Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@07:45:49 GMT

تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۱۲۹

تخریب ۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در شیراز

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح‌الله سیروسی مدیر جهاد کشاورزی شیراز در حاشیه برگزاری نخستین مانور در حوزه قرارگاه شماره ۲ پیشگیری و مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی شیراز، گفت: با هدف مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز، از اقدامات کشوری قرارگاه مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی کشور، الگوبرداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او همچنین گفت: با هماهنگی انجام شده توسط این قرارگاه، گشت جرائم و کارشناسان امور اراضی این شهرستان از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شیراز آغاز شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی و با دعوت از نمایندگان دستگاه‌های متولی امور زمین اعم از شهرداری منطقه ۱۰، معاونت اجرایی شهرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، بخشداری مرکزی، گشت جرائم و کارشناسان امور اراضی شهرستان شیراز از مبدا قرارگاه واقع در شمال غربی شهرستان آغاز شده و ضمن بازدید و بررسی باغ‌های بلوار دکتر حسابی، نهر اعظم، انجیره و گلستان در منطقه گویم خاتمه یافت.

سیروسی خاطرنشان کرد: در مانور مذکور علاوه بر رژه موتوری، گشت‌های حفاظت اراضی دستگاه‌های متولی امور زمین نسبت به صدور اخطاریه و دیوارنویسی به تعداد ۲۰ مورد اقدام شد.

او با اشاره به حضور هیئتی متشکل از مسؤلین و کارشناسان امور اراضی و یگان حفاظت استان خوزستان به منظور آشنایی و الگوبرداری از فعالیت‌های قرارگاه‌های پیشگیری و حفاظت از اراضی کشاورزی همزمان با مانور اظهار کرد:
با توجه به توصیه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و با هدف واکنش سریع به تخلفات تغییر کاربری‌ها در اراضی کشاورزی تعداد ۳ قرارگاه حفاطت از اراضی در شهرستان شیراز پیش‌بینی و با فاصله ۲ قرارگاه تاسیس و در راستای اهداف وارد عمل شد.

مدیرجهاد کشاورزی شیراز عنوان کرد: عملکرد این قرارگاهها به حدی خوب و جالب توجه بود که سایر استانها نیز به فکر اجرای این ایده افتاده و استان خوزستان برای الگو برداری وآشنایی با عملکرد قرار گاه با حضور در آنجا از نزدیک با فعالیت کارشناسان آشنا شد که برای بازدید کنندگان حمایت و تعامل با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی جالب توجه بود.

او تصریح کرد: این مهم الگو و راهکار مناسبی برای استفاده از امکانات دستگاهای مختلف در راستای هم افزایی و افزایش کارایی گشت‌های حفاظت اراضی در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز است و می‌تواند در استان‌های دیگر نیز الگوبرداری شود.

این مقام مسئول همچنین با تاکید بر وظیفه ذاتی و قانونی این قرارگاه که صرفا مجری اجرای احکام صادره از دستگاه‌های قضایی است، گفت: ۷ مورد ساخت و ساز از نوع دیوارکشی و نصب درب ورودی در مساحت حدود پنج هزار متر مربع که در بدو مرحله تخلف بودند با هماهنگی و به صورت قانونی تخریب شد وهمچنین وسایل و ابزارآلات مربوط به مشاور املاک غیرمجاز در محدوده قرارگاه شماره ۲ حفاظت اراضی توقیف و از ادامه ساخت آن جلوگیری شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی شیراز الگوبرداری کشوری تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی اراضی کشاورزی تغییر کاربری حفاظت اراضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز برخورد قاطع می‌شود.

محمد هادی‌زاده امروز با رسانه‌ای کردن اقدامات جهاد کشاورزی در شهرستان محمودآباد، در ایام تعطیلات، با تبریک فرارسیدن عید سعید نوروز و آغاز سال ۱۴۰۳، گفت: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی و ساخت ساز ویلا، مسکن، دیوارکشی، احداث استخر و محوطه سازی در اراضی کشاورزی و عرصه‌های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد بیان کرد: معمولاً برخی افراد سودجو و فرصت طلب که می‌خواهند به عرصه‌های کشاورزی دست اندازی کنند و به زمین خواری بپردازند، ایام تعطیلات را انتخاب می‌کنند. زیرا احساس می‌کنند که فعالیت نیروهای یگان حفاظت از کشاورزی تعطیل شده و بنابراین دیگر کسی نیست که از تخلفات آنان جلوگیری کند؛ لذا اعلام می‌دارد ضمن ادامه رصد و پایش دقیق حفظ کاربری اراضی و تشدید برخورد با تخریب کنندگان اراضی و سودجویان در ایام تعطیلات عید نوروز، تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در سطح شهرستان در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

هادی‌زاده بابیان اینکه بی‌شک مشارکت و نظارت همگانی، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی کشور است، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی (تلفن ۱۳۱) یا مراجعه به واحدهای کشیک مستقر در این مدیریت و مدیریت‌ امور اراضی استان اطلاع دهند.

وی افزود: گشت‌های حفاظت اراضی کشاورزی در ایام تعطیلات نوروز با گشت و مراقبت مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز گزارش‌های دریافتی از سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ ها را رصد می‌کنند و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییر کاربری و تخریب زمین برخورد خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، هادی زاده با اشاره به اینکه صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی خارج از محدوده شهرها توسط شهرداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا بدون اخذ مجوز از جهاد کشاورزی ممنوع است و ارائه خدمات زیربنایی به ساخت و سازهای غیرمجاز نیز تخلف و عدول از قانون محسوب می شود، اضافه کرد: بر اساس قانون جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی، هرگونه تفکیک و افراز اراضی کشاورزی به قطعات کمتر از نصاب‌های تعیین شده ممنوع بوده و ارائه هرگونه خدمات ثبتی از قبیل صدور سند مالکیت تفکیکی یا افرازی به این گونه زمین‌ها نیز غیرمجاز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی ملی مراغه
  • افزایش فعالیت واحد‌های گشت حفاظت از اراضی کشور در ایام نوروز
  • فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز افزایش می یابد
  • افزایش فعالیت‌ واحدهای گشت حفاظت از اراضی کشاورزی در ایام نوروز
  • مقابله با زمین‌خواری و تخریب اراضی در ایام نوروز
  • شناسایی ۳۵ تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز در دشتستان و تنگستان
  • مقابله با زمین خواری و تخریب اراضی در ایام نوزور
  • رفع تصرف ۳۵هزار مترمربع از اراضی زراعی در لرستان
  • آزادسازی ۴۰۰۰ مترمربع از اراضی کشاورزی شهرستان دورود
  • تخریب ۲۳ بنای غیرمجاز در باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی نهاوند