Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در مورد رسیدگی به موضوع پسماندهای بیمارستانی اظهار کرد: در حال حاضر از ۱۶۹ بیمارستانی که در سطح شهر تهران داریم، حدود ۳۰ بیمارستان ظرفیت بی‌خطرسازی پسماند خود را ندارند.

وی افزود: ما در شهرداری تهران اخطارهای مکرر را به این بیمارستان‌ها در زمینه خطر پسماندهای بیمارستانی داده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 شخصا در جلسه شورای اسلامی شهر تهران تذکر دادم که آخرین اخطار به این بیمارستان‌ها داده شود و اگر به اخطارهای شهرداری تهران توجهی نشد، از جمع‌آوری زباله‌های این بیمارستان‌ها خودداری شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: ضابط اصلی در این زمینه محیط زیست است و از مسئولان محیط زیست درخواست داریم که این موضوع را پیگیری کنند. شورای شهر نیز پیگیر این موضوع است.

بابایی ادامه داد: پس از بیمارستان‌ها به دنبال این هستیم که کلینیک‌ها نیز به بی‌خطرسازی پسماندهای خود بپردازند. این موضوع نیازمند همکاری مدیریت شهری تهران با محیط زیست است.

کد خبر 637237 برچسب‌ها پسماند زباله شوراى شهر تهران بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: پسماند زباله شوراى شهر تهران بیماری بیمارستان بیمارستان ها بی خطرسازی شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری

رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان گفت: ۱۰۱ نقطه دفن پسماند غیر اصولی در استان است که منابع آب و خاک استان را به خطر می‌اندازد، در برخی نقاط محل دفن زباله بالای منابع آب شرب هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به اینکه شورای اسلامی در موارد مختلف پاسخگو هست اما اختیار و قدرت ندارد، اظهار داشت: ما طی2تا 3سال گذشته در شورای استان پیگیری کردیم تا نماینده و مسئولان را مجاب کنیم که نماینده شورا شهرستان‌ها در جلسات مختلف حضور یابند.

رئیس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: شورای اسلامی جای نخبگان است، اگر نخبگان در شورا بودند این همه مشکلات نبود، جایگاهی برای تأیید نخبگان باید باشد.

وی گفت: موضع شورای استان در دوره ششم در مورد طرح‌های انتقال غیر قانونی آب در کنار مردم بودن است و تقریبا در تمام جلسات آبی حضور پیدا می‌کنند.

برگزاری دوره آموزشی برای 8 شهرستان

محمدیعقوب باقری عضو هیات رییسه شورای عالی استان‌ها نیز در این جلسه اظهار داشت: برای اولین بار در هشت شهرستان استان دوره آموزشی برای شوراها برگزار شد، همچنین 130جلسه گرفته شد و با استاندار و مدیران کل استان جلسه برگزار کردیم و طرح‌هایی در شورای عالی استان‌ها بردیم.

وی با بیان اینکه با کارهای خیری طرح‌های خوبی ارایه شده، گفت: برای 8 شهرستان ماشین‌آلات گرفته شد همچنین بحث توزیع عادلانه آب را به تهران بردیم. در بحث حفظ حقوق بین‌المال، اصلاح حفظ حریم رودخانه و طرح حق‌‌آبه طرح‌هایی ارائه شد، اگر حق آبه شرب و صنعت که به استان‌های دیگر می‌رود تخصیص داده شود در بخش‌های عمرانی و غیره شاهد تحول خواهیم بود.

وی گفت: در بحث حفظ حقوق شهروندی مطالبه گر بودیم وظیفه ما انتقال مشکلات مردم به مدیران بالادست است اما برخی مشکلات به اعتبارات و مشکلات کشوری مربوط است.دو هزار جامعه شورا در استان داریم که اکثرا خالصانه و صادقانه کار می‌کنند.

101نقطه دفن پسماند غیر اصولی در استان وجود دارد

مهری امینی، رئیس شورای اسلامی شهرستان فارسان در این نشست با اشاره به اینکه سرانه تولید زباله نفری یک کیلو در استان است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات استان در خصوص زباله‌های شهری است که باعث مرگ خاموش طبیعت و نسل آینده می‌شود.

وی افزود: 101نقطه دفن پسماند غیر اصولی در استان است که منابع آب و خاک استان را به خطر می‌اندازد، در برخی نقاط محل دفن زباله بالای منابع آب شرب هستند.

امینی بیان کرد: به جز پروژه بن-بروجن که آب‌های سطحی را تصفیه و در اختیار مردم قرار می‌دهد بقیه منابع آب استان زیرزمینی است که اگر زباله از مبدا تفکیک شود موجب آلودگی منابع آب زیرزمینی نمی‌شود.

وی گفت: مطالبه گر جدی کارخانه‌های پسماند و تفکیک از مبدا باشیم تا آب و خاک برای نسل آینده آلوده نشود.

سید احمد هاشمی نماینده شهرستان فارسان در شورای اسلامی استان گفت: مهم‌ترین مشکل استان و شهرستان فارسان که ضربه می‌زند موضوع پسماند است که در درون شهرها به مهمترین آیتم سرطان تبدیل شده است.

ضرورت احداث کمربندی غرب فرخشهر

روح‌الله عباسی، نماینده شهرستان فرخشهر در شورای اسلامی استان در این نشست اظهار داشت: فرخشهر به تازگی شهرستان شده و یکی از مطالبات مهم گرفتن فرمانداری برای این شهرستان بود بعد از این موضوع بحث استقرار ادارات و ارایه خدمات مستقیم به مردم را داریم.

عباسی بیان کرد: پروژه 4خطه فرخشهر به خراجی در حال کار است و ما درخواست داریم جاده شهرکرد به پلیس راه که شلوغ است 4خطه شود زیرا روزانه شاهد تصادفات زیاد هستیم و اصلاح دوربرگردان ها که به صورت غیرکارشناسی است نیاز به کار دارد.

وی گفت: یکی دیگر از نیازهای شهرستان فرخشهر کمربندی غرب شهر است، زیرا خودروهای سنگین و نیمه سنگین در این شهرستان زیاد است و شهرداری در حال رایزنی برای این کار است همچنین کنارگذر شمالی و شرقی شهر نیز در دستور کار است تا امسال به بهره‌برداری برسیم ما به دنبال توزیع عادلانه خدمات در نقاط مختلف شهر هستیم.

انتهای پیام/7540/.

دیگر خبرها

  • انتقاد چمران به نمای شیشه ای ساختمان بانک ها
  • انتقاد تند چمران از سه بانک اصلی در تهران | نمای شیشه‌ای ساختمان‌هایتان دهن کجی به اصول معماری است
  • انتقاد چمران به نمای شیشه‌ای ساختمان بانک‌ها
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • وجود هزار و ۷۹۶ تخت بیمارستانی فعال در چهارمحال و بختیاری
  • تمدید مهلت رای گیری «قهرمان ایران»
  • کمبود تخت و نیروی انسانی در بیمارستان‌های جنوب کرمان
  • دفن غیراصولی پسماند در ۱۰۱ نقطه چهارمحال و بختیاری
  • انتقاد از سیاست‌های تحمیلی شرکت کنترل ترافیک تهران
  • انتقاد از عدم ورود تاکسی‌های برقی به پایتخت