Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، محمد نجفی امروز در آیین افتتاح و بهره برداری از مدرسه ۵ کلاسه خیر ساز حاج علی عسگریان دماوندی در روستای قره‌دیو منطقه نظرکهریزی هشترود اظهار داشت: از ۲۴ هزار کلاس درس استان متاسفانه ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به تخریب و بازسازی است.

وی با بیان اینکه هر کلاس درس نیاز به ۳۰۰ میلیون تومان هزینه است، افزود: برای استانداردسازی ۱۰ هزار کلاس درس نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان هزینه است تا این کلاس‌ها نیز استاندارد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نجفی گفت : ۵۰۰ کلاس درس در استان هم کانکسی است.

وی به طرح آجر به آجر برای ساخت مدارس اشاره کرد و گفت: در این طرح شهروندان می توانند بصورت مشارکتی با اعضای خانواده، همسایگان و دوستان در احداث مدارس مشارکت کنند.

نجفی گفت: اگر در روستاها اهالی ۳۰ درصد و در شهرها ۵۰ درصد  مشارکت داسته باشند مابقی هزینه را دولت تقبل می کند و نام مدرسه هم به اختیار مشارکت کنندگان نام گذاری می شود.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان گفت: خیرین مدرسه ساز و مدرسه یار استان امسال ۲۲۰ میلیارد تومان کمک کرده اند که این مبلغ در سال گذشته ۲۰۸ میلیارد تومان بود و امیدواریم تا پایان سال این تعهد و کمک را به ۳۰۰ میلیارد تومان برسانیم. 

امین امینیان فرماندارشهرستان هشترود هم آموزش و پرورش را زیر بنای توسعه هر منطقه دانست و افزود: هزینه کردن درحوزه فرهنگ وآموزش نوعی سرمایه گذاری سودمند است.

امینیان نگاه به آموزش و پرورش را یک نگاه مولد دانست و گفت: دستاوردهای عظیم علمی، هنری و فنی در زمینه های مختلف نشان از اعتلای دانش و معرفت است.

وی گفت: باید نگاه خیرین را به حوزه فرهنگ و آموزش بیش از گذشته جلب کنیم تا گامی اساسی در جهت ارتقاء شاخص های آموزشی و فرهنگی شهرستان برداشته شود و ما آمادگی حمایت از این حوزه را داریم.

فرماندار هشترود از نبود اینترنت و شبکه تلویزیونی آموزش در برخی روستاها انتقاد کرد و خواستار تقویت این سیستم ها در روستاها شد.

امینیان همچنین از خیرین خواست در احداث مدارس شبانه روزی علی الخصوص در روستاهای بزرگ و احداث هنرستانهای کشاورزی و فنی و حرفه ای در هشترود و نظرکهریزی اهتمام ویژه داشته باشند.

گلایه از  تبعیض بین شهرها توسط مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی استان 

اسفندیار حسن زاده رئیس آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی هم در حاشیه این افتتاح از حضور نیافتن مدیر کل و حتی یک‌کارشناس اداره کل آموزش و پرورش استان در مراسمات افتتاح مدرسه در این بخش محروم انتقاد کرد و گفت: خوشبختانه در طول ۳ سال گذشته ۱۰ مدرسه خیر ساز در این بخش در حال ساخت و افتتاح است که متاسفانه در هیچ کدام مدرسه افتتاح شده از اداره کل کسی حضور نمی یابد.

حسن زاده گفت: اگر در یک جای استان حتی مدرسه ۲ کلاسه هم افتتاح شود خود شخص مدیرکل برای افتتاح تشریف می برند اما از تبعیض بین شهرها توسط مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی استان گله مند هستیم. 

وی افزود: از ۸۶ فضای آموزشی این شهر متاسفانه ۱۷ مدرسه کانکسی و۳۰ مدرسه نیز در حال تخریب است. 

وی گفت : با همت کارکنان اداره آموزش و پرورش منطقه نظرکهریزی خرید خدمات در منطقه به صفر رسیده و تمامی دانش آموزان در مدارس دولتی درس می خوانند.

مدرسه ۵ کلاسه امام موسی کاظم (ع) روستای قره دیو بخش نظرکهریزی هشترود در ۲۳۰ متر زیر بنا توسط خیر حاج علی عسگریان دماوندی با هزینه ۱.۵ میلیارد تومان احداث شده است. 

این خیر قبل از این نیز در سال‌های گذشته خانه بهداشت این روستا را احداث کرده بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کلاس درس مشارکت مدرسه هشترود نظر کهریزی طرح آجر به آجر امین امینیان فرماندار هشترود کلاس های درس تخریبی میلیارد تومان هزار کلاس درس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،غلامرضا صالحی عصر سه‌شنبه با حضور در جلسه چهار ساعته شورای معاونین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: حدود پنج درصد برنامه نهضت ملی روستایی کشور برای آذربایجان‌غربی برنامه ریزی شده است و با توجه به تعریف ۳۵۰ هزار واحدی، ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد در برنامه نهضت ملی روستایی این استان قرار دارد.   وی ادامه داد: در این میان ۲۴۰ هزار واحد به بانک معرفی شده است که این رقم در آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار و ۶۰۰ واحد است.   صالحی با اشاره به تعداد قرداد‌های نهضت ملی روستایی گفت: از این تعداد نیز ۱۱۰ هزار واحد قراردادشان عقد شده که ۶ هزار و ۸۰ واحد آن مربوط به آذربایجان‌غربی است.

دیگر خبرها

  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • احداث مدارس خیر ساز نسبت به مدارس دولتی از سرعت عمل بیشتری برخوردار است
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی