Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور ارشد رئیس‌جمهوری ترکیه تاکید کرد، مسؤول دانستن آنکارا درباره بحران انسانی در مرزهای بین لهستان و بلاروس یا خطوط هوایی ترکیه "گمراه کننده" است.

به گزارش ایسنا، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: ترکیه هیچ ارتباطی با بحران اخیر مهاجران غیرقانونی بین بلاروس، لهستان، لیتوانی و دیگر کشورهای اروپایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسافران به بلاروس از جمله لیتوانی، لهستان و دیگر کشورهای اروپایی سفر می‌کنند. سرزنش کردن ترکیه یا خطوط هوایی کشور ما در این باره صراحتا می‌توان گفت که از باب گمراه سازی بوده و نابجاست.

آنکارا روز جمعه ممنوعیت سفر شهروندان سه کشور خاورمیانه به بلاروس از طریق فرودگاه‌های ترکیه را با توجه به مشکل گذرگاه‌های مرزی بین اتحادیه اروپا و بلاروس اعلام کرد.

این تصمیم چند روز بعد از تهدید اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا درباره تحریم شرکت‌های هواپیمایی است که در قاچاق انسان دست دارند.

رسانه‌های غربی قبلا گزارش دادند، اتحادیه اروپا درصدد اعمال تحریم‌هایی علیه خطوط هوایی ترکیه به دلیل انتقال مهاجران غیرقانونی به بلاروس است.

خطوط هواپیمایی ترکیه یکی از مسیرهای پرترافیک مورد استفاده بین‌المللی به سمت مینسک پایتخت بلاروس است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بلاروس تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۵۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان

نخست‌وزیر انگلیس در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با دونالد تاسک همتای لهستانی خود اعلام کرد: لندن به زودی ۱۶ هزار تن از نظامیان انگلیسی را همراه با یک جنگنده یوروفایتر تایفون به لهستان اعزام و مستقر خواهد کرد.

سوناک با بیان اینکه این جنگنده برای گشت‌زنی در حریم هوایی لهستان در این کشور مستقر خواهد شد، گفت: ورشو و لندن برای همیشه متحد خواهند بود و ما همکاری خود را در همه حوزه‌ها تقویت خواهیم کرد.

نخست‌وزیر انگلیس در ادامه با اشاره به اینکه ورشو و لندن در حال بررسی امکان همکاری در زمینه تولید تسلیحات هستند، تاکید کرد: لهستان نقشی حیاتی در تضمین امنیت اروپا به عهده دارد.

نخست‌وزیر لهستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سوناک، گفت: لهستان و انگلیس قصد دارند به ایجاد یک سیاست امنیتی هماهنگ کمک کنند که تمام اروپا و بریتانیا را پوشش دهد.

 انگلیس و لهستان پیش‌تر در راستای آنچه تقویت امنیت اروپا در پی جنگ اوکراین نامیدند معامله‌ای را به ارزش ۱.۹ میلیارد پوند برای تجارت موشک امضا کرده بودند.

طرف انگلیسی متعهد شده است تا موشک‌های پیشرفته از نوع زمین به هوا CAMM ساخت شرکت MBDA را که هم در ارتش و هم در نیروی دریای انگلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد را در اختیار طرف لهستانی قرار دهد.

این موشک‌ها بر اساس گزارش دفتر نخست وزیر انگلیس می‌تواند با اهداف هوایی و موشکی پیشرفته تا فاصله ۲۵ کیلومتری و به یک جسم به اندازه توپ تنیس که فراتر از سرعت صوت حرکت می‌کند، برخورد کند.

دولت انگلیس این قرارداد را یکی از بزرگترین معاملات دوجانبه دفاعی اروپا، در چاچوب ناتو توصیف کرده است که اوج همکاری نزدیک میان بریتانیا و لهستان را نشان می‌دهد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • (تصاویر) اعتراض مردم ترکیه به سفر رئیس جمهور آلمان به آنکارا
  • لوکاشنکو: پرستیژ بین‌المللی واشنگتن و لندن در حال افول است
  • پخش یورو ۲۰۲۴ در بلاروس بدون مجوز یوفا!
  • انگلیس ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده در لهستان مستقر می‌کند
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • معرفی انواع خطوط هوایی و مسیرهای پروازی به ترکیه
  • خیز بغداد و آنکارا برای توسعه همه جانبه رابطه / در سفر کم سابقه اردوغان به عراق چه می گذرد؟ / نفت، آب و تروریسم مهم ترین پرونده های روز میز مذاکرات دوجانبه