Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محسن زنگنه در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه، 23 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس بودجه 1400 تا 8 میلیارد دلار به دولت اجازه داده شده درآمدهای ارزی حاصل از فروش نفت و فرآورده‌ها را با قیمتی کمتر از قیمت سامانه جامع الکترونیکی به فروش برساند و منابع حاصل را در اختیار واردکنندگان نهاده‌های دامی، دارو و گندم قرار داد اما بر اساس آمار دولتی این رقم تاکنون به اتمام رسیده و دولت تقاضای افزایش منابع را به مجلس داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس لایحه جدید که امروز در سامانه بارگذاری شده دولت تقاضا کرده 4.6 میلیارد دلار دیگر با مجوز مجلس در اختیار دولت قرار بگیرد تا دولت بتواند تا پایان سال آن را با ارز ترجیحی به فروش برساند تا از این محل بتواند دارو، تجهیزات پزشکی، گندم و نهاده‌های دامی را تأمین کند.

زنگنه تصریح کرد: در قسمت دیگری از لایحه دولت درخواست شده است که 27 هزار میلیارد تومان در اختیار دولت قرار بگیرد تا صرف اعطای  یارانه به مردم شود که این یارانه بر اساس محاسبات انجام شده  صد هزار تومان به طور تقریبی خواهد بود که دهک‌های پایین‌تری مبلغ بیشتری دریافت خواهند کرد و دهک‌های بالا مبلغ کمتری دریافت خواهند کرد و این اجازه‌ای است که دولت با «لایحه تأمین مطمئن کالای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت اقشار آسیب‌پذیر» از مجلس تقاضا کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه تأکید کرد: دولت معتقد است ممکن است مجبور شود برخی کالاهای مشمول ارز 4200 را از شمول 4200 خارج کند البته در مورد گندم و دارو قطعی است که تا پایان سال، ارز 4200 به آنها تعلق می‌گیرد اما در مورد نهاده‌های دامی باید دولت تصمیم بگیرد که قصد حذف ارز 4200 دارد یا خیر و اگر این تصمیم را بگیرد از محل اعتبار 27 هزار میلیاردی به صورت یارانه نقدی قصد دارد به مردم کمک کند تا بخشی از بار هزینه‌ای را جبران کند.

وی در خصوص نظر کارشناسی مجلس گفت: در خصوص 27میلیارد ما معتقدیم اساساً دولت نیازی به تأیید مجلس ندارد و بر اساس قانون بودجه می‌تواند تا 10 درصد محل هزینه‌ها را تغییر دهد و لذا آن بخش به نظر من نیازی به مجوز مجلس ندارد اما در بخش اول ما چون به دولت دستور دادیم در قانون بودجه باید ارز را به قیمت ETF به فروش برساند و منابع آن را به خزانه واریز کند و چون منابع ارز ترجیحی دولت تمام شده است، دولت می‌خواهد 4.6 میلیارد دلار مجوز ارز اضافه از مجلس دریافت کند و این مبلغ تا پایان سال درخواست شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم دارو ارز نهاده های دامی تا پایان سال بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۷۹۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهارکرد: با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: این کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی از اول فروردین اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت استراتژیک گندم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی حوزه آرد و نان در لرستان
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • بیماران هموفیلی چشم انتظار توجه ویژه دولت و مجلس
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • بهادری جهرمی: مالیات بر ارزش افزوده به یک درصد کاهش یافت
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • معین الدین سعیدی: کاش رئیسی، بلوچ بود / با دلار ۶۷، ۶۸ هزار تومانی چه بلایی سر سفره مردم می آید؟