Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از کاهش 38 درصدی بارش‌های سال زراعی جاری کرمانشاه نسبت به میانگین بلندمدت و افزایش 77 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

فیروز دولتشاهی در گفت و گو با ایسنا، از بارش 37 میلی‌متری سطح استان در سال زراعی جاری یاد کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل که 21 میلی‌متر بارش داشتیم، افزایش 77 درصدی و نسبت به میانگین بلندمدت با 59 میلی‌متر بارندگی، کاهش 38 درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی میانگین بارش شهر کرمانشاه در این مدت را هم 31 میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: در کرمانشاه نیز نسبت به سال قبل 22 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 45 درصد کاهش بارش داشتیم.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش سال زراعی جاری در استان را نیز مربوط به ثلاث باباجانی با نزدیک به 88 میلی‌متر اعلام کرد.

وی ادامه داد: کمترین بارش نیز به میزان نزدیک به 12 میلی‌متر از هرسین به ثبت رسیده است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش سامانه اخیر را نیز مربوط به کرندغرب و گیلانغرب دانست.

دولتشاهی سپس از ورود موج ناپایدار و بارشی به جو کرمانشاه از اواسط هفته(25 آبان) خبر داد و گفت: اگرچه پیش‌بینی اولیه بیانگر شدت بارش در نیمه شرقی استان است، اما احتمال تغییر در نحوه فعالیت این سامانه وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی بارندگي خشكسالي كرمانشاه هواشناسي میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت

اسماعیل سیمایی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میانگین بارش در زمستان پارسال ۱۳۷.۱ میلی‌متر بود، گفت: میانگین بارش استان در مدت مشابه پارسال ۹۷.۴ میلی‌متر بود که نشان از افزایش ۴۰ درصدی بارش‌ها را دارد.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش‌ها در زمستان نسبت به نرمال بلندمدت که ۱۰۱.۵ میلی‌متر بوده و حدود ۲۷ درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین مقدار بارش در فصل زمستان پارسال مربوط به سردشت با ۴۶۲.۴ میلی‌متر و کمترین مقدار مربوط به چایپاره با ۶۱.۹ میلی‌متر است.

سیمایی با اشاره به اینکه میانگین دمای استان در زمستان گذشته ۲.۵ درجه سلسیوس بود، اضافه کرد: این مقدار نسبت به مدت زمان سال قبل از آن که ۱.۱ درجه سلسیوس بود، ۱.۴ درجه سلسیوس افزایش و نسبت به نرمال که منفی ۰.۳ درجه سلسیوس است، ۲.۸ درجه افزایش نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت بارش‌های استان در بهار امسال هم در ادامه گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌بینی مرکز ملی خشکسالی کشور، بارش‌های استان در بهار امسال در محدوده نرمال و میانگین دما یک تا دو درجه سلسیوس بیشتر از نرمال باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • پربارش‌ترین استان‌ها در هفته جاری
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه تا پایان امروز ادامه دارد
  • بارش‌ها در آذربایجان غربی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ کاهش دمای هوا از فردا | رگبار باران و تگرگ در این مناطق
  • افت ۱۶ درصدی بارش‌ ها نسبت به میانگین ۵۵ سال اخیر
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۱۰ درصدی بارندگی در استان اصفهان/ روند بارش‌ها معکوس شد