Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، پانزدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع) علاوه بر رشته‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، حفظ ۱۰ جز، ۲۰ جز و حفظ کل در رشته مفاهیم سوره‌های یاسین و نور برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان از اول تا ۱۰ آذرماه فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی دارالقرآن به نشانی dqimamali.com ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسابقات در بخش آقایان در دو گروه سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال و در بخش بانوان در دو مقطع سنی زیر ۲۶ سال و بالای ۲۶ سال برگزار خواهد شد. همچنین از دختران و پسران در دو گروه سنی پایین ۱۲ سال و بالای ۱۲ سال در بخش ستارگان قرآنی، تجلیل می‌شود.

متسابقان رشته حفظ، ۱۹ آذرماه در آزمون کتبی شرکت و پس از کسب حد نصاب لازم به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا می‌کنند که مرحله نیمه‌نهایی از ۲۰ تا ۳۰ آذرماه با سنجیدن حُسن حفظ و شاکله تلاوت حفاظ برگزار می‌شود. حافظانی که در این مرحله بالاترین نمره را کسب کنند به مرحله نهایی (دی‌ماه) راه پیدا خواهند کرد که در این مرحله علاوه برحسن حفظ، وقف و ابتدا، تجوید و صوت و لحن آنها سنجیده خواهد شد.

ارتباط آنلاین حفاظ از طریق پایگاه اینترنتی دارالقرآن امام علی (ع) است و شرکت‌کنندگان با مراجعه به پروفایل شخصی و درج کد ملی، می‌توانند زمان آزمون خود را تعیین کنند.

قاریان و مرتلان می‌توانند از بین قرعه‌های معین شده، یکی را انتخاب کرده و فایل تلاوت خود را از ۴ تا ۱۵ آذرماه در سایت دارالقرآن بارگذاری کنند. سپس داوری انجام می‌شود و برترین‌ها به مرحله بعد راه پیدا خواهند کرد.

متقاضیان رشته مفاهیم می‌توانند در ۲۶ آذرماه در آزمون کتبی و آنلاین این رشته که از طریق سایت دارالقرآن برگزار می‌شود، شرکت کنند و پس از کسب حد نصاب به مرحله بعد که به صورت آنلاین است، راه پیدا خواهند کرد.

جوایز

به نفرات اول رشته حفظ کل؛ ۷۰ میلیون ریال، قرائت تحقیق؛ ۵۰ میلیون ریال، قرائت ترتیل؛ ۴۰ میلیون ریال مفاهیم؛ ۳۰ میلیون ریال. گفتنی است به سه نفر برگزیده در هر رشته جوایزی، اعطا خواهد شد.

کد خبر 5350147

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن کریم دارالقرآن امام علی ع مسابقات قرآنی قرآن قرآن کریم تهران آیت الله خامنه ای زنان انقلاب اسلامی ایران فعالیت های قرآنی هیات مذهبی حسین حوزه علمیه عاشورا مداحان معرفی کتاب سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود میلیون ریال راه پیدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا شب گذشته در دیدار برگشت از مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه مونتجوئیک روبروی پاری سن ژرمن به میدان رفت و با نتیجه باورنکردنی 1-4 مقابل این تیم شکست خورد تا از صعود به دور بعدی بازمانده باشد. 

این تیم در ابتدا موفق شد با تک گل رافینیا از حریف پیش بیفتد تا کار شاگردان لوئیس انریکه برای بازگشت به بازی، خصوصا با توجه به شکست در بازی رفت بسیار سخت به نظر برسد اما بازیکنان پی اس جی موفق به انجام این کار شدند تا به جمع چهار تیم برتر این مسابقات راه پیدا کنند. 

کنده پس از پایان این بازی در گفتگو با خبرنگاران درباره این شکست صحبت کرد:« این باخت برای ما بسیار دردناک است. ما اشتیاق بسیاری داشتیم که بتوانیم به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنیم. این موقعیت بسیار خوبی بود. باختن به این شکل واقعا بدشانسی است. 

باید بدانیم که حق ناراحتی و حق افت کردن نداریم. ما بازی برابر رئال مادرید در ال‌کلاسیکو را در یپش داریم. شاید به یک یا دو روز نیاز داشته باشیم که بتوانیم خودمان را بازیابی کنیم. برای پیروزی برابر رئال به مادرید سفر خواهیم کرد.»

دیگر خبرها

  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد (ع) قرائت می‌کردند
  • ملی پوشان ریکرو فردا راهی چین می‌شوند
  • فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان
  • ماجرای جاذبه صوت قرآنی که امام سجاد(ع) قرائت می کردند
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان
  • راهیابی وفایی به مرحله اصلی مسابقات اسنوکر قهرمانی جهان
  • (ویدئو) ماجرای تکان‌دهنده گم‌شدن سه دختر چوپان ۱۲ تا ۲۰ ساله
  • ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مرمت پل تاریخی خاتون کرج تامین شد
  • هشدار ستاره بارسا: به خاطر رئال حق ناراحتی نداریم