Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-19@20:44:43 GMT

پنج روش افزایش طول عمر

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۷۵۸۹۵

محققان می‌گویند: اگر از فردا همه مردم به اندازه کافی ورزش کنند، متوسط طول عمر انسان‌ها حدود یک سال افزایش می‌یابد. ناطقان: وقتی عمر جاودان در دسترس انسان‌ها نیست، دست‌کم می‌توان آرزوی عمر طولانی داشت.

در دهه گذشته، یک انقلاب پژوهشی بی‌ سروصدا در درک ما از زیست‌شناسی پیری و بالا رفتن سن رخ داده است که می‌گوید بالا رفتن سن لزوماً همراه با بیماری و کاهش کیفیت زندگی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



واقعاً یک انسان چقدر می‌تواند زندگی کند؟ این سؤالی است که مردم قرن‌ها از خود می‌پرسند. در حالی‌ که تخمین میانگین امید به زندگی (تعداد سال‌هایی که یک فرد می‌تواند انتظار داشته باشد زنده بماند) نسبتاً آسان است، تخمین حداکثر طول عمر (بیشترین سنی که یک انسان ممکن است به آن برسد) بسیار دشوارتر است.

مطالعات قبلی این رقم را نزدیک به ۱۴۰ سال می‌دانست؛ اما یک مطالعه جدیدتر، محدودیت طول عمر انسان‌های معمولی را نزدیک به ۱۵۰ سال برآورد می‌کند.

تغذیه و شیوه زندگی

پنج روش افزایش طول عمر

شواهد زیادی در مورد مزایای انجام کارهای روزانه‌ای مثل «درست غذا خوردن» وجود دارد. مطالعه بر روی گروه‌های زیادی از مردم عادی نشان می‌دهد که کاهش وزن، سیگار نکشیدن و خوردن حداقل پنج وعده میوه و انواع سبزی در روز، می‌تواند طول عمر شما را در مقایسه با فردی که سیگار می‌کشد یا اضافه‌وزن دارد، هفت تا چهارده سال افزایش دهد.

تصور می‌شود که روزه‌داری با محدودیت زمانی یا روزه‌داری در نوبت‌های مختلف؛ غذا خوردن تنها در یک بازه هشت‌ ساعته در روز و یا روزه گرفتن دو روز در هفته، خطر ابتلای افراد میان‌سال به بیماری‌های مرتبط با افزایش سن را کاهش می‌دهد.

فعالیت بدنی

پنج روش افزایش طول عمر

در سطح جهانی، بی‌تحرکی مستقیماً موجب تقریباً ۱۰ درصد از مرگ‌های زودرس ناشی از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت نوع ۲ و انواع سرطان‌ها می‌شود. اگر فردا همه مردم زمین به‌ اندازه کافی ورزش کنند، این امر طول عمر مفید و سلامت انسان را تقریباً حدود یک سال افزایش می‌دهد.

چه میزان ورزش بهینه است؟ ورزش در سطوح بسیار بالا می‌تواند برای شما مضر است، نه فقط از نظر پارگی ماهیچه‌ها یا رگ‌به‌رگ شدن رباط‌ها. ورزش شدید می‌تواند سیستم ایمنی بدن را سرکوب کرده و خطر بیماری‌های تنفسی فوقانی را افزایش دهد.

تنها حدود ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید در روز برای اکثر افراد کافی است. این نه تنها شما را قوی‌تر و سالم‌تر می‌کند، بلکه ثابت شده است که التهاب‌های مضر را کاهش داده و حتی شما را خوش‌اخلاق‌تر می‌کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

پنج روش افزایش طول عمر

متأسفانه هرچقدر تناسب‌اندام داشته باشید و غذاهای خوب بخورید، با افزایش سن، تأثیرگذاری سیستم ایمنی بدن شما کاهش می‌یابد. پاسخ‌های ضعیف به واکسیناسیون و ناتوانی در مبارزه با عفونت، پیامدهای این «سالخوردگی سیستم ایمنی» است. همه‌ چیز در اوایل بزرگ‌سالی، هنگامی‌که تیموس، ارگانی شبیه به پاپیون در گلو شروع به پژمردن می‌کند، در سرازیری می‌افتد.

اوضاع به‌اندازه کافی بد به نظر می‌رسد، اما وقتی بفهمید که تیموس جایی است که عوامل ایمنی به نام سلول‌های T ، مبارزه با عفونت‌ها را یاد می‌گیرند، وضع حتی از پیش هم نگران‌کننده‌تر می‌شود.

بستن چنین مرکز آموزشی مهمی برای سلول‌های T ، به این معنا است که آن‌ها دیگر نمی‌توانند بیاموزند که چگونه عفونت‌های جدید را تشخیص دهند یا در بدن افراد مسن به طور موثر با سرطان مبارزه کنند.

شما می‌توانید با اطمینان از داشتن ویتامین‌های مهم به‌ویژه ویتامین‌های A و C و D و E به‌ اندازه کافی، به بهبود این وضعیت کمک کنید. بخشی امیدوار کننده از تحقیق، در حال بررسی سیگنال‌هایی است که بدن برای کمک به ایجاد سلول‌های ایمنی بیشتر، به‌ویژه مولکولی به نام IL-۷ ارسال می‌کند.

ممکن است به‌زودی بتوان داروهایی تولید کرد که حاوی این مولکول هستند و به‌طور بالقوه سیستم ایمنی را در افراد مسن تقویت می‌کند.

جوان‌سازی سلول‌ها

پنج روش افزایش طول عمر

سالخوردگی حالتی است که سلول‌ها با افزایش سن وارد آن می‌شوند. در سراسر بدن، موجب تخریب سلول‌ها و باعث ایجاد التهاب و بیماری مزمن شده و اساساً باعث پیری بیولوژیک می‎‌شود. در سال ۲۰۰۹ دانشمندان نشان دادند که اگر مقدار کمی داروی راپامایسین به موش‌های میان‌سال داده شود، آن‌ها بیشتر عمر می‌کنند و سالم‌تر خواهند بود. ر

اپامایسین پروتئینی کلیدی به نام mTOR را مهار کرده و به تنظیم واکنش سلول‌ها در برابر مواد مغذی، استرس، هورمون‌ها و آسیب‌دیدگی کمک می‌کند.

اگرچه هنوز برای تجویز این داروها برای استفاده عموم زود است، اما یک آزمایش بالینی جدید به منظور بررسی اینکه آیا دُز کم راپامایسین واقعاً قادر به کند کردن پیری در افراد است، آغاز شده است. راپامایسین که در خاک جزیره ایستر در شیلی کشف شد. دارای رمز و راز قابل‌ توجهی است و در مطبوعات با عنوان «اکسیر جوانی احتمالی» مورد استقبال قرار گرفته است.

پاکسازی سلول‌های پیر

پنج روش افزایش طول عمر

خلاص شدن کامل از سلول‌های سالخورده یکی دیگر از راه‌های امیدوار کننده و رو به جلو است. تعداد فزاینده‌ای از مطالعات آزمایشگاهی که از داروهایی که اصطلاحاً سنولیتیک (senolytics) نامیده می‌شوند، برای از بین بردن سلول‌های سالخورده روی موش‌ها استفاده می‌کنند، بهبود کلی سلامت را نشان می‌دهند و عمر طولانی‌تری نیز می‌کنند.

حذف سلول‌های سالخورده نیز به افراد کمک می‌کند. در یک آزمایش بالینی کوچک پس از درمان با داروهای سنولیتیک، افراد مبتلا به فیبروز شدید ریوی، عملکرد کلی بهتری را گزارش کردند. از جمله اینکه پس از مصرف دارو تا کجا و با چه سرعتی می‌توانند راه بروند؛ اما این تنها نوک کوه یخ است.

دیابت و چاقی و همچنین عفونت با برخی از باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌تواند منجر به تشکیل سلول‌های سالخورده شود. پیری و عفونت یک رابطه متقابل دارند. افراد مسن با شروع به از کار افتادن سیستم دفاعی بدن خود، به بیماری‌های عفونی بیشتری مبتلا می‌شوند. در حالی که عفونت از طریق سالخوردگی سلول‌ها منجر به پیری سریع‌تر می‌شود.

از آنجا که بالا رفتن سن و سالخوردگی سلول‌ها با بیماری‌های مزمن و عفونی در افراد مسن ارتباطی ناگسستنی دارند، درمان سالخوردگی سلول‎ها به احتمال زیاد، سلامت کلی را بهبود می‌بخشد.

باعث خوشحالی و هیجان است که برخی از این درمان‌های جدید در حال حاضر در آزمایش‌های بالینی خوب به نظر می‌رسند و ممکن است به‌زودی در دسترس همه ما قرار گیرند. پس تا آن موقع اگر برای جوان نگه‌داشتن خودتان بهتر و سالم‌تر غذا بخورید، فعالیت بدنی منظم و پایدار داشته باشید و سیگار و قلیان نکشید.
منبع: مشرق برچسب ها: افزایش طول عمر ، ورزش ، پیری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش طول عمر ورزش پیری روش افزایش طول عمر سلول های سالخورده سیستم ایمنی اندازه کافی افراد مسن سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محققان افراد را در چهار الگوی غذایی طبقه بندی کردند.

این الگوهای غذایی شامل:

• بدون نشاسته یا نشاسته کم

• گیاه خواری

• پروتئین زیاد و فیبر کم

• متعادل

بیش از نیمی از افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند در دسته «متعادل» قرار گرفتند و نتایج سلامت روان و عملکرد شناختی گزارش شده آنها بهتر از سه مورد دیگر بود.

افرادی که از رژیم غذایی پر پروتئین / کم فیبر پیروی می‌کردند، نسبت به افرادی که از رژیم غذایی متعادل پیروی می‌کردند، حجم ماده خاکستری کمتری در بخشی از مغز به نام شکنج پست مرکزی داشتند که نحوه حرکت بدن ما را در محیط هماهنگ می‌کند.

این افراد تمرکز و حافظه بهتری دارند | راهکاری ساده برای حفظ جوانی مغز

علاوه بر این، افرادی که گیاهخوار بودند، در بخشی از مغز به نام تالاموس و Precuneus حجم خاکستری بالاتری داشتند. نکته قابل توجه، این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به مشکلات روانی در افرادی که سبزیجات و میوه‌های بیشتری مصرف می‌کنند، افزایش یافته است، یافته‌ای که نویسندگان توضیح داده‌اند می‌تواند به دلیل طراحی مطالعه باشد و نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

رژیم‌های غذایی مانند رژیم غذایی مدیترانه ای که تأکید بر ماهی و سبزیجات دارد، اثرات امیدوار کننده‌ای بر سلامت جسمی نشان داده است. اما رژیم‌های غذایی که به کاهش التهاب کمک می‌کنند نیز می‌توانند تأثیر بسزایی در سلامت مغز و سلامت روان داشته باشند.

همچنین تأثیر رژیم غذایی بر میکروبیوم روده نیز نقش مهمی در سلامت مغز دارد. شواهد نشان می‌دهد که یک روده سالم، که از طریق رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر غذایی ایجاد می‌شود، ممکن است محور روده مغز را حفظ کرده و به طور بالقوه شناخت را بهبود بخشد.

محققان تاکید می‌کنند انتخاب شیوه زندگی نیز یک عامل مهم است و خواب با کیفیت، ورزش منظم و تکنیک‌های خوب برای مدیریت استرس برای تکمیل یک رژیم غذایی متعادل ضروری است.

کد خبر 845158 برچسب‌ها مواد غذایی خبر مهم مغز

دیگر خبرها

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی
  • چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟ (فیلم)
  • هوش مصنوعی در شناسایی منشاء سرطان‌‌‌ بهتر از انسان است
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • آخرین مهلت ارسال مقاله به کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان اعلام شد
  • افزایش خروجی سد و رهاسازی آب در بستر زاینده رود/ از توقف در بستر رودخانه خودداری کنید
  • چرا از تورم متنفریم؟
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد
  • مکمل آنتی اکسیدانی ترکیبی در تقویت حافظه و شناخت موثر است