Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:29:25 GMT

مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب در بازار نیست

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۴۱۷۹

مرغ و تخم مرغ به قیمت مصوب در بازار نیست

 وزارت جهاد کشاورزی اخیرا با انتشار 25 قلم کالای اساسی با تایید خبر چندی پیش تسنیم قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم را 31 هزار تومان، مرغ منجمد را 20 هزار تومان تومان و هر شانه تخم مرغ 30 عددی را 43 هزار تومان  اعلام کرد.

بر اساس مشاهدات میدانی، هر کیلوگرم مرغ گرم در تهران 35 تا 37 هزار تومان به فروش میرسد و هر شانه تخم مرغ 30 عددی  فله 50 هزار تومان تا 60 هزار تومان به فروش میرسد و به غیر از میادین میوه و تره بار این محصولات در هیچ کدام از فروشگاه ها یافت نمیشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش قیمت هر کیلوگرم ماهی آزاد نیز 45 هزار تومان و ماهی قزل آلا ساده 85 هزار تومان و قزل سالمونی 100 هزار تومان فروخته میشود.

 از نکات حائز اهمیت در ارتباط با گران فروشی مرغ عدم درج قیمت مصوب در فروشگاه ها است  در حالی که بر اساس قانون صنفی قیمت باید در معرض دید مشتریان باشد؛ یکی از فروشندگان در این ارتباط گفت: عمده مرغی که در فروشگاه خود عرضه میکنند نتواسته اند به قیمت مصوب خریداری کنند و از طرفی سود کمی برای خرده فروشی این محصول در نظر گرفته شده که پاسخگوی هزینه ها از جمله اجاره مغازه نیست.

وی در باره اینکه چرا نرخ فروش مرغ را در معرض دید مشتریان قرار نداده نیز افزود: در صورتی که قیمت 37 هزار تومان مرغ که بالاتر از قیمت مصوب است نصب شود، توسط تعزیرات جریمه میشوند اما وقتی قیمت نیست در بسیاری از موارد تنها تذکر داده میشود یا در مجموع جریمه کمتری باید پرداخت کند./تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: میادین میوه و تره مرغ و تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما خراسان شمالی، محسن غلامی به خبرگزاری صدا و سیما گفت: از خرداد ماه سال گذشته تا کنون خرید کالابرگی مردم در استان از هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان فراتر رفت که نشان از استقبال آنها از این طرح دارد.
وی افزود: فروشگاه‌هایی که مایل به فروش دو قلم کالای روغن و ماکارونی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی هستند، پایانه فروشگاهی خود را به دستگاه بارکدخوان مجهز کنند.
به گفته غلامی تنها فروشگاه‌های صنف پروتئینی و فروشگاه‌هایی که صندوق فروشگاهی دارند، مانند فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند اقدام به عرضه کالابرگی دو قلم کالای گوشت قرمز و مرغ کنند و پس از این برای سایر فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های عرضه‌کننده خوار و بار، امکان فروش کالابرگی این دو قلم وجود نخواهد داشت.

دیگر خبرها

  • بازار داغ فروش حواله خودرو؛ پژو پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • این خودروی پرطرفدار ۵۵ میلیون تومان گران شد !
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین + جدول
  • جوجه یک روزه گران شد؟ | فروش جوجه با این قیمت ها تخلف است
  • استقبال بیش از ۲۷۴ هزار خانوارخراسان شمالی از کالابرگ الکترونیکی
  • شیب کاهش قیمت خودرو تند شد/ آخرین قیمت سمند، کوییک، شاهین، ساینا، دنا و تارا + جدول
  • عرضه تخم‌مرغ پایین‌تر از نرخ مصوب در بازار/ ضرورت حمایت از مرغداران برای مدیریت تقاضا
  • شرایط فروش اقساطی KMC T8 ، جک J4 و بک X3 کرمان موتور در فروردین 1403
  • قیمت آجیل و خشکبار در میادین و بازار‌های میوه و تره‌بار
  • پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه