Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-29@10:34:56 GMT

تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۱۲۹

تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح‌الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شیراز در حاشیه برگزاری نخستین مانور در حوزه قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شیراز، گفت: با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز، از اقدامات کشوری قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کشور، الگوبرداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت: با هماهنگی انجام شده توسط این قرارگاه، گشت جرائم و کارشناسان امور اراضی این شهرستان از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شیراز آغاز شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی و با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های متولی امور زمین اعم از شهرداری منطقه ۱۰، معاونت اجرایی شهرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداری مرکزی، گشت جرائم و کارشناسان امور اراضی شهرستان شیراز از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شهرستان آغاز شده و ضمن بازدید و بررسی باغ‌های بلوار دکتر حسابی، نهر اعظم، انجیره و گلستان در منطقه گویم خاتمه یافت.

سیروسی خاطرنشان کرد: در مانور مذکور علاوه بر رژه موتوری، گشت‌های حفاظت اراضی دستگاه‌های متولی امور زمین نسبت به صدور اخطاریه و دیوارنویسی به تعداد ۲۰ مورد اقدام شد.

او با اشاره به حضور هیئتی متشکل از مسؤلین و کارشناسان امور اراضی و یگان حفاظت استان خوزستان به منظور آشنایی و الگوبرداری از فعالیت‌های قرارگاه‌های پیشگیری و حفاظت از اراضی کشاورزی همزمان با مانور اظهار کرد:
با توجه به توصیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با هدف واکنش سریع به تخلفات تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی تعداد ۳ قرارگاه حفاطت از اراضی در شهرستان شیراز پیش‌بینی و با فاصله ۲ قرارگاه تاسیس و در راستای اهداف وارد عمل شد.

مدیرجهاد کشاورزی شیراز عنوان کرد: عملکرد این قرارگاهها به حدی خوب و جالب توجه بود که سایر استانها نیز به فکر اجرای این ایده افتاده و استان خوزستان برای الگو برداری وآشنایی با عملکرد قرار گاه با حضور در آنجا از نزدیک با فعالیت کارشناسان آشنا شد که برای بازدید کنندگان حمایت و تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی جالب توجه بود.

او تصریح کرد: این مهم الگو و راهکار مناسبی برای استفاده از امکانات دستگاهای مختلف در راستای هم افزایی و افزایش کارایی گشت‌های حفاظت اراضی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز است و می‌تواند در استان‌های دیگر نیز الگوبرداری شود.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر وظیفه ذاتی و قانونی این قرارگاه که صرفا مجری اجرای احکام صادره از دستگاه‌های قضایی است، گفت: ۷ مورد ساخت و ساز از نوع دیوارکشی و نصب درب ورودی در مساحت حدود پنج هزار متر مربع که در بدو مرحله تخلف بودند با هماهنگی و به صورت قانونی تخریب شد وهمچنین وسایل و ابزارآلات مربوط به مشاور املاک غیرمجاز در محدوده قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی توقیف و از ادامه ساخت آن جلوگیری شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شیراز الگوبرداری کشوری تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی تغییر کاربری حفاظت اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مسلم مویدی امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: از ابتدای فروردین‌ماه بیش از ۷۵ مورد گشت توسط کارشناسان یگان حفاظت امور اراضی صورت‌گرفته و این بازدیدها به‌صورت مستمر ادامه دارد.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین وظایف امور اراضی پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی است که توسط اکیپ‌های گشت ۱۳۱، کارشناسان پهنه و اداره امور اراضی به طور مستمر مورد پایش و نظارت قرار می‌گیرد و اگر موردی مشاهده شود علاوه بر توقف عملیات و ابلاغ اخطاریه به متخلفان ضمن تشکیل پرونده تخلف به مراجع قانونی معرفی می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی لرستان، یادآور شد: مهم‌ترین رکن استقرار و فعالیت سامانه ۱۳۱ تأمین بستر لازم و تسهیل شرایط برای افزایش نظارت و مشارکت مردم پیرامون حفاظت از عرصه‌های کشاورزی است و از همه آحاد جامعه خواستار مشارکت و همکاری در حفظ عرصه‌های کشاورزی با اعلام هرگونه گزارش تخلف در این زمینه از طریق سامانه ۱۳۱ و یا ثبت از طریق سامانه cms.laoi.ir شدند.

کد خبر 6064445

دیگر خبرها

  • شناسایی ۴۴ مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در لرستان
  • پایش بیش از ۷ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • تخریب ۵۸ ساخت‌وساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • اکیپ‌های گشت برخورد با تغییر کاربری اراضی کشاورزی فعال هستند
  • شناسایی و توقف ۴ مورد تغییر کابری غیر مجاز در اراضی الیگودرز
  • شناسایی ۴ مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در الیگودرز
  • قلع و قمع ۱۰ بنای غیرمجاز در شهرستان البرز
  • اعزام ۶۳ اکیپ گشت نوروزی برای حفاظت از اراضی کشاورزی قزوین
  • پایش ۵ هزار و ۲۸۰ کیلومتر مربع از اراضی لرستان
  • تخریب ۲۴ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان قزوین