Web Analytics Made Easy - Statcounter

در ادامه رویکرد خصمانه مقامات آمریکایی درقبال کشورمان رئیس جمهور آمریکا گفت که عرضه کافی نفت به بازارهای جهانی، امکان کاهش خرید نفت از ایران را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا روز جمعه در یادداشتی به وزارت امورخارجه این کشور تصریح کرد که اطلاعات موجود نشان می‌دهد در حال حاضر عرضه نفت به بازارهای جهانی به اندازه‌ کافی است و این امر امکان کاهش چشمگیر خرید نفت ایران توسط کشورهای دیگر را ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جو بایدن در این یادداشت تاکید کرده است: مطابق با تصمیمات قبلی، عرضه کافی نفت و فرآورده‌های نفتی از کشورهایی غیر از ایران (به بازار جهانی) وجود دارد تا امکان کاهش قابل توجه خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی فراهم شود.

بنابر این گزارش، کاخ سفید موظف است هر شش ماه یکبار تأیید کند که عرضه نفت کافی در سطح بازار جهانی برای حفظ تحریم‌های اعمال شده علیه ایران در سال ۲۰۱۲ در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما وجود دارد.

یادداشت رئیس جمهور بایدن به وزارت امورخارجه آمریکا در آستانه ویدئو کنفرانس او و شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین که قرار است روز دوشنبه برگزار شود، منتشر شده است.

به گزارش رویترز، چین با میانگین خرید بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز طی سه ماه گذشته بزرگترین خریدار نفت ایران به شمار می آید.

اما دولت جو بایدن در آستانه برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش، این تحریم‌های نفتی را علیه شرکت‌های چینی اعمال نمی‌کند.

رویترز پیشتر در گزارشی نوشته بود که شرکت‌های چینی به رغم تحریم‌های آمریکا به خرید نفت ایران ادامه می‌دهند و به همین دلیل اقتصاد ایران توانسته است در مقابل تحریم‌های آمریکا دوام بیاورد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امکان کاهش خرید نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد

به گزارش جماران؛ خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد: به نظر می‌رسد رئیس جمهور آمریکا دستکم فعلاً علاقه‌ای به اجرایی کردن تحریم‌های نفتی ایران داشته باشد.

قانونی که جو بایدن را برای تشدید تحریم‌ها علیه نفت خام ایران تحت فشار قرار می‌دهد، در این هفته در مسیر تبدیل شدن به قانون  قرار دارد. اما انتظار نداشته باشید که رئیس جمهور به این زودی ها به طور کامل از اختیارات جدید خود استفاده کند.

تحریم‌های نفتی جدید برای ایران در آخر هفته به عنوان پاسخی به حمله به اسرائیل در اوایل ماه جاری توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد. نمایندگان مجلس وعده داده اند که دامنه محدودیت ها بر صادرات نفت خام ایران را با گسترش پوشش به بنادر، کشتی ها و پالایشگاه های خارجی که آگاهانه وارد تجارت می شوند، گسترش دهند. اما به نظر می‌رسد باید قصد ندارد فعلاً با امضای خود آن را به قانون لازم‌الاجرا تبدیل کند.

 

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • شمش خم کن چیست؟
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • سامانه روستا بازار در اردبیل راه‌اندازی شد
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد