه زاینده رود صورت نگرفته است، تصریح کرد: عملکرد دولت‌های گذشته را زیر سؤال نمی بریم اما اگر هم کار جزئی انجام‌شده خرابکاری‌های بسیاری هم شاهد بودیم.

محرابیان ادامه داد: حفظ بستر آب در دستور قرارگرفته است که نیازمند سازوکار جدیدی است و تنها در سایه مشارکت مردم امکان‌پذیر است. 
وی گفت: همچنین وزارت نیرو خود را متعهد به پرداخت حقابه مطابق با قوانین جاری کشور می‌داند.
وزیر نیرو اصلاح تخصیص‌های آب را تنها راه‌حل بحران آب و رسیدن کشاورزان به حقابه آنان دانست و گفت: یکی از معاونان ارشد خود را معین‌ خود برای رفع مشکلات آبی استان‌ اصفهان تعیین‌خواهم کرد که از مبداء تا مقصد را نظارت دقیق داشته و اگر فراموشی یا تخلفی باشد در لحظه کشف و باآن‌برخورد شود که برای این‌امر نیازمند فردی متخصص و امین هستیم.
محرابیان تشکیل کارگروه ملی ستاد احیای زاینده‌رود با حضور دستگاه‌های  مختلف از جمله جهاد کشاورزی، محیط‌زیست، صمت و مسوولان عالی‌رتبه اقتصادی را یک ضرورت خواند و گفت: مشکلات آب در اصفهان ماحصل چند دهه بی‌برنامگی و بارگذاری‌های بی جا و بی‌ مورد و بر اساس بلندپروازی‌های غیرواقعی بوده است که اگر هم معجزه‌ای رخ دهد نمی‌توان گفت فردا صبح مشکل بی‌آبی استان حل خواهد شد.
وی گفت: تعادل بین منابع و مصارف در دستور کار است و این به معنای مصرف کم یا زیاد کردن  برخی از بخش‌ها نیست بلکه مثلاً صنعتی مثل ذوب‌آهن که ۸۰ سال پیش با منابع تعیین‌شده آب شکل‌گرفته و از زمانی شاهد توسعه بی‌رویه آن بودیم و قرار نیست تخصیص‌های غلط به صنایع ادامه یابد و پساب و آب‌های نامتعارف را جایگزین آب شرب و خام خواهیم کرد.
وزیرنیرو از اتلاف آب شرب در برخی از شهرها ابراز نگرانی کرد و گفت: تا زمانی که حقابه کشاورزان تعیین تکلیف نشود، اقدامی در خصوص اصلاح مصارف نمی‌توان صورت داد. 
 محرابیان تاکید کرد : پای اجرای عدالت روی موضوع آب در حوزه زاینده‌رود که شاید بین ۵ تا ۱۰ استان را شامل شود  ایستادم و هر کس'می‌خواهد ناراحت یا خوشحال شود، اهمیت ندارد ؛ مشکلات امروز از بی‌قانونی و عدم اجرای قانون است و اگر تخلفی صورت گرفته را رفع می‌کنیم و تمام صاحبان حقابه را به‌حق قانونی خود می‌رسانیم که امکان دارد شاهد اعتراضاتی هم باشیم که برایمان اهمیتی ندارد.

در این جلسه واگذاری مدیریت آب استان اصفهان با مسوولیت استاندار اصفهان مشخص شد  و وزیر نیرو  از تمام‌مسوولان و مدیران استان خواست در این زمینه مطابق با نظر استاندار عمل کنند.

وزیر نیرو صبح جمعه به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات حوضه زاینده‌رود وارد اصفهان شد و با حضور در شهرستان ورزنه در شرق و فلاورجان در غرب ،مسائل کم آبی این استان را بررسی کرد.

وی همچنین عصر امروز به منطقه برخوار رفت و آثار فرونشست زمین در این منطقه را از نزدیک مشاهده کرد.

محرابیان قرار است  برای بررسی سایر مسائل حوضه زاینده رود فردا به چهار محال و بختیاری برود.

برچسب‌ها زاینده رود وزیر نیرو اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زاینده رود وزیر نیرو اصفهان زاینده رود وزیر نیرو اصفهان زاینده رود وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۶۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با صدور حکمی سرپرست جدید راه و شهرسازی هرمزگان را منصوب کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم با صدور حکمی، مجید سلحشور را به عنوان سرپرست جدید راه و شهرسازی استان هرمزگان منصوب کرد.

پیش از این سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب را عهده دار بوده است.

در سوابق وی مدیرکل روستایی استانداری هرمزگان، مشاور معاون عمرانی استانداری هرمزگان و معاون مدیرکل عمران جزایر استانداری هرمزگان به چشم می خورد.

سلحشور فارغ التحصیل مهندسی عمران و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)
  • تعمیر شکستگی خط انتقال آب زاینده رود به کاشان
  • جمع‌آوری پلاستیک‌های حاشیه ورودی شهرها و روستاهای استان تهران
  • وزیر نیرو:مدیریت بحران از وقوع خسارت جبران ناپذیر سیل جلوگیری کرد
  • وزیر نیرو: سیل جنوب کشور خسارت جبران ناپذیری نداشت
  • اولتیماتوم سازمان محیط زیست به شرکت‌های صنعتی تهران
  • مدیرکل جدید راه و شهرسازی هرمزگان معرفی شد