Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی شهردار مشهد در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد رویکرد مفهومی و موضوعی به مباحث هویتی و تاریخی مشهد عنوان کرد.
سیدمجتبی منتظری افزود: در بخش بین الملل این جشنواره از هنرمندان داخل و خارج از کشور دعوت می‌شود تا با انتشار مفاهیم و گفتمان رضوی، شهر مشهد را با نگاه جهان‌شهر برکت و کرامت ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: بخش بین الملل این جشنواره مفهوم محور است و می‌کوشیم آثار فاخری را در شهر مشهد برای نوروز ۱۴۰۱ به نمایش بگذاریم.
معاون شهردار مشهد خاطرنشان کرد: نمادهای موقت نوروزی از ۱۳ تا ۲۷ اسفند ماه امسال در ۱۴ نقطه از شهر مشهد جانمایی خواهد شد.
دبیر جشنواره بین المللی هنرهای شهری مشهد نیز در حاشیه این مراسم گفت: از ۲۲ مهرماه اقدامات خود را برای استقبال از بهار آغاز کرده ایم و جلسات کارشناسی با هنرمندان برای برگزار کردن هر چه بهتر این رویداد داشته ایم.
مهدی یک‌پسر افزود: تاکنون ۱۳ دوره این جشنواره در ادوار مختلف مدیریت شهری برگزار شده که دچار نوعی تکرار شده‌ است، لذا نیازمند یک نگاه برای نشر معارف انسان ساز رضوی در مقیاس جهانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویدادهای معتبر و پرچمدار هنر شهری در سطح بین المللی، ایجاد جاذبه اوقات فراغت هم راستا با زیارت برای شهرهای زیارتی است.
یک پسر افزود: برنامه نشاط هنری در فضای عمومی شهر از ۱۳ اسفندماه تا پایان فرودین ماه، نمایش ۱۴ یادمان نوروزی در ۱۴ نقطه مهم با رویکرد سوژه محور همراه با اجرای نمایش های فاخر و سرودهای محلی پیرامون یادمان ها، برگزاری مسابقه طراحی تزیینات برای آذین بندی فضاهای عمومی شهر همراه با مشارکت هنری با تشکل ها و مراکز فرهنگی برای محله آرایی و در نهایت نقاشی دیواری مرتفع و اجرای نقش برجسته برای دیگر دیواره ها از برنامه های مهم جشنواره در بخش "نوروزگان" است.
وی ادامه داد: برگزاری مسابقه بین المللی و ارائه آثار هنر شهری دارای نگاه خلاق و معاصر به عناصر و نمادهای هنر و معماری اسلامی و بهره مندی از ابزارها و شیوه های مختلف تجسمی از برنامه های این جشنواره در استقبال از بهار ۱۴۰۱ خواهد بود.
استقبال از بهار، یک جشنواره هنر شهری به ابتکار شهرداری مشهد با قدمتی بیش از یک دهه است که با مددگیری از خلاقیت‌ها، نمادهای زیبا از آثار هنرمندان عرصه های مختلف و کارشناسان امور شهرآرایی در آستانه و روزهای آغازین بهار در فضای عمومی شهر جانمایی شده و همگام با نو شدن طبیعت درصدد نشاط بخشی به شهروندان مشهد و زائران و مسافران نوروزی در این کلانشهر است.
 

برچسب‌ها شهرداری مشهد مشهد امام رضا هنرهای تجسمی جشنواره شهر مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری مشهد مشهد امام رضا شهرداری مشهد مشهد امام رضا هنرهای تجسمی جشنواره شهر مشهد بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۶۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد گفت: سرویس‌دهی قطار شهری در شب‌های قدر از یک ساعت قبل از اذان مغرب تا پایان مراسم رایگان خواهد بود.

بهرام نکاحی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص سرویس‌دهی قطار شهری در شب‌های قدر اظهار کرد: به منظور رفاه حال شهروندان و زائران و بهره‌مندی از مراسم پرفضیلت شب‌های قدر، سرویس‌دهی خطوط متروی مشهد در این شب‌ها تا پایان مراسم ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: مسافران می‌توانند از یک ساعت قبل از اذان مغرب تا پایان سرویس‌دهی از خدمات رایگان مترو استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری مشهد خاطرنشان کرد: بهای خدمات در روز شهادت حضرت علی(ع) نیز رایگان خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آشنایی با جشنواره قرآنی آرمان با محوریت آیات ابراهیمی + فیلم
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • قطار شهری مشهد در شب های قدر رایگان است
  • سرویس‌دهی رایگان قطار شهری مشهد در شب‌های قدر
  • کسب مدال برنز «دلبسته» در «گلوبال موزیک اِواردز»
  • «دلبسته» مدال برنز در مسابقات بین‌المللی موسیقی «گلوبال موزیک اِواردز» را کسب کرد
  • آغاز پخش «با بابام» از ۹ فروردین در شبکه پویا
  • برگزاری جشنواره المان های نوری در مشهد+ تصاویر