Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: دولت تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گندم و دارو را تا پایان سال قطعی اعلام کرده اما در خصوص ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی دولت تصمیم خواهد گرفت و در صورت کاهش ارز ترجیحی برای نهاده‌های دامی یارانه جبرانی به صورت نقدی به مردم پرداخت می‌شود.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن لایحه تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر در دستور کار امروز مجلس در جمع خبرنگاران بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس به دولت تا سقف هشت میلیارد دلار اجازه داد که درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت، میعانات و فرآورده‌ها را با قیمت کمتر از ای تی اس (سامانه جامع الکترونیک) به فروش برساند و در اختیار واردکننده‌های نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اظهار کرد: براساس آمار دولت این هشت میلیارد دلار تمام شده و دولت در این لایحه تقاضا کرده تا ۴.۶ میلیارد دلار دیگر مجلس شورای اسلامی به دولت مجوز دهد تا پایان سال با ارز ترجیحی برای تامین دارو، گندم و نهاده‌های دامی تخصیص دهد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس بخش دوم این لایحه دولت درخواست کرده تا ۲۷ میلیارد تومان به دولت مجوز داده شود که از محل‌های دیگر صرف اعطای یارانه به مردم کند. براساس محاسبات انجام شده این یارانه حدود ۱۰۰ هزار تومان بوده و برای دهک‌های پایین کمی بیشتر و برای دهک‌های بالا کمی کمتر است. این ۱۰۰ هزار تومان به یارانه ۴۵ هزار تومانی اضافه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت معتقد است ۴.۶ میلیارد دلار را که به سقف هشت میلیارد دلار اضافه می‌کند صرف تامین ارز ۴۲۰۰ تومانی برای گندم و دارو تا آخر سال خواهد شد اما در خصوص نهاده‌های دامی دولت باید تصمیم بگیرد که ارز ترجیحی را کم کند یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد از محل ۲۷ میلیارد تومان به صورت یارانه نقدی به مردم کمک می‌شود تا برخی از هزینه‌ها جبران گردد.

وی در پایان بیان کرد: از نظر ما برای تخصیص ۲۷ میلیارد تومان دولت نیازی به مصوبه مجلس شورای اسلامی ندارد. اما در بخش اول مجوز مجلس لازم است. نمایندگان مجلس در جلسه امروز دو فوریت این لایحه را در دستور کار داشته و در صورت موافقت با آن در دستور کار جلسه علنی بعدی مجلس قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محسن زنگنه ارز ترجیحی ارز ترجیحی نهاده های دامی میلیارد دلار دستور کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟

حسینعلی حاجی دلیگانی درباره این‌که باتوجه به شعار سال، این سوال در بین جامعه کارگری پیش آمده است با این مقدار افزایش حقوق آیا برای آنان رمقی می‌ماند در چرخه تولید کوشا باشند و بتوانند این شعار را محقق کنند، گفت: یکی از ارکان اصلی تولید نیروی کارگری است که باید در عرصه حضور داشته باشد و تولید کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما واقعا از رفتار نمایندگان دولت خصوصا وزیر کار در شورای عالی گله‌مند هستیم و گذاشتیم بعد از اینکه مجلس شروع به کار کرد، بحث را دنبال کنیم و با همفکری یک تصمیمی در خصوص وزیر و تصمیم اتخاذ شده، بگیریم.

وی افزود: نهایتا مسولیت با آقایان بوده است و باید نوعی تصمیم می‌گرفتند که عادلانه باشد، قبلش هم با نمایندگان کارگران صحبت کرده بودیم، مصاحبه هم انجام داده بودیم که باید عدد حقوق، عددی مناسبی برابر آنچه که قانون دائمی می‌گوید باشد.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: قانون دائمی می‌گوید افرایش حقوق کارگران باید بر اساس نرخ تورم باشد، اینها اولین کاری که باید انجام دهند این است نرخ تورم را از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه استعلام کنند و ببینند، نرخ تورم چقدر است و بر اساس آن تصمیم می‌گرفتند. اگر همه بر اساس قانون عمل می‌کردند، خیلی از مشکلات به وجود نمی‌آمد.

وی اظهار داشت: این عددی که گذاشته شده کف حقوق است، طبیعتا واحد‌های تولیدی، کارگری و خدماتی می‌توانند خودشان عدد‌های بالاتری دهند، یعنی کسی آنان را منع نکرده است که عدد‌های بالاتری را نپردازند و این می‌تواند تا زمانی که تصمیم جدیدی گرفته شود، ملاک عمل قرار گیرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این‌که آیا امکان استیضاح وزیر کار وجود دارد، گفت: باید ببینیم، به هر حال، چون این نوع کار‌ها تصمیم جمعی است، باید با همکاران مشورت کنیم و ببینیم چه کاری باید انجام داد.

وی درباره این‌که کارگران مطرح می‌کنند آیا خود مسئولان می‌توانند با ماهی ۱۰ میلیون زندگی کنند، عنوان کرد: خیر، واقعا نمی‌شود آنکه مشخص است. بالاخره خط فقر را خود مرکز پژوهش‌های مجلس تعیین و اعلام کرده است و دولت هم می‌داند خط فقر چه عددی است و حداقل بایستی عددی را می‌گذاشتند که یک مقداری نزدیک خط فقر باشد.

منبع: خبرآنلاین

tags # حقوق کارگران سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • اختصاص اعتبار به طرح‌های میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری
  • احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ حقوق کارگران چه عددی است؟
  • استیضاح وزیر کار به خاطر میزان افزایش حقوق کارگران؟!
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • میزان افزایش حقوق کارگران، مجلسی ها را عصبانی کرد /وزیر کار استیضاح می شود؟
  • فوری؛ احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران جدی شد؛ عدد جدید چقدر است؟
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • نشست تشکل‌های کشاورزی با منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی
  • اهالی ۷۰ روستای چالوس درگیر یکطرفه شدن کندوان هستند