Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از cnn، سوبارو از سولتررا Solterra، اولین خودرو تمام‌الکتریکی خود که با همراهی تویوتا ساخته شده است، رونمایی کرد.

عرضه خودرو اسپرت این شرکت در بحبوحه افزایش تقاضا برای خودروهای برقی صورت می‌گیرد، زیرا کشورهای سراسر جهان مقررات زیست‌محیطی را برای کاهش انتشار کربن تشدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تویوتا ماه گذشته نسخه‌ای از خودرو الکتریکی باتری‌دار خود به نام bZ۴X را معرفی کرد.

تغییر تکنولوژی از موتورهای احتراق داخلی برای خودروسازان کوچک‌تر مانند سوبارو که کمتر قادر به تامین هزینه توسعه گران‌قیمت خودروهای برقی هستند، با چالش روبه‌رو می‌شود. در عین حال، این فرصتی است برای خودروسازان سطح بالا، مانند تویوتا، تا رقبای کوچک‌تر را به هم نزدیک‌ کنند.

تومومی ناکامورا، مدیرعامل سوبارو در جریان رویداد رونمایی گفت: بازار خودروهای برقی هنوز به رشد لازم نرسیده است، بنابراین ما با توسعه همکاری خود با تویوتا به این نیاز پاسخ خواهیم داد.

او گفت که فعلاً سولتررا توسط تویوتا در ژاپن ساخته خواهد شد و سوبارو ممکن است تولید را به بازار اصلی خود، یعنی ایالات متحده منتقل کند، زمانی که حجم فروش کافی داشته باشد.

تویوتا با اینکه پیشگام خودروهای الکتریکی هیبریدی است اما دیر وارد بازار خودروهای کاملا برقی شده است. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ خط تولیدی متشکل از ۱۵ مدل خودرو الکتریکی باتری‌دار داشته باشد. همچنین در دهه آینده ۱۳.۵ میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید باتری خودروهایش هزینه خواهد کرد.

فروش خودرو در سوبارو کمتر از یک‌دهم فروش خودرو در تویوتا، بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر حجم تولید است.

سوبارو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که این خودرو دارای برد حرکتی ۵۳۰ کیلومتری (۳۲۹ مایل) است، در حالی که نسخه چهارچرخ متحرک می‌تواند با یک‌بار شارژ ۴۶۰ کیلومتر را طی کند.

تویوتا مالک یک‌پنجم سوبارو است و ۵ درصد از سهام مزدا موتور را در اختیار دارد که قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱۳ وسیله نقلیه الکتریکی را روانه بازار کند، از جمله خودروهای هیبریدی و خودروهای الکتریکی باتری‌دار که از فناوری تویوتا استفاده می‌کنند.

کدام برندهای خودرو کاملا برقی می‌شوند و چه زمانی؟ کد خبر 637286 برچسب‌ها خودرو - جهانی شرکت‌ خودروسازی‌ تویوتا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: خودرو جهانی شرکت خودروسازی تویوتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

کد خبر 6088067 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • آغاز تولید خودروهای برقی چینی در تایلند
  •  قدم جدید مدیران خودرو برای رهبری بازار خودروهای برقی در ایران
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟