Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات مقامات روسیه و آمریکا درباره برجام و هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره وضعیت اتیوپی و تیگرای از جمله تحولات مهم جهان طی ساعات گذشته به شمار می روند.

خبرگزاری میزان - مهم‌ترین رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ساعات گذشته عبارتند از:

*شمار تلفات و مبتلایان کرونا

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان به بیش از ۲۵۳ میلیون و ۲۲۹ هزار نفر رسیده و بیش از ۵ میلیون و ۱۰۴ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان باخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون بیش از ۲۲۹ میلیون و ۳ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان بهبود یافته اند.

*لاوروف: تدابیری را در پاسخ به اقدامات ناتو و غرب اتخاذ می‌کنیم

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که مسکو تدابیری را علیه اقدامات غیردوستانه غرب و ناتو اتخاذ خواهد کرد.

*دیدار و رایزنی مقامات روسیه و فرانسه

مقامات روسیه و فرانسه روز جمعه با یکدیگر دیدار و درباره بهبود روابط ۲ کشور رایزنی کردند.

*روسای جمهور چین و آمریکا با یکدیگر دیدار می‌کنند

وزارت خارجه چین گزارش داد که «شی جین پینگ»، رئیس جمهور این کشور و «جو بایدن»، همتای آمریکایی وی روز سه شنبه به صورت مجازی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

*کشته و مجروح شدن ۱۲ پلیس در بورکینافاسو

در پی حمله افراد مسلح ناشناس در «بورکینافاسو»، ۷ نیروی پلیس کشته و ۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

*ابراز نگرانی بایدن درباره مرز‌های بلاروس و لهستان

«جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا درباره وضعیت بحرانی مرز‌های بلاروس و لهستان و تجمع گسترده مهاجران در این مرز‌ها ابراز نگرانی کرد.

*هشدار سازمان جهانی بهداشت درباره تیگرای

سازمان جهانی بهداشت می‌گوید که مردم «تیگرای» در شمال اتیوپی به دلیل کمبود غذا و داروی ناشی از محاصره در حال جان باختن هستند.

*مسکو: بر ضرورت لغو تحریم‌های ایران تاکید خواهیم کرد

«سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه می‌گوید که این کشور در دور جدید مذاکرات وین که از روز ۲۹ نوامبر آغاز می‌شود، بر ضرورت اجرای کامل برجام و لغو تحریم‌ها علیه ایران تاکید خواهد کرد.

*ادعا‌های بی اساس واشنگتن درباره برنامه هسته‌ای ایران

«لیندا توماس گرینفیلد»، نماینده آمریکا در سازمان ملل، مدعی شد «درباره فعالیت‌های ایران که مغایر با تعهدات این کشور ذیل توافق هسته‌ای است، نگران هستیم.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات بین الملل ایران آمریکا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تحولات بین الملل تحولات بین الملل ایران آمریکا سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است

جان بولتون مدعی شد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر نقش کلیدی در پایان دادن به جنگ اوکراین دارد و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه احتمالا منتظر نتایج این انتخابات است.

به گزارش مشرق هفته نامه نیوزویک نوشت: سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد که هم چنین به عنوان مشاور امنیت ملی بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکاخدمت کرده، در گفت‌وگوی تلفنی با این رسانه دیدگاه خود را درباره مسیر احتمالی پایان جنگ اوکراین مطرح کرد.

وی پیش بینی کرد که نیروهای روسیه در ماه های بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که احتمالا صحنه رقابت بین دونالد ترامپ جمهوری خواه و جو بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا خواهد بود، به جنگ ادامه دهند.

این سیاستمدار آمریکایی در این گفت‌وگو هر گونه تهدید روسیه برای استفاده از سلاح های هسته ای را «بلوف» خواند و گفت بعید می دانم در این مقطع، استفاده روسیه از سلاح های هسته ای جدی باشد.

بولتون خطر واقعی را فقدان مهمات کافی در اوکراین و بن بست در این جنگ توصیف و اذعان کرد که اکنون نیروهای روسیه پیشرفت بیشتری داشته اند و این امر در مذاکرات، پوتین را در موضعی قوی قرار می دهد.

این مقام آمریکایی گفت: پوتین ممکن است منتظر نتایج انتخابات نوامبر و شخص پیروز در انتخابات بماند. اگر ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات شود، از آنجایی که فکر می کنم پوتین بر این باور است که می تواند معامله بهتری با او داشته باشد، ممکن است خواستار آتش بس شود.

وی مدعی شد که اوکراینی ها کار برجسته ای را در غرق کردن کشتی های روسی در دریای سیاه انجام داده اند و این نشان داد که توان دفاع دریایی روسیه ضعیف است اما آزمون واقعی در جبهه زمینی جنگ است. در این جبهه اوکراین بیشتر در موضع دفاعی قرار داشته است.

بولتون در پاسخ به این پرسش که آیا پایان جنگ را در آینده نزدیک می بیند یا خیر، گفت امیدوار نیست آتش بس قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برقرار شود.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره کمک بیشتر واشنگتن به اوکراین و مشارکت این کشور در این جنگ از اعضای کنگره خواست به عنوان اولین گام، بسته کمک به اوکراین را هر چه سریع تر امضا کنند.

این مقام آمریکایی با این حال گفت بعید می داند که موضوع کمک به اوکراین در صورت پیروزی بایدن یا ترامپ در انتخابات نوامبر تغییر کند.

دیگر خبرها

  • آمریکا : به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • آمریکا: به روسیه در رابطه با احتمال وقوع حمله تروریستی هشدار داده بودیم
  • پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پس از جنگ است
  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • ظریف: روسیه، ایران را فدای آمریکا می‌کند
  • بلومبرگ: ماکرون آمریکا را خشمگین کرد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای مطامع خود فدای آمریکا می‌کند/ دچار خیالبافی هستیم/ لاوروف به روشنی یک موضوع را بازگو کرد
  • ظریف: روسیه، ایران را برای منافع خود فدای آمریکا می‌کند/ برخی می‌خواهند روس‌ستیزی و یا روس‌پرستی خود را ثابت کنند
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد