Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، محمد تقی مشهدی رئیس سازمان بازرسی گلستان در بازدید از سدنرماب گفت: استان در حوزه زیرساخت  نیازمند اقدامات و اجرای طرح‌های عمرانی بیشتری است.

او با بیان اینکه سد نرماب دغدغه همه استان است، افزود: اگر سدی مانند نرماب در استان ساخته شود هم بابت کنترل آب‌های سطحی و هم شرب شرق استان دغدغه کمتری وجود دارد که البته پاشنه آشیل این طرح در حال حاضر منابع اعتباری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشهدی ادامه داد: پیشنهاد ما این است در حال حاضر که سد به نقطه مطلوبی رسیده است با رایزنی و جلسات تخصصی با استاندار و نمایندگان و مجموعه استان شرایط مالی و اعتباری این طرح را پیگیری کنید و ما هم در این زمینه در کنار شما برای رفع چالش‌های احتمالی هستیم.

رئیس سازمان بازرسی استان تصریح کرد: ما به عنوان یک دستگاه نظارتی در کنار انجام وظایف نظارتی، اما فراتر از آن هم در کمک به تسریع در اجرای این طرح در کنار استان هستیم چرا که طولانی شدن این طرح به نفع استان نخواهد بود.

سید محسن حسینی مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان هم در این رابطه گفت: در شرق استان همیشه با سیلاب‌های بزرگ سرو کار داریم و با توجه به اینکه آبخوان‌های استان تنها ۲۳ درصد مساحت استان را شامل می‌شود نگران کیفیت منابع آب زیرزمینی و فرونشست هم هستیم، لذا این سد با هدف کنترل سیلاب و تامین شرب آغاز به کار کرد.

او افزود: نرماب، بزرگترین، حساس‌ترین و مهم‌ترین سد استان است که ۱۲۰ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره و ۱۰۰ میلیون متر مکعب نیز ظرفیت تنظیم دارد.

حسینی گفت: از مجموع ۷.۲ میلیون متر مکعب خاکریزی سد، حدود ۶.۴ میلیون متر مکعب انجام شده و عملیات دوشیفته در طول شبانه روز ادامه دارد.

او افزود: اجزای دیگر سد مانند سد انحرافی و کانال و تونل چهل چای به اتمام رسیده است اما تونل و سد انحرافی خرمارود هنوز آغاز نشده است.

حسینی ادامه داد: جنگلده پایین کاملا منتقل و جنگلده بالا در حال انتقال است، سه روستا هم اگر سد مربوط به شرب نبود نیاز به جابجایی نبود، اما بدلیل شرب بودن سد نیاز به انتقال است.

حسینی گفت: 120 هکتار اراضی منابع طبیعی و جنگل در مخزن سد داریم که مجوز‌های آن هنوز صادر نشده است و پیگیری می‌کنیم که مجوز‌ها صادر و انتقال درختان تا انتهای سال انجام شود.

او بیان کرد: مساحت کل اراضی مورد نیاز برای تملک اعم از داخل مخزن و طرح هادی روستا‌ها و جاده‌های جایگزین ۹۰۰ هکتار و اراضی استملاک شده تاکنون ۲۵۰ هکتار است.

حسینی افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان در دو سال اخیر برای سد اختصاص یافت در صورتی که از سال ۹۰ که احداث سد آغاز شد تا سال ۹۸ کل اعتبار تخصیص یافته کمتر از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

 

انتهای پیام/ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سد نرماب آبگیری سد آب منطقه ای میلیون متر مکعب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید

 به گفته کارگران کارخانجات نساجی بروجرد، هر ساله این کارخانه در ۱۵ فروردین شروع به کار مجدد می‌کرد، اما امسال این شروع به کار به بعد از تعطیلات نوروز موکول شد که آن هم تاکنون محقق نشد. 
کارگران نساجی بعد از تعطیلات نوروز و عید سعید فطر خود را آماده شروع به کار در سال جدید کرده بودند که ارسال پیامکی از طرف کارخانجات نساجی بروجرد به کارگران، امید شروع به کار را در دل آنان از بین برده است. 
پیامک ارسال شده به کارگران نساجی بروجرد با این مضمون ارسال شده است، «باسلام باتوجه به لزوم تامین نقدینگی برای رفع موانع تولید و برنامه ریزی‌های لازم در سال جاری، هفته آینده شروع فعالیت کارخانه نخواهد بود. روابط عمومی کارخانجات نساجی بروجرد.» 
به گفته برخی کارگران، برخی از کارگران مجموعه قرارداد کاریشان در پایان سال گذشته به اتمام رسیده و کارخانه تاکنون با هیچ یک از کارگران قرارداد کاری جدید منعقد نکرده است. 
نساجی بروجرد یکی از کارخانجات بزرگ تولید نخ و پارچه در کشور است که مردم بروجرد روی آن حساسیت‌های ویژه‌ای دارند. 
این روز‌ها کارگران نساجی بروجرد دغدغه تعطیلی ناگهانی این کارخانه را دارند و منتظر پیگیری و تلاش مدیران مجموعه و مسوولان برای فعال نمودن هر چه سریع‌تر آن هستند.
معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد گفت: مدیریت نساجی بروجرد اعلام کرده که با کمبود نقدینگی برای شروع به کار در سال جدید همراه است. 
مهدی سراب‌نشین صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در بروجرد افزود: نساجی بروجرد هم اکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر کارگر دارد که سه ماه حقوق معوقه نیز دارند و بیمه آنان حدود سه ماه است که پرداخت نشده است. 
وی اظهار داشت: نساجی بروجرد بدهی به اداره برق و گاز و مالیات نیز دارد که تاکنون پرداخت نکرده است. 
وی بیان کرد: مدیران نساجی باید برای شروع به کار نساجی تلاش‌های خود را انجام دهند، امیدواریم مسئولان مرتبط در استان و کشور مشکلات نساجی را بررسی و اقدامات لازم را انجام دهند.

منبع:فارس

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع آبرسانی شیخ موسی ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • اهتمام مدیریت شهری اهواز بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام
  • کارگران نساجی بروجرد و دغدغه شروع به کار در سال جدید
  • ۵۰۰هزارگردشگر در اقامتگاه های رسمی و غیر رسمی گلستان اسکان یافتند
  • فرماندار شهرستان بستان آباد خواستار تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شد
  • با مشارکت مشروع ایران در نبرد طوفان‌الاقصی، صف جهاد مقدس اسرائیل تکمیل شد
  • طرح نور در گلستان حمایت می شود/ تمام قد در کنار پلیس هستیم
  • موجودی سوخت جایگاه‌های گلستان تکمیل است؛ مردم به شایعات توجه نکنند
  • ذخیره چهار میلیون متر مکعب آب در بند‌های خاکی گنبدکاووس