Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در پی سفر تحریک‌آمیز اخیر هیأت‌های اروپایی و آمریکایی به جزیره تایوان، تنش‌ها میان پکن و غرب در خصوص تایوان را بیش از پیش تشدید کرده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین امروز (شنبه) با هشدار به نیروهای طرفدار جدایی تایوان از پکن تصریح کرد که ایالات متحده در حال ارسال «سیگنال‌های اشتباه» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وانگ یی با اشاره به گفت‌وگوی مجازی آتی «شی جینپینگ» رئیس‌جمهو ر چین با «جو بایدن» همتای آمریکایی وی، تصریح کرد که واشنگتن باید به تعهدات خود در قبال تایوان عمل کند و از تلاش‌ها برای جدایی تایوان از چین حمایت نکند.

اظهارات وزیر خارجه چین در حالی مطرح شد که بایدن چندی پیش با صراحت بیشتری بر دفاع واشنگتن از تایوان تأکید کرد و گفت که ایالات متحده خود را متعهد می‌داند در صورت حمله نظامی احتمالی چین، از تایوان پشتیبانی کند.

از طرف دیگر، رئیس‌جمهور تایوان نیز اعتراف کرد که نظامیان آمریکایی برای آموزش نظامیان این جزیره در تایوان مستقر شده‌اند.

اقدامات تحریک‌آمیز اتحادیه اروپا و ایالات متحده در حالی صورت می‌گیرد که پکن به شدت از تلاش آن‌ها برای تقویت ارتباط با تایوان به منظور مداخله در امور داخلی چین را مورد انتقاد قرار داده است.

هشدارهای چین به آمریکا در شرایطی تشدید شده که اقدامات تنش زای واشنگتن در قبال تایوان ادامه دارد. پکن تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا از قبیل فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند.

آمریکا از سال ۱۹۷۹ سیاست چین واحد را پذیرفته و آن را مبنای روابط خود با پکن و تایوان قرار داده است. طبق این سیاست، واشنگتن تنها یک دولت مستقل را به رسمیت می‌شناسد و آن چین است. اما آمریکا با اعزام ناو به تنگه تایوان و کمک نظامی به تایوان عملا در مسیر حمایت از این جزیره است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: وانگ یی وزیر خارجه چین تایوان آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۶۹۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • هشدار مسکو درباره شکست تحقیرآمیز آمریکا در اوکراین
  • حزب‌الله عراق: عملیات علیه نظامیان آمریکا را از سر می‌گیریم
  • عملیات خود را علیه نیروهای آمریکایی از سر می‌گیریم
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین با چاشنی هشدار و تهدید/ واشنگتن نگران رابطه تسلیحاتی پکن و مسکو است
  • العربیه: آمریکا به اسرائیل سلاح می‌دهد و به نفعش وتو می‌کند و برای غزه فقط نگران است
  • دست و دل بازی بی سابقه آمریکا؛ کمک ۹۵ میلیارد دلاری واشنگتن به اوکراین، اسرائیل و تایوان