Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، صدور اخطار از سوی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر بارش باران در همه نقاط استان باعث شد دستگاه های امداد رسان آمادگی لازم برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی را داشته باشند.

هرچند بارش ها نیز به گونه ای نبود که بخواهد مشکل آفرین باشد اما همین آمادگی دستگاه ها می تواند برای روزهای سخت تر با بارش های شدیدتر برف و باران به کمک آمده و میزان خسارات را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور ۷۰ گشت پلیس در جاده های استان کرمانشاه

رئیس پلیس راه کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، از حضور روزانه ۷۰ گشت جاده ای در راه ها و محورهای استان خبر داد و گفت: این گشت ها به صورت شبانه روز رفتار رانندگان را زیرنظر دارند.

سرهنگ «کیخسرو دستغیب» اظهار داشت: در ۴۸ ساعت اخیر ۴۵ دستگاه خودرو به علت ارتکاب تخلف توقیف و روانه پارکینگ شدند ضمن اینکه چهار هزار و ۳۳۷ مورد تخلف رانندگان نیز احراز و توسط همکاران مستقر در جاده ها اعمال قانون شدند.

وی خاطرنشان کرد: الزام سرنشینان عقب خودرو به استفاده از کمربند ایمنی و تشدید برخورد با خودروهای فاقد پلاک و پلاک مخدوش از دیگر اقدامات انجام گرفته بود.

رئیس پلیس راه استان شناسایی نقاط آبگیر و تلاش برای آگاه سازی رانندگان به منظور کاهش خطرات احتمالی را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

سرهنگ دستغیب همچنین به انسداد محور پاوه – سروآباد در حوزه استان کردستان با همکاری ماموران پلیس راه کرمانشاه را نیز یادآور شد و گفت: محور پاوه – نودشه نیز با حضور ماموران و با کمک نیروهای راهداری برف روبی شد.

بارش ۲۴ میلی متری باران در استان کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه نیز میانگین بارش های ۴۸ ساعت اخیر استان را حدود ۲۴ میلی متر ذکر کرد و گفت: با این مقدار بارش میانگین بارش های سال زراعی جاری استان به ۴۱ میلی متر رسید.

«علی‌محمد زوراوند» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میانگین بارش های سال زراعی امسال (۱۴۰۰-۱۴۰۱) در مقایسه با سال زراعی قبل از اول مهر تا ۲۲ آبان حدود ۷۸ درصد رشد داشته است اما همچنان در مقایسه با دوره بلند مدت ۳۸ درصد کاهش داریم.

وی بیشترین بارش سامانه اخیر طی ۴۸ ساعت گذشته را مربوط به پاوه با حدود ۴۳ میلی متر ذکر کرد و گفت: گیلانغرب با ۳۳ میلی متر و کرندغرب با ۳۲ میلی متر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

زوراوند در عین حال میانگین بارش های ۲ روز اخیر شهر کرمانشاه را نیز ۱۸ میلی متر ذکر کرد و گفت: با این مقدار بارش میانگین بارندگی سال زراعی جاری مرکز استان به ۳۳ میلی متر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۴۰ میلی متر بوده ۲۱ درصد کاهش نشان می دهد.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از ثلاث باباجانی با ۸۹ میلی متر بارش به عنوان پربارش ترین شهر استان در سال زراعی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ نام برد و گفت: پاوه با ۸۳ میلی متر و جوانرود با ۵۳ میلی متر در رده های دوم و سوم قرار دارند.

وی در پایان گفت: هرسین با حدود ۱۲ میلی متر بارش، سرارود با حدود ۱۵ میلی متر و حمیل با نزدیک به ۲۰ میلی متر کمترین بارش های سال زراعی جاری را به خود اختصاص داده اند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

برچسب‌ها بارش باران تردد جاده ای کرمانشاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارش باران تردد جاده ای کرمانشاه بارش باران تردد جاده ای کرمانشاه پلیس راهنمایی و رانندگی ایران میانگین بارش استان کرمانشاه سال زراعی میلی متر پلیس راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مرضیه سی سی پور گفت: از ۲۸ فروردین تا بامداد ۲۹ فروردین ۱۲۲ و ۹ دهم میلی متر باران در لاوان به زمین نشست.

وی گفت: جاسک با ۱۰۸ میلی متر، منطقه فرودگاهی قشم با ۱۰۵ و نیم میلی متر، سردشت بشاگرد با ۹۵ و یک دهم میلی متر، پارسیان با ۶۸ و نیم میلی متر بارش در رتبه‌های اول تا پنجم ایستگاه‌های هواشناسی هرمزگان قرار گرفتند.

بیشتر بارش‌های این سامانه در مناطق غربی استان، جزایر خلیج فارس، محدوده تنگه هرمز، سواحل و نقاطی از شرق استان پیش بینی شده است.

امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی نسبت به دیروز کاسته خواهد شد، اما فعالیت این موج بارشی با شدت کمتر تا اواخر وقت فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین در استان ادامه دارد و از بعدازظهر امروز از شدت وزش باد برروی مناطق دریایی استان و تلاطم دریا کاسته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • جزئیات بارش باران بی سابقه در جنوب ایران
  • بارش‌های بی‌سابقه در این مناطق ایران +جزئیات
  • بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد
  • بارش‌های برخی مناطق جنوبی در نیم قرن اخیر بی‌سابقه بوده است
  • بارش‌های پراکنده در منطقه
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • رکورد بارش در سیستان‌وبلوچستان شکسته شد + فیلم
  • سهم کیش از سامانه بارشی اخیر ۷۰ میلی متر باران
  • بارش های اخیر مشکل آب سیستان و بلوچستان را مرتفع کرد
  • کیش با ثبت ۶۷ میلی متر بارندگی در رتبه ششم هرمزگان