Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-28@23:42:22 GMT

طرح تشدید برخورد با پلاک‌های مخدوش

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۱۹۰۵

طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از امروز در پایتخت به اجرا در می‌آید. خبرگزاری میزان- به گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح تشدید برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک درسطح معابر شهر تهران از امروز خبر داد.
وی گفت: به استناد ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرکس در ارقام و مشخصات پلاک وسیله نقلیه موتوری تغییری ایجاد و یا پلاک وسیله دیگری را به آن الصاق نماید به حبس از شش ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: بر همین اساس و در طرح برخورد با تخلفات پوشش پلاک، ضمن توقیف وسیله نقلیه، پرونده قضایی تشکیل و به دادسرا معرفی میگردد.
وی افزود: پلیس راهور تهران بزرگ مأموریت دارد با استقرار در مبادی ورودی طرح کاهش آلودگی هوا و در هنگام شب در بحث تردد‌های شبانه ضمن شناسایی متخلفین (پوشش و مخدوشی پلاک) و رانندگانی که اقدام به دستکاری پلاک وسیله نقلیه خود می‌نمایند نسبت به اعمال قانون یا معرفی به مراجع قضایی اقدام نمایند.
سید ابوالفضل موسوی پور بیان داشت: برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک از مطالبات اجتماعی شهروندان است که پلیس راهور تهران بزرگ آنرا پیگیری می‌کند.   بیشتر بخوانید: شناسایی پلاک‌های مخدوش همزمان با ثبت جریمه
سید ابوالفضل موسوی پور افزود: همچنین تخلفات ناخوانا بودن پلاک، تخلفات تغییر محل نصب پلاک، تخلفات تردد با پلاک اعزام به تعمیرگاه بعد از مهلت زمانی تعیین شده، تخلفات پوشش پلاک، تخلفات مخدوشی (دست کاری ارقام)، ضمن اعمال قانون بر حسب مرود و تخلف رانندگان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهند گردید.
جانشین پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: مخدوشی پلاک و یا تغیر در ارقام پلاک جرم محسوب می‌شود و برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی از شش ماه تا یک سال حبس برای آن در نظر گرفته شده است.
وی افزود: هر راننده‌ای که به هر نحوی بحث پوشش پلاک را انجام می‌دهد، زمینه ساز هرگونه تخلف و جرمی را متصور است. یعنی کسی که پوشش و مخدوشی پلاک را انجام می‌دهد هر تخلفی را ممکن است انجام دهد. ممکن است وارد محدوده طرح ترافیک شود یا وارد محدوده کاهش آلودگی هوا گردد و یا از محدودیت‌های شبانه عبور می‌نماید و با سرعت غیرمجاز حرکت و یا از چراغ قرمز رد می‌شود.
موسوی پور گفت: این طرح از امروز در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران تشدید شده و رانندگان به این موضوع توجه داشته باشند که تخلفات آنان از طریق دوربین‌های نظارتی و کنترل ترافیک نیز رصد می‌گردد و علاوه بر آن تیم‌های مستقر در این طرح با این تخلفات برخورد کرده و ضمن اعمال قانون در صورت رویت تخلف دستکاری در ارقام پلاک وسیله نقلیه رانندگان متخلف را به مراجع قضایی معرفی خواهند نمود.   انتهای پیام/ برچسب ها: پلیس راهور پلاک مخدوش

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پلیس راهور پلاک مخدوش برخورد با تخلفات پوشش پلیس راهور تهران بزرگ پوشش و مخدوشی پلاک وسیله نقلیه پلاک وسیله موسوی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۱۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با رصد مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از وضعیت تردد خودرو‌ها در ساعات ابتدایی صبح روز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳ ماه، معابر و بزرگراه‌های شهر تهران خلوت مشاهده شد که این موضوع احتمال افزایش تصادفات بخاطر افزایش سرعت‌ توسط برخی از رانندگان را در پی دارد. 

وی گفت: برخی رانندگان با استفاده از خلوتی معابر اقدام به سرعت و سبقت‌های غیر مجاز می‌نمایند که علاوه بر به خطر انداختن جان خود به دیگر رانندگان و شهروندان آسیب می‌رسانند. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: برخی رانندگان ممکن است با دیدن خلوتی معابر شهر تهران، قصد سرعت و سبقت جهت زودتر رسیدن و یا قصد انجام حرکات نمایشی و لایی کشی داشته باشند که به این دسته از رانندگان توصیه می‌شود فریب خلوتی معابر را نخورند چرا که همیشه حادثه در کمین است و سرعت‌های بالا همیشه خطر ساز و خطر آفرین هستند پس با رعایت قانون، همواره با سرعت مقرره در سطح معابر خلوت تردد کنید. 

وی همچنین گفت: تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی تقاطع‌ها و معابر و میادین شهر تهران بمنظور کنترل سرعت‌ها و سبقت‌ها حضور دارند چرا که برخی رانندگان با دیدن خلوتی معابر برخی رانندگان ممکن است سرعت خودروی خود را بالا برده و باعث حادثه و تصادفات دلخراش شوند. 

سرهنگ شریفی افزود: رانندگان در صورت خلوتی معابر از عجله و شتاب در معابر خلوت خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد نمایند و این احتیاط همان سرعتی است که اگر حادثه‌ای مقابل راننده روی داد و اگر خودرو و مانعی مقابل پیش آمد راننده بتواند خودروی خودرا به موقع متوقف و از برخورد خودداری نماید.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • تمهیدات ترافیکی شب‌های قدر در تهران/ ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی در این شب‌ها
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها و فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • ممنوعیت تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر
  • تمهیدات ویژه ترافیکی شب های قدر در تهران / تردد کامیون‌ها در سطح شهر ممنوع
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری راهپیمایی روز قدس
  • تردد کامیون‌ها، فعالیت‌های عمرانی و حفاری در شب‌های قدر ممنوع است
  • همکاری پلیس راهور تهران و دستگاههای اجرایی برای برگزاری روز جهانی قدس
  • مسیرهای خدمات دهی اتوبوس وتاکسی و مترو در روز قدس مشخص شد
  • معابر و بزرگراه‌های سطح شهر تهران خلوت است
  • معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید