Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خشکسالی همچنان در خراسان جنوبی حاکم است و نبود نهاده‌های دامی نیز ارمغان این معضل چندین ساله در استان است.

دامداران تا چندی پیش از نبود نهاده دامی برای خوراک دام هایشان گلایه داشتند و حالا یک تیر دیگر هم به سمت صنعت دامداری پرتاب شده است.

مشکل جدید، کیفیت نداشتن نهاده دامی و کنسانتره موجود است و دامداران شهرستان خوسف از این مسئله ناراضی هستند؛ به گفته دامداران، سهمیه حال حاضر نمی‌تواند خوراک مناسبی برای دام‌ها باشد و حتی کفاف این را نمی‌کند که دام ۱۵ روز بتواند از آن استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاک و سنگ در نهاده های دامی

یکی از دامداران خوسفی می‌گوید: در حال حاضر کمبود نهاده‌های دامی مشکل اساسی حوزه دامپروری در این شهرستان است و دام‌ها و دامداران از این موضوع ناراضی اند.

او ادامه می‌دهد: توزیع قطره چکانی نهاده‌های دامی از یک طرف و قیمت بالای خوراک دام در بازار آزاد از طرف دیگر سبب مشکلات زیادی شده است.

بیشتر بخوانید

شلیک تیر کمبود نهاده به قلب صنعت دامپروری/ وقتی کامیون‌ها به جای آوردن خوراک، دام‌ها را به کشتارگاه می‌برند

این دامدار خوسفی بیان می‌کند: نهاده‌های اختصاص یافته از کیفیت پایینی برخوردار هستند و خاک و سنگ در آن‌ها موجود است که به درد دام نمی‌خورد.

او عنوان می‌کند: بیش از ۲ تُن نهاده دامی به خوسف آمده است، اما از آنجایی که مقدار آن کم است، هر دامدار فقط ۲ کیسه می‌تواند برای دام هایش بردارد.

وقتی خوراک اختصاص یافته، نیمی از نیاز دام را برطرف می کند

رضوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف گفت: هر ماه حدود هزار تُن کنسانتره دامی به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند و دام‌ها از آن بهره مند می‌شوند.

او افزود: این میزان پاسخگوی کمتر از ۵۰ درصد نیاز دام‌های شهرستان است و پس از آن دامدار باید از بازار آزاد خرید خود را انجام دهد تا دام هایش گرسنه نمانند.

رضوی اظهار کرد: با توجه به خشکسالی شدید حاکم بر منطقه و فقر مراتع، نیاز است تا مسئولین کشوری چاره‌ای برای این موضوع بیاندیشند و برای نجات صنعت دامپروری اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوسف تصریح کرد: ۱۲۰ هزار رأس دام سبک و سنگین در این شهرستان وجود دارد که هزار و ۳۴ تُن نهاده دامی را در یک ماه مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/ س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامداران دامپروری جهاد کشاورزی نهاده های دامی نهاده دامی دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامرضا قنبری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: ۱۰۱ فروند کشتی محصول غلات به وزن ۲۸۱ هزار تن فروردین ماه امسال در بندر امیرآباد تخلیه شد.

او افزود:این غلات شامل ذرت دامی، جو دامی و گندم از کشور روسیه و قزاقستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: این کشتی‌ها توسط پست قرنطینه گیاهی بندرامیرآباد این شهرستان بازدید، نمونه‌برداری و و مجوز تخلیه صادر شد.

دیگر خبرها

  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • آیا «دخل و تصرف در مشاعات ساختمان» جایز است؟
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • بازدید رئیس شبکه دامپزشکی فریمان از کارخانجات خوراک دام فریمان
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • برپایی رزمایش جهاد دامپزشکی با ۱۲۶ هزار خدمت در آمل
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد