Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آخرین دیدارهای هفته نهم و ماقبل پایانی مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره اروپا، فرانسه شنبه شب میزبان قزاقستان بود و با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد. کیلیان امباپه در دقایق ۶، ۱۲، ۳۲ و ۸۷، کریم بنزما در دقایق ۵۵ و ۵۹، آدرین رابیو در دقیقه ۷۵ و آنتوان گریزمان در دقیقه ۸۴ از روی نقطه پنالتی برای خروس‌ها گلزنی کردند تا آنها با ۱۵ امتیاز و قطعی کردن صدرنشینی خود در گروه D، صعودشان را به جام جهانی مسجل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در دیگر دیدار این گروه نیز فنلاند با نتیجه ۳ بر یک از سد بوسنی‌وهرزگوین گذشت و با ۱۱ امتیاز، به جایگاه دوم جدول گروه صعود کرد.

در گروه E بلژیک با نتیجه ۳ بر یک بر استونی غلبه کرد. کریستین بنتکه در دقیقه ۱۱، یانیک کاراسکو در دقیقه ۵۳ و تورگان اِزار در دقیقه ۷۴، گل‌های شاگردان روبرتو مارتینز را به ثمر رساندند و اریک سورگا در دقیقه ۷۰ دروازه شیاطین سرخ اروپا را گشود. بلژیکِ ۱۹ امتیازی صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کرد و مسافر جام جهانی شد. در بازی دیگر این گروه نیز ولز با نتیجه ۵ بر یک مقابل بلاروس پیروز شد و در فاصله یک مسابقه تا پایان دور مقدماتی، جایگاه دوم جدول گروه را به خود اختصاص داد.

هلند هم در شبی که میهمان مونته‌نگرو بود، با تساوی ۲-۲ متوقف شد. ممفیس دپای در دقیقه ۲۵ (از روی نقطه پنالتی) و ۵۴ برای لاله‌های نارنجی گلزنی کرد و هلند را در آستانه صعود زودهنگام قرار داد، اما ایلیا ووکوتیچ در دقیقه ۸۲ و نیکولا ووینویچ در دقیقه ۸۶ گل‌های مونته‌نگرو را به ثمر رساندند.

در سایر دیدارهای گروه G، ترکیه با نتیجه ۶ بر صفر جبل‌الطارق را در هم کوبید و با ۱۸ امتیاز، در رده دوم جدول گروه قرار گرفت. تقابل نروژ و لتونی هم به تساوی بدون گل انجامید. در این گروه هلند با ۲۰ امتیاز همچنان در صدر جدول ایستاده است.

دیدارهای هفته پایانی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره سبز ظرف روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه هفته جاری برگزار خواهد شد.

کد خبر 637400 برچسب‌ها جام جهانی قطر ۲۰۲۲

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی قطر ۲۰۲۲ جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئال‌ ۳ - بارسا ۲ : کامبک دقیقه۹۰ با گل بلینگام/ کارلتو کلک ژاوی و لالیگا را باهم کَند/ فتح رفت‌وبرگشت ال‌کلاسیکو با جود!

رئال مادرید در فاصله شش هفته به پایان لالیگا، با شکست بارسلونا قهرمانی خود را تضمین کرد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ گرچه بارسلونا ال‌کلاسیکو در سانتیاگو برنابئو را با گل دقیقه پنجم شروع کرد و به ایجاد وقفه در قهرمانی مادرید امیدوار شد، اما گل دقیقه نود بلینگام یک پایان تلخ دیگر برای ژاوی هرناندز رقم زد تا بارسلونا با دست خودش، رقیب را فاتح لالیگا کند.

رئال مادرید (2-1-3-4): لونین | وازکز، رودیگر، شوامنی، کاماوینگا | والورده، مودریچ، کروس | بلینگام | وینیسیوس و رودریگو

بارسلونا (3-3-4): تراشتگن | آرائوخو، کونده، کوبارسی، کانسلو | دی یونگ، کریستنسن، گوندوعان | یامال، رافینیا و لواندوفسکی

 

سومین و آخرین اپیزود از ال‌کلاسیکوهای فصل 24-2023 در سانتیاگو برنابئوی بازسازی شده، در هفته سی‌ودوم لالیگا رقم خورد و بار دیگر نتیجه بازی با گل دقیقه آخر و باز هم مثل بازی رفت توسط جود بلینگام رقم خورد. مهره کلیدی آنچلوتی که با گلزنی در این بازی بعداز مدتها، سند قهرمانی مادرید را امضا کرد و جواب انتقادات را داد.

رئال مادرید فاصله امتیازی خود در صدر جدول با کاتالان را به ۱۱ امتیاز افزایش داد که شش امتیاز آن حاصل شکست رفت و برگشت آیی‌اناری است! 

رئال مادرید که علاوه بر ال‌کلاسیکوی نیم‌فصل نخست لالیگا، نبردش با بارسلونا در فینال سوپرجام اسپانیا را هم برده بود، با کسب بیست‌و‌پنجمین پیروزی‌اش 81 امتیازی شد و اختلاف خود را با حریف کاتالان به 11 امتیاز افزایش داد. این در شرایطی است که تنها شش هفته دیگر به پایان فصل باقی مانده و شاید تنها چیزی شبیه به یک معجزه مانع از قهرمانی مردان کارلتو و رسیدن جام به بارسلونا شود.

در جدول رده‌بندی لالیگا رئال مادرید با 81 امتیاز صدرنشین است، بارسلونا با 70 امتیاز در رده دوم قرا ردارد، جیرونا با 68 امتیاز سوم است و اتلتیکومادرید 61 امتیازی هم رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

شرح گل‌ها 

دقیقه 6 / رئال مادرید 0-1 بارسلونا؛ اشتباه لونین و فرصت‌طلبی کریستنسن. در همان شروع بازی و روی کرنر ارسالی بازیکنان بارسا و اشتباه عجیب لونین در خروج از دروازه، آندریاس کریستنسن گل اول این بازی را به ثمر می‌رساند.

دقیقه 18 / رئال مادرید 1-1 بارسلونا؛ لوکاس وازکز از راست نفوذ کرد و با دریبل دو مدافع ، پشت شش قدم توسط کوبارسی سرنگون شد تا پنالتی اعلام شود. وینسیوس جونیور به گوشه دروازه زد. تراشتگن به خوبی دست وینی را خواند اما ضربه برزیلی خیلی گوشه بود.

دقیقه 69 / رئال مادرید 1-2 بارسلونا؛ فرمین لوپز زننده گل برتری آبی‌اناری‌ها؛ فرمین لوپز که در نیمه دوم به بازی آمد، در محوطه جریمه رئال مادرید صاحب موقعیت گلزنی می‌شود. ضربه او ابتدا توسط لونین برگشت داده می‌شود اما بازهم خود لوپز در ریباند توپ را به گل تبدیل می‌کند.

دقیقه 73 / رئال مادرید 2-2 بارسلونا؛ چه کسی هم گل می‌زند؛ لوکاس وازکز. روی سانتر عالی وینیسیوس جونیور، لوکاس وازکز که بازی خوبی هم به نمایش گذاشته بود، با یک ضربه فوق‌العاده زیبا و مهارناپذیر گل تساوی رئالی‌ها را به ثمر می‌رساند.

دقیقه 90 / رئال مادرید 3-2 بارسلونا؛ براهیم دیاز میانه میدان توپ را با جنگندگی تصاحب می‌کند و با دریبل به سمت راست رفته و به واسکز پاس می‌دهد. او بلافاصله و بدون مکث زمینی به دهانه دروازه برای خوسلو تازه‌وارد می‌فرستد. پشت پای مهاجم نمی‌گیرد اما در تیر دوم بلینگام منتظر است تا طاق دروازه بارسلونا را فرو بریزد و تکلیف لالیگا را روشن کند.

 

لحظات حساس 

دقیقه 8 / اولین واکنش خطرناک رئال مادرید به گل بارسلونا؛ وینیسیوس جونیور می‌رفت تا از روی پاس مودریچ گل مساوی را به ثمر برساند که ضربه او به شکل خطرناکی از بالای دروازه بارسلونا به بیرون می‌رود.

دقیقه 12 / روی ضربه ایستگاهی رئالی‌ها توپ به وینیسیوس می‌رسد که ضربه سر این بازیکن از کنار دروازه بارسا به بیرون می‌رود.

دقیقه 25 / بارسلونا روی ضربات کرنر بسیار خطرناک ظاهر شده است. این بار نوبت به لواندوفسکی رسید تا روی دروازه مادرید خطرساز ظاهر شود که ضربه سر او از بالای دروازه به بیرون می‌رود.

دقیقه 28 / بازهم بارسلونا روی ضربات کرنر خطرناک ظاهر می‌شود. لونین توپ را برمی‌گرداند اما بازیکنان بارسلونا اعتقاد دارند که توپ از خط رد شده و داور باید گل بگیرد. داور با اتاق VAR در حال مشورت است. (واقعا صحنه بسیار سختی برای تشخیص است). داور سرانجام تصمیم می‌گیرد که ضربه کرنر اعلام کند.

دقیقه 31 / یامال در محوطه جریمه رئال مادرید در کورس با کاماوینگا سرنگون می‌شود که در تصاویر آهسته خطایی به چشم نمی‌آید. بازی همچنان با نتیجه 1-1 دنبال می‌شود.

دقیقه 34 / ضربه ایستگاهی رافینیا از بالای دروازه رئال مادرید به بیرون می‌رود. کاماوینگا در مقابل حرکات ویرانگر یامال کاملا ناتوان بوده است.

دقیقه 43 / ضربه لوکا مودریچ در دستان تراشتگن آرام می‌گیرد. نتیجه تا دقایق پایانی نیمه اول، با حساب 1-1 دنبال می‌شود.

دقیقه 45 / ضربه ایستگاهی خطرناک ایلکای گوندوعان از بالای دروازه رئال مادرید به بیرون می‌رود.

دقیقه 2+45 / رودریگو چه فرصتی را از دست می‌دهد. روی پاس خوب وینی به رودریگو، ستاره برزیلی رئالی‌ها صاحب بخت خوب گلزنی می‌شود که کریستنسن با یک تکل عالی مانع از گلزنی رودریگو می‌شود.

دقیقه 4+45 / دی یونگ در تقابل برای گرفتن توپ با والورده مصدوم و از بازی خارج می‌شود. پدری به جای او به بازی می‌آید.

دقیقه 56 / روی ضد حمله رئالی‌ها، وینیسیوس صاحب موقعیت گلزنی می‌شود که ضربه بی‌دقت او از کنار دروازه بارسا به بیرون می‌رود.

دقیقه 66 / فران تورس در موقعیتی تک به تک صاحب موقعیت گلزنی می‌شود که این موقعیت به هدر می‌رود هر چند قبل از آن داور آفساید اعلام می‌کند.

دقیقه 79 / آقای وینیسیوس چیکار می‌کنی؟ در موقعیت 2 به 1 رئالی‌ها وینیسیوس با خودخواهی تمام توپ را به بدن تراشتگن می‌کوبد تا مهم‌ترین بخت شاگردان آنچلوتی به هدر برود.

دیگر خبرها

  • موتور روشن و سرحال امین: درخشش ۱۸ امتیازی
  • پیروزی تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران مقابل آلمان/ صعود دانش‌آموزان ایرانی مسجل شد
  • رقابت‌های والیبال دانش آموزان جهان؛ پیروزی مقابل آلمان با طعم صعود
  • کامبک کهکشانی ها در ال‌کلاسیکو/ رئال مادرید در آستانه قهرمانی
  • رئال‌ ۳ - بارسا ۲ : کامبک دقیقه۹۰ با گل بلینگام/ کارلتو کلک ژاوی و لالیگا را باهم کَند/ فتح رفت‌وبرگشت ال‌کلاسیکو با جود!
  • ویتنام، ازبکستان و عراق صعود کردند
  • شکست خانگی ملوان با کامبک سپاهان و دبل شهریار
  • پیروزی 2-1 رئال مادرید مقابل بارسلونا در نیوکمپ با درخشش رونالدو (لالیگا اسپانیا - 21 آوریل، 2012) / فیلم
  • ستاره ایرانی جوبیلو ایواتا را به آتش کشید! + تصاویر | درخشش شهاب زاهدی در کامبک شگفت‌انگیزش
  • جام ملت‌های آسیا| صعود سخت تیم ملی فوتسال مقابل تیم بحرین