Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک درسطح معابر شهر تهران از امروز خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک درسطح معابر شهر تهران از امروز خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق نماید به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس و در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی میگردد.


وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد‌های شبانه ضمن شناسایی متخلفین (پوشش و مخدوشی پلاک) و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌نمایند نسبت به اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی اقدام نمایند.


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور بیان داشت: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آنرا پیگیری می‌کند.


سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور افزود: همچنین تخلفات ناخوانا بودن پلاک، تخلفات تغییر محل نصب پلاک، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده، تخلفات پوشش پلاک، تخلفات مخدوشی (دست کاری ارقام)، ضمن اعمال قانون بر حسب مرود و تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند گردید.


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یکسال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.


وی افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است. یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت‌های شبانه عبور می‌نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت و یا از چراغ قرمز رد می‌شود.


سرهنگ موسوی پور گفت: این طرح از امروز در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران تشدید شده و رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که تخلفات آنان از طریق دوربین‌های نظارتی و کنترل ترافیک نیز رصد می‌گردد و علاوه بر آن تیم‌های مستقر در این طرح با این تخلفات برخورد کرده و ضمن اعمال قانون در صورت رویت تخلف دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه رانندگان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلاک مخدوش شهر تهران محدودیت شبانه قانون برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک پلیس راهور تهران بزرگ وسیله نقلیه پلاک وسیله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟

سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص اعمال قانون‌های مکانیزه در تهران توضیح داد و گفت: «در سال جدید بحث برخورد با تخلفات ساکن را ادامه خواهیم داد. از ابتدای سال نیز این برخورد‌ها به صورت جدی انجام شده است و کار‌های جدید تری را نیز در این خصوص انجام خواهیم داد.»

به گزارش مهر، وی افزود: به‌زودی این اعمال قانون‌ها به صورت مکانیزه خواهد بود. خودرو‌هایی که مجهز به دوربین هستند در سطح معابر تردد خواهند کرد. این تردد‌ها در مناطق ۱، ۴ و ۵ شهر تهران بیشتر خواهد بود و هر کجا که تخلفات ساکن را ببینند همانجا به صورت بر خط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: همچنین در جا‌هایی که عرض معبر کم است و توقفات دوبله را داریم برای اولین بار موتورسیکلت‌هایی را در همین خصوص به دوربین مجهز می‌کنیم که در شش طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقفات دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می‌کنند که بتوانیم ان شاء الله یک نظم خاص و روان سازی ترافیک را در سطح شهر تهران شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار چیست؟
  • اعمال قانون روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها
  • استفاده پلیس از ماشین‌های دوربین‌دار در تهران + عکس
  • ماجرای ماشین پلیس های "دوربین دار" تهران چیست؟
  • ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های "دوربین‌دار" تهران چیست؟
  • گشت خودرهای پلیس دوربین‌دار در شهر تهران
  • ماجرای ماشین پلیس‌های دوربین‌دار در تهران چیست؟
  • روزانه ۱۴۰۰ وسیله نقلیه در پیاده‌روها اعمال قانون شده است