Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@14:07:11 GMT

حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی منجر به خوداتکایی در تولید شکر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۰۷۹۶

حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی منجر به خوداتکایی در تولید شکر شد

سید جعفر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اصلاح قیمت چغندر قند در دستور کار شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک قرار گرفته اما هنوز تغییر قیمت در این خصوص انجام نشده است، گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۰_۱۴۰۱ قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم چغندر قند بهاره ۱,۴۷۳ تومان و دو ریال تعیین شده در حالی که قیمت پیشنهادی ما ۱,۸۰۰ تومان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تناسب قیمت در نرخ گذاری محصولات استراتژیک برای سال زراعی جاری رعایت نشده است، گفت: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی که محصول رقیب چغندر قند هستند افزایش بیشتری داشته و همین موجب گرایش کشاورزان به کشت این محصولات و کاهش تولید چغندر قند خواهد شد. همچنین بی توجهی به تورم انتظاری در قیمت گذاری محصول چغندر قند بهاره با توجه به اینکه برداشت آن در پاییز آینده صورت می‌گیرد می‌تواند عامل مؤثری در عدم استقبال کشاورزان از کشت چغندر قند باشد.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه امسال از محل تولید چغندر قند و نیشکر در مجموع حدود یک میلیون و ٨۵٠ هزار تن شکر در کشور تولید می‌شود، اضافه کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی شکر هم اکنون تولید این محصول در کشور مزیت دارد و خوشبختانه با تولیدی که انجام شده حدوداً تا تابستان سال آینده نیازی به واردات کشور نداریم.

مشاور نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به اینکه حذف ارز ۴٢٠٠ تومانی از واردات شکر تولید این محصول را در داخل کشور دارای مزیت بیشتری کرد، ادامه داد: تخصیص ارز ۴٢٠٠ تومانی منجر به واردات شکر ارزان قیمت و به صرفه نبودن تولید می‌شد در حالی که این کالا به دست مصرف کننده هم ارزان نمی‌رسید و با احتکار و کمبود شدید آن در بازار مواجه بودیم و به عبارتی تنها چند نفر از مزیت تخصیص ارز ۴٢٠٠ تومانی برای واردات این کالا بهره مند شدند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت شکر تولید داخل درب کارخانه حدود ١٢ هزار و ۵٠٠ تومان است، ادامه داد: این رقم حدود ۴ هزار تومان ارزان‌تر از شکر وارداتی است.

حسینی از شورای قیمت گذاری خواست هر چه سریع‌تر اصلاح قیمت چغندر قند را تعیین تکلیف کند تا تولید این محصول در سالجاری دچار مشکل نشود.

کد خبر 5350088 زهرا مهدوی

منبع: مهر

کلیدواژه: سیدجعفر حسینی خرید تضمینی چغندرقند شکر دلار 4200 تومانی قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی قیمت خودرو نهضت ملی مسکن رستم قاسمی بازار سرمایه قیمت یورو قیمت سکه بهار آزادی بانک مرکزی وزارت نفت وزارت نیرو وزارت راه و شهرسازی وزارت امور اقتصادی و دارایی سید احسان خاندوزی ارز ۴٢٠٠ تومانی چغندر قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.   این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.   به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • ارایه وام‌ به تولیدکنندگان لباس برای کاهش قیمت تمام شده محصول
  • عکس| وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • (تصویر) وقتی ۲۰۰ تومانی ارزشمند بود
  • توسعه کشت چغندر قند را راهکار مناسبی برای کم آبی
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • اعتراض استقلالی ها به ارزش گذاری ۱.۸ هزار میلیارد تومانی ۵۱ ...
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی