Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اکبر محرابیان روز شنبه در سفر به چهارمحال و بختیاری در نخستین برنامه کاری خود در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد افزود: شرط عدالت در توزیع آب، اولین اصل برای اجرای طرح‌هاست و این یک امر بدیهی است و در این زمینه قوانین روشن و شفاف است.

وی با بیان اینکه قوانین موجود روشن و شفاف است، تصریح کرد: اگر قانون را ملاک عمل قرار دهیم اختلافی در حوزه آب شکل نمی‌گیرد و معتقدیم برای بهره بردن مردم از این موهبت الهی، به کارگیری تدبیر، حفظ وحدت و بحث‌های کارشناسی در محیط‌های خود است و بردن این بحث‌ها در بین مردم سود و فایده‌ای نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو خاطر نشان کرد:ما جلسات مختلفی با نمایندگان داشته‌ایم و اختلافی بین خودمان و نمایندگان نمی‌بینیم و بر روی اصول هیچ گونه اختلافی وجود ندارد و در  این سفر با مردم گفت وگو  می‌کنیم.

محرابیان گفت: البته نارضایتی‌ها بین گروه‌های مختلف مشاهده می‌شود که بخشی از این نارضایتی‌ها مربوط به سوء تعبیرها و بخشی مربوط به عدم شفافیت و تصمیم‌گیری نکردن در زمان  خودش و بخشی نیز میزان تقاضا بشدت بالا رفته است و اکنون نزولات کاهش یافته است. 

وی با بیان اینکه نزولات جوی کاهش پیدا کرده و بارگذاری روی منابع آب بارگذاری نامتعادلی است، اظهار داشت: نبود تعادل در بارگذاری‌ها سبب مشکلات زیست‌محیطی و سفره‌های زیرزمینی و اجابت نشدن خواسته‌های مردمی که مقصر در برنامه‌ریزی‌ها نیستند، شده است.

محرابیان ادامه داد: باید قدری در این امور ملاحظات بیشتری داشته باشیم و جایی که امکان برداشت آب نیست بارگذاری نکنیم این در حالی است که صنایع را بی‌جهت گسترش می‌دهیم و توقع در مردم ایجاد می‌کنیم.

وزیر نیرو گفت: باید یک تدبیر ملی و همفکری دسته‌جمعی وجود داشته باشد و با رعایت اصول علمی و کارشناسی و فنی را راهکار رفع مشکلات و نارضایتی‌های موجود است و باید تدابیری به کار گرفته شود که اشکالات و تصمیم‌گیری‌های غلط گذشته را اصلاح کنیم و فضا برای این مهم وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امروز مجموعه مسوولان و نمایندگان مجلس همگی به این نتیجه رسیده‌ایم که فضا به گونه‌ای  است که در یک گفت‌وگوی صمیمی و کارشناسی می‌توان به توافق برسیم.

محرابیان گفت: باید دست به دست همدیگر داد و با رعایت اصول علمی و فنی و کارشناسی، تدابیری کنیم که اشکالات گذشته و تصمیمات غلط گذشته را برگردانیم چرا که همه از تصمیمات غلط متضرر می‌شوند.

به گفته وی، می‌توانیم در یک گفت وگوی صمیمی و کارشناسی بر روی خیلی نکات با هم به توافق برسیم، چرا که مردم دنبال حل مشکلات هستند و غیر از این انتظاری ندارند و به دنبال اختلاف نیستند و اینکه حرفی زده شود که بوی اختلاف داشته باشد، بُردی ندارد و مردم خواستار حل مشکلات هستند و ما خود را موظف می‌دانیم حرف همه را بشنویم و بر  مبنای قانون، عدالت، شفافیت و اصول فنی که شرط اجرای پروژه‌هاست اجرا کنیم و آب محدود است اما اگر به عدالت توزیع کنیم خواسته‌های مردم را به خوبی پاسخگو خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، وزیر نیرو روز شنبه به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه آب استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از برخی طرح‌های آبرسانی از جمله طرح بن به بروجن، سد کوهرنگ ۳، سد باباحیدر و سد خرسان ۳ به این استان سفر کرده است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

به دلیل تداوم خشکسالی در چهارمحا ل  و بختیاری در حال حاضر ۱۸ هزار و ۴۹۳ نفر در ۶۸ روستای استان با تانکر، آبرسانی سیار می‌شود و این روستاها در تمامی نقاط استان به ویژه در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و اردل پراکنده شده است.

برخی از این روستا به سبب خشکیدگی مخازن آب و برخی از روستاها به سبب نبود خطوط آبرسانی با تانکر آبرسانی سیار می‌شود.

خشکسالی‌هایی از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

چهارمحال  و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت است  که ۱۰۰ درصد مساحت این استان در سالجاری درگیر خشکسالی شده است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری وزیر نیرو آبرسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری وزیر نیرو آبرسانی چهارمحال وبختیاری وزیر نیرو آبرسانی چهارمحال و بختیاری وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۸۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل روابط عمومی فدراسیون ووشو، چهاردهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی یادواره شهید احسان بابایی و شهدای فراجای راسک در بخش بانوان، طی روزهای ۲۸ و ۲۹ فروردین‌ماه با حضور بیش از ۲۰۰ ورزشکار، مربی و داور از ۱۸ استان کشور به میزبانی شهر زاهدان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

در پایان این مسابقات و در بخش تیمی، خراسان شمالی مقام نخست را به دست آورد. استان همدان در رده دوم جای گرفت و مقام سوم این پیکارها به سمنان رسید.

نفرات برتر اوزان مختلف؛

وزن ۴۸- کیلوگرم: ۱- فائزه ابراهیمی از خراسان شمالی ۲- عسل کلامی از سمنان ۳- زهرا باغچقی از خراسان شمالی و یاسمین رضائیان از مازندران

وزن ۵۲- کیلوگرم: ۱- لیلا سیاهوشی از همدان ۲- آرزو سلیمی از چهارمحال و بختیاری ۳- زهرا سکاکی از مازندران و حدیث باغچقی از خراسان شمالی

وزن ۵۷- کیلوگرم: ۱- طاهره آذرپیوند کهگیلویه و بویراحمد ۲- نسرین رحمانی خراسان رضوی ۳- سیده دینا امامی از اصفهان و زهرا جعفریان از همدان

وزن ۶۳- کیلوگرم: ۱- پردیس عیدی‌وندی از اصفهان ۲- فریبا عاقلی از خراسان رضوی ۳- راضیه بهادری از لرستان و زهرا مظفری چهارمحال و بختیاری

وزن ۷۰- کیلوگرم: ۱- دنیا آقایی از سمنان ۲- آتنا حسینعلی‌زاده از هرمزگان ۳- سارگل امیدوندچالی از مازندران و زینب جلالوند از همدان

وزن ۷۸- کیلوگرم: ۱- صبا کرمعلی از همدان ۲- ریحانه گیلانی از هرمزگان ۳- الهه باغچقی از خراسان شمالی و عاطفه یوسفی از مازندران

وزن ۸۷- کیلوگرم: ۱- حانیه وحدانی از خراسان شمالی ۲- فاطمه براتی بریمانلو از چهارمحال و بختیاری ۳- فاطمه قیطاسی از کرمانشاه و زهرا امیدی حسین آبادی از هرمزگان

وزن ۸۷+ کیلوگرم: ۱- فاطمه برمکی از مازندران ۲- مهساعرب از مازندران ۳- مریم رستمی از خراسان شمالی و هانیه عاشوری از قم

کد خبر 6081387

دیگر خبرها

  • عزم جدی برای اعتلای فرهنگ عمومی
  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • حضور مربی کشتی آزاد چهارمحال و بختیاری در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • عزم جدی در جهت اعتلای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری شکل گیرد
  • چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های پیشرو در حفظ محیط زیست است
  • دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند
  • اجرای طرح شاداب سازی در ۴۳۰ مدرسه چهارمحال و بختیاری
  • افزودن ۹ واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش بنیان‌های کشور
  • اردوی تیم ملی بوکس نونهالان کشور در شهرکرد
  • افتخاری دیگر در شرکت ورق خودرو چهارمحال و بختیاری