Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه، در جلسه کمیته عالی تحول این شرکت که با موضوع «تدوین جهت‌گیری‌های استراتژیک آینده فولاد مبارکه» برگزار شد، با تأکید بر ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های جاری فولاد مبارکه اظهار کرد: پروژه‌های مرتبط با پایداری، تولید، افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات، افزایش تاب‌آوری و توازن در زنجیره تولید در اولویت شرکت قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم تدوین برنامه‌های بلندمدت برای فولاد مبارکه

وی با تأکید بر ضرورت ترسیم افق چشم‌انداز 1410 و 1450 در فولاد مبارکه افزود: از امروز باید برای تدوین برنامه‌های بلندمدت برای افق ده‌ساله و پنجاه‌ساله اقدام کنیم و در پروژه‌های فولاد مبارکه سهمی برای تبدیل شدن به یک شرکت موفق همچون شرکت‌های نامدار جهانی داشته باشیم؛ چراکه فولاد مبارکه باید در تراز شرکت‌های موفق و مشهور جهان همچون پوسکو، ال.‌جی و تویوتا قرار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه اگر قرار است تنها به حفظ سهم کمّی فولاد در کشور بیندیشیم، به‌طور قطع این جایگاه و سهم را نیز از دست خواهیم داد، خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه برای افزایش و حفظ سهم کمیّ خود از تولید فولاد، تنها نباید به فکر احداث و ایجاد واحد جدید برای تولید باشد؛ چراکه در حال حاضر این شرکت در مجموعه‌های مختلف صنعتی و معدنی همچون «گل‌گهر» به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان فولاد، سهام‌دار عمده است؛ بنابراین بهتر است به ترکیب سهام‌داران گروه فولاد مبارکه اندیشیده شود.

جنبه استراتژیک مبحث حمل‌ونقل از جنبه سودآوری آن برای فولاد مبارکه بیشتر است

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه می‌تواند با خرید بخشی از سهام یک شرکت جدید، مسائل و برنامه‌های تعریف‌شده خو د را پیش ببرد. ما باید تمرکز بیشتری بر سهام‌های موجود در بورس داشته باشیم، زیرا می‌توانیم سهام یک شرکت را خریداری و چند میلیون تن فولاد را به تملک درآوریم. برخی شرکت‌های کوچک و تولیدکننده فولاد در بورس وجود دارند که می‌توان آن‌ها را به‌عنوان یک بخش جدید برای فولاد مبارکه خریداری و به تولید این مجموعه اضافه کرد. در خصوص نیروگاه و تولید انرژی نیز همین مصداق وجود دارد.

طیب‌نیا با اشاره به مسائل اقتصادی، محدودیت‌های منابع انرژی و همچنین حمل‌ونقل در فولاد مبارکه اذعان داشت: جنبه استراتژیک مبحث حمل‌ونقل از جنبه سودآوری آن برای فولاد مبارکه بیشتر است؛ حمل‌ونقل یک حوزه چالشی است و ممکن است که بخواهیم به صورت مستقیم وارد آن شویم.

ضرورت توجه به سبد سهام‌داری و سرمایه‌گذاری برای فولاد مبارکه

وی تصریح کرد: زمانی که افق بلندمدت برای سال 1450 را ترسیم کرده و به نقش‌آفرینی در عرصه بین‌المللی و استراتژی‌های خود توجه می‌کنیم، شاید نیاز به مشارکت دیگر بخش‌ها برای حوزه‌های استراتژیک و سودآور وجود داشته باشد؛ برای مثال در حال حاضر، شرکت معدنی و صنعتی «چادرملو» در بحث معدن حاضر به همکاری با فولاد مبارکه است، اما باید محدودیت‌ها، ظرفیت‌ها و منابع مالی نیز در این راستا در نظر گرفته شوند.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه ابراز داشت: نباید منابع مالی شرکت صرفا به نقدینگی و سودآوری محدود شوند، بلکه سبد سهام‌داری و سرمایه‌گذاری نیز باید به منابع مالی اضافه شود و در این صورت است که ظرف چند ماه می‌توان به یک استراتژی بلندمدت کارآمد رسید.

وی تأکید کرد: باید افق فکری موجود در شرکت فولاد مبارکه را از زنجیره فولاد و حفظ سهم فولاد در کشور دور کرد؛ چراکه این شرکت قادر به انجام فعالیت‌هایی است که بسیاری از شرکت‌های داخلی توان انجام آن را ندارند. پس باید به فکر این باشیم که فولاد مبارکه در افق بعدی، در پله‌های بالاتری از زنجیره فولاد قرار ‌گیرد و مصداق آن حوزه‌های معدنی است که مکمل زنجیره فولاد هم به شمار می‌آیند.

سیدمهدی نقوی معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار کرد: نخستین جلسه کمیته عالی تحول در دوره مدیریت جدید شرکت فولاد مبارکه روز شنبه 15 آبان ماه 1400 با موضوع تدوین جهت‌گیری‌های استراتژیک آینده فولاد مبارکه برگزار گردید و گزارشی از وضعیت زنجیره تولید فولاد، از سنگ آهن تا محصولات نهایی در کشور ارائه شد. همچنین متناسب با این گزارش، در مورد وضعیت و جایگاه فولاد مبارکه در میان سایر بازیگران اصلی این زنجیره تبادل نظر صورت گرفت و مفاد کلی طرح جامع توسعه فولاد مبارکه در افق1410، مطرح و برنامه‌های آتی این شرکت نیز بررسی شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی غلامعلی محمدی فاطمه اسدی بیژن قاسم زاده سنگ آهن تولید فولاد فولاد مبارکه طرح جهش تولید مسکن مسعود فیاضی غلامعلی محمدی فاطمه اسدی بیژن قاسم زاده شرکت فولاد مبارکه برای فولاد مبارکه فولاد مبارکه حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۲۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟

به‌گزارش همشهری آنلاین، دیجی‌کالا به‌عنوان مهم‌ترین استارت‌آپ ایرانی و شرکتی که ۹۰درصد از بازار خریداران اینترنتی را در اختیار دارد در حال تغییر و تحولات تازه است. آنطور که آخرین خبرها نشان می‌دهد شرکت همراه اول با خرید سهام شرکت سرآوا و بنیانگذاران دیجی‌کالا قصد دارد خود را به‌عنوان سهامدار عمده بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران معرفی کند.

برخی خبرها نیز نشان می‌دهد فروش سهام دیجی‌کالا به همراه اول قطعی است و این معامله در مراحل پایانی است. روز گذشته حمید محمدی، بنیانگذار دیجی‌کالا هم در پستی در شبکه اجتماعی ایکس تأیید کرد که مذاکرات با حرکت اول، سرمایه‌گذار خطرپذیر همراه اول، در جریان است اما هنوز واگذاری صورت نگرفته است.

محمدی در این پست نوشت‌: ما در ماه‌های گذشته مذاکراتی را با تعدادی از سرمایه‌گذاران برای جذب سرمایه در دیجی‌کالا داشته‌ایم که یکی از این شرکت‌ها حرکت اول، شرکت سرمایه‌گذاری همراه اول، بوده. هیچ‌یک از این مذاکرات به نتیجه قطعی نرسیده است.

بیشتر بخوانید

بورس تل‌آویو لرزید | اثر پاسخ نظامی ایران بر بورس اسرائیل خبر مهم برای کارگران | حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد؟ سهامداران دیجی‌کالا که هستند؟

هم‌اکنون بنیانگذاران دیجی‌کالا یعنی سعید و حمید محمدی درمجموع ۳۲.۳۶درصد سهام دیجی‌کالا را در اختیار دارند و سهم سرآوا از دیجی‌کالا ۲۵.۰۳درصد است. ۳۲.۶۷درصد دیگر از سهام نیز در اختیار یک صندوق سرمایه‌گذاری اروپایی با نام اینترنشنال اینترنت اینوستمنت(IIIC) است که در هلند به ثبت رسیده و بقیه نیز سهم تشویقی ۸۰نفر از مدیران کلیدی دیجی‌کالا و سهامداران خرد است.

اما یکی از نکات مهم در ترکیب سهامداری دیجی‌کالا حضور این شرکت خارجی است. در سال۱۴۰۱ روزنامه فایننشال دیلی در گزارش مفصلی اطلاعات جالبی در مورد سهامدار خارجی دیجی‌کالا منتشر کرد. طبق این گزارش یک گروه سرمایه‌گذار اروپایی متشکل از خانواده میلیاردر بلژیکی اسپولبرگ (De Spoelberch)، چند صد میلیون یورو در رقیب منطقه‌ای آمازون در ایران، یعنی دیجی‌کالا، سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

فایننشال‌دیلی گزارش می‌دهد این شرکت که در هلند به ثبت رسیده است در سال۲۰۱۶ و قبل از خروج دونالد ترامپ از برجام حدود ۲۷۰میلیون یورو در اکوسیستم استارت‌آپی ایران سرمایه‌گذاری کرده است.

طبق این اطلاعات صندوق پستاشیو متشکل از ۵۰سرمایه‌گذار از لندن با سهم ۳۷درصدی، شرکت سهامی عام پامگرنت متشکل از ۴۰۰سرمایه‌گذار اروپایی با سهم ۲۹درصدی، شرکت سرمایه‌گذاری فوباس با مالکیت سعید رحمانی سهم ۱۳درصدی، صندوق ورلینوست خانواده اسپولبرگ با سهم ۱۲درصدی و شرکت سرمایه‌گذاری گاروست متعلق به آرین بکر، مؤسس بزرگ‌ترین پلتفرم مارکت‌پلیس لهستان، با سهم ۹درصدی اعضای این شرکت را تشکیل می‌دهند.

تغییر در ترکیب سهامداری

طبق آخرین خبرها برنامه همراه اول این است که از طریق یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود به نام حرکت اول که یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است سهام متعلق به شرکت سرآوا و بنیانگذاران شرکت دیجی‌کالا را یکجا خریداری کند که مجموع این میزان سهام بیش از ۵۰درصد است.

این به‌معنای آن است، درصورتی که همراه اول موفق به خرید سهام بنیانگذاران و سرآوا شود، با ۵۷.۴درصد تبدیل به سهامدار اصلی دیجی‌کالاو رقیب اصلی سهامداران خارجی دیجی‌کالا خواهد شد.

در حال حاضر ۸۹درصد از سهام شرکت همراه اول متعلق به مخابرات ایران است و ۴۵درصد از سهام شرکت مخابرات نیز متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین است.

دیجی‌کالا چقدر می‌ارزد؟

با توجه به اینکه سهام شرکت دیجی‌کالا با وجود تلاش‌های فراوان در بورس عرضه نشده است نمی‌توان رقم دقیقی درباره ارزش سهام این شرکت ارائه کرد. با این حال در بسیاری از گزارش‌ها ارزش کل سهام دیجی‌کالا رقمی بیش از ۵۰۰میلیون دلار و تا حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. ارزش شرکت دیجی‌کالا ۱۰سال پیش توسط نشریه اکونومیست برای نخستین بار حدود ۱۵۰میلیون دلار قیمت‌گذاری شد اما در تیرماه۱۴۰۱ شرکت پامگرنت یکی از سرمایه‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری‌ای آی‌ای سی (IIIC) یعنی مالک ۳۲.۶۷درصدی دیجی‌کالا گزارشی از صورت‌های مالی خود منتشر کرد که نشان می‌دهد ارزش سهام دیجی‌کالا رقمی بالغ بر یک میلیارد دلار است. این گزارش که اطلاعات مطمئن و موثقی دارد نشان می‌دهد ارزش دیجی‌کالا در سال۱۴۰۱ به یک یونیکورن یا معادل یک‌میلیارد دلار (۹۵۲میلیون یورو) رسیده است.

پامگرنت که یک شرکت سوئدی است تاکنون در استارت‌آپ‌های مختلف ایرانی همچون دیجی‌کالا، شیپور، سراوا، همتا و نوار سرمایه‌گذاری کرده است و حدود ۲۹درصد از سهام صندوق IIIC را به‌خود اختصاص داده است.

کد خبر 844746 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها مخابرات اپراتورهاي تلفن همراه بورس تهران سهام شرکت‌ها

دیگر خبرها

  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • زمزمه‌های خرید دیجی کالا توسط همراه اول
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • ثبت بهترین عملکرد در شاخص‌های تکرار و شدت حوادث از آغاز دوران بهره‌برداری تا کنون
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • راهنمای جامع خرید ورق سیاه
  • اشتغال زایی، اولین آورده توسعه معادن کوچک برای اقتصاد
  • خبر خوش برای سپاهان از بازار بورس!
  • عوامل موثر بر قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان