Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@09:36:45 GMT

ایلام؛ تنها مرکز استان بدون شهردار ایران

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۰۴۹۳

ایلام؛ تنها مرکز استان بدون شهردار ایران

گروه استان‌ها - شورای شهر ششم ایلام با انجام مراسم تحلیف به دو گروه ۴ و ۳ نفره تقسیم شده و این تقسیم‌بندی که بر اساس رگه‌های قومی و قبیله‌ای شکل گرفته موجب آن شده تا شورا نتواند در انتخاب گزینه مناسب برای شهرداری ایلام موفق شود . - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، یکی از نهادهای موثر در توسعه شهری که ساختار خدماتی و اجرایی را دارا است و ساماندهی امور شهری، برقراری نظم و نظارت بر عملکرد ترافیکی، صدور مجوز ساخت و ساز، پاکیزه نگهداشتن شهر و جمع‌آوری و حمل زباله‌های شهر را بر عهده دار است"شهرداری" است، از این رو تشکیل و مدیریت این بخش یکی از مهترین ارکان افزایش رفاه شهروندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین "شهردار" جایگاه و نقش کلیدی در رسیدن شهروندان به رفاء و آرامش داشته و می‌تواند انواع برنامه‌های شهری را طوری به اجرا در آورد که موجبات انبساط روحی و روانی شهروندان شود. بر این اساس انتخاب  فردی متخصص‌، متعهد و کارآمد برای تحقق و اجرای وظایف شهرداری یک ضرورت است، ضرورتی که مورد غفلت شورای شهر ششم ایلام شده است‌و ‌‌تعصبات سیاسی‌، قومی و قبیله‌ای مانع از انتخاب "شهردار" برای این شهر شده است.

به هر حال شورای شهر ششم ایلام با انجام مراسم تحلیف به دو گروه 4 و 3 نفره تقسیم شده است و این تقسیم بندی که بر اساس رگه‌های قومی و قبیله‌ای شکل گرفته است موجب آن شده است تا شورا نتواند در انتخاب گزینه مناسب برای شهرداری ایلام موفق شود و اقلیت شورای ششم ایلام با شرکت نکردن در جلسات انتخاب شهردار جلسات را از رسمیت انداخته و اکثریت شورا نیز برای حفظ امتیاز و منافع خود راضی به تعامل و تقسیم مسئولیت‌ها با اعضای اقلیت نیستند و این اکثریت و اقلیت در جنگ داخلی شورا، رفاه و آسایش و توسعه شهر ایلام را به گروگان گرفته‌ و به جای انبساط روحی و روانی شهروندان به سوهان روح آنان تبدیل شده‌اند.

اولین انتخاب اعضای شورای شهر ایلام، «طالب صادقیان» شهردار پیشین ایلام بود که با مخالفت اقلیت شورا و با کش و قوس‌های فرآوان در نهایت با 4 رای از 7 رای اعضای شورای ششم ایلام به وزارت کشور معرفی که وزارت کشور صلاحیت نامبرده را احراز نکرد و گزینه معرفی شده شورای ششم ایلام نتوانست شهردار ایلام شود.

با رد اولین انتخاب اعضای شورای شهر ایلام، انتخاب گزینه بعدی نیز با تاخیر دو ماهه مواجه و نهایتاً 18 آبان ماه "سعید انوری‌پور" سخنگوی شورای شهر ششم ایلام خبر از انتخاب شهردار ایلام داد  و گفت:  گزینه انتخابی  "منصور بهادری"  رئیس فعلی شورای شهر ایلام است که جهت شهردار شدن انتخاب شده است.

خبری شدن انتخاب "منصور بهادری"  رئیس فعلی شورای شهر ایلام با مخالفت و صدور بیانیه اعضای اقلیت شورای ششم شهر ایلام مواجه شد و اقلیت شورای شهر ایلام، انتخاب شهردار را نیازمند حضور 5 عضو شورا در جلسه عنوان کردند و عنوان داشتند این جلسه با حضور 4 عضو شورا برگزار شده است و غیر قانونی است.

اقلیت شورای شهر ایلام که آقایان علی کریمی ، هادی کرمی و حمید مجیدی هستند در بیانیه خود عنوان داشتند که "انتظارات مقام معظم رهبری از شورای اسلامی سراسر کشور این است که باید امانتدار «رای ،اعتماد،محیط زندگی و اخلاق و فرهنگ مردم باشند» که یکی از مصداق‌های مهم امانتداری رای مردم، انتخاب شهرداران « امین ، قابل اعتماد ، با کفایت ، پاکدامن، متدین ، شجاع، ساده زیست ، مردم‌دار و مقید به انضباط مالی » است لذا نمایندگان شما مردم عزیز در شورای اسلامی شهر ایلام جهت لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری جهت انتخاب شهردار که دارای ملاک‌های مورد نظر ایشان باشد  در مهرماه نسبت به فراخوان عمومی از متخصصین حوزه شهری جهت تصدی پست شهرداری ایلام دعوت نمودیم که گزینه مورد نظر اکثریت توسط مراجع ذیصلاح در مورخه 1400,07,14 فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و بعد از سکوت یک‌ماهه ریاست و  سخنگوی  شورای اسلامی شهر ایلام امروز نسبت به برگزاری جلسه انتخاب شهردار شهر ایلام اقدام نمودند  و با یک انتخاب غیر منتظره و در شرایط نابرابر و بدون ارائه هیچگونه رزومه در حین جلسه توسط اکثریت اعضا نسبت به انتخاب آقای منصور بهادری ریاست شورای شهر جهت تصدی شهرداری ایلام اقدام گردید که ما این انتخاب را دهن کجی  به متخصصینی که رزومه و برنامه های خود را به دبیرخانه شورای شهر ایلام تحویل نموده می‌دانیم و این نوع انتخاب را غیر قانونی دانسته و نسبت به فراخوان مجدد جهت پست شهرداری ایلام تاکید داشته و بررسی رزومه افراد واجد الشرایط را حق قانونی خود می‌دانیم و به مردم شریف ایلام اطمینان می‌دهیم که با هرگونه سو استفاده از آرا شما و  انتخاب خارج از ضوابط قانونی که منافع  عده ای از افراد بر منافع مردم ترجیح داده شود تحمل نخواهیم کرد."

در واکش به بیانیه و اظهارات اقلیت شورای ششم ایلام "سعید انوری پور" برگزاری جلسه شورای ششم برای انتخاب شهردار ایلام را قانونی دانست و گفت: رای گیری توسط اعضای شورای شهر، بهادری با اکثریت آرا به عنوان شهردار ایلام انتخاب شده است و قانونی است.

با این وصف دومین گزینه انتخابی نیز در برزخ  "قانونی" یا " غیر قانونی" بودن جلسه انتخاب شهردار بین اقلیت و اکثریت شورا قرار دارد و مردم را ناامید از این شورا کرده است .

مردم ایلام بر این عقیده هستند که دود طولانی شدن روند انتخاب شهردار، به چشم مردم می‌رود و مسئولان به این مهم ورود کنند تا هر چه زودتر تکلیف شهر و شهرداری مشخص شود.

آنان در ادامه انتقاد خود به این روند، انتخاب شهردار ایلام را که به یکی از مباحث مهم ایلامی‌ها در شبکه‌های مجازی تبدیل شده است را نشانه ضعف دستگاه‌های ناظر به ویژه مدیریت ارشد استان می‌دانند و عنوان می‌کنند؛ طول کشیدن انتخاب گزینه مناسب برای شهرداری  ایلام بیش از این به صلاح نیست و ادامه این روند شهرداری را برای ارائه خدمات با دردسر مواجه کرده است.

مردم ایلام از مسئولان استانی به ویژه استاندار ایلام انتظار و درخواست آن را دارند که به موضوع ورود و حال که اکثریت و اقلیت شدن شورا و رگه‌های قومی و قبیله‌ای موجب آن شده است تا شهروندان متضرر شوند مسئله را با اجرای کردن  قوانین موجود تکلیف را روشن و انتخاب شهردار را به سرانجام برسانند.

سخنگوی شورای شهر مشهد عضو شورای عالی استان‌ها شدمعرفی 12 سرپرست دانشگاه برای تایید صلاحیت به شورای عالی انقلاب فرهنگیشعبه شورای حل اختلاف ویژه فرهنگ و رسانه در اردبیل افتتاح شد

به نظر می رسد انتظار مردم ایلام، انتظاری منطقی و مطالبه‌ای به حق است تا  نهادهای نظارتی و اجرایی شهر را از بلاتکلیفی درآورند و هر گونه تعلل و سهل‌انگاری در این زمینه به منافع عمومی لطمه می‌زند را مورد بازخواست قرار دهند و  هیأت نظارت، استاندار، فرماندار، نهادهای نظارتی و قانونی به جای سکوت در مقابل بازی اکثریت و اقلیت شورای ششم به سخن آیند و برای آینده مبهم خدمات شهری ایلام راه کاری بیابند، ‌وبه این وضعیت آشفته رسیدگی کنند، چراکه مردم از مسئولان توقع دارند در راستای حفظ منافعشان با احدی تعارف نکنند و هیچ مماشاتی صورت نگیرد.

انتهای پیام/180/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر ششم ایلام شورای شهر ایلام شورای ششم ایلام قومی و قبیله ای شهرداری ایلام انتخاب شهردار انتخاب گزینه شهردار ایلام اعضای شورای اقلیت شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۰۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر اسرائیل تصویب قطعنامه آتش بس در غزه را شرم آور خواند

سفیر و نماینده اسرائیل در سازمان ملل در واکنش به تصویب قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در غزه در طول ماه مبارک رمضان، آن را "شرم آور" توصیف کرد.

به گزارش مشرق، گیلعاد اردان، سفیر اسرائیل در سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی ادعا کرد که قطعنامه تصویب شده در شورای امنیت بدون «شرط » آزادی اسرا، خواستار آتش بس است.

این مقام اسرائیلی گفت که این قطعنامه «تلاش ها برای آزادی آنها را تضعیف می کند.»

وی ادعا کرد: این قطعنامه برای این تلاش‌ها مضر است زیرا به تروریست‌های حماس امید می‌دهد که بدون آزادی گروگان‌ها آتش‌بس برقرار کنند. همه اعضای شورای امنیت باید به این قطعنامه بی شرمانه رای مخالف می دادند.»

سفیر اسرائیل ادامه داد: قطعنامه می گوید که به اسارت بردن غیرنظامیان نقض قوانین بین المللی است. از سوی دیگر، با وجود اینکه می‌دانید حماس به خواسته های شما گوش نمی‌دهد و گروگان‌ها را آزاد نمی‌کند، شما خواستار آتش‌بس هستید. یک لحظه به این تناقض اخلاقی فکر کنید.

قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه، سرانجام پس از نزدیک به ۶ ماه جنگ در غزه روز دوشنبه به وقت محلی ، ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با ۲۵ مارس ۲۰۲۴ در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسید که خواستار آتش بس فوری در غزه در ماه رمضان شده است تا منجر به آتش بس پایدار شود.

۱۴ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ارائه شده توسط اعضای غیردائم این شوای برای برقراری آتش بس فوری در غزه رای مثبت دادند و از آن حمایت کردند و ایالات متحده آمریکا به عنوان عضو دائم این شورا، رای ممتنع داد و به این ترتیب قطعنامه برقراری آتش بس در غزه به تصویب رسید.

آمریکا پیش‌تر سه قطعنامه آتش‌بس را وتو کرده بود، اما این بار به این قطعنامه رای ممتنع داد و به این ترتیب بدلیل عدم مخالفت اعضای دائم شورای امنیت و بدون هیچ مخالفتی این قطعنامه به تصویب رسید.

این قطعنامه را ۱۰ عضو غیردائمی شورای امنیت تنطیم کرده بودند. شورای امنیت ۱۵ عضوی خواستار آتش‌بس فوری بین اسرائیل و گروه فلسطینی حماس در غزه و آزادی فوری و بدون قید و شرط همه اسرا شده است.

این قطعنامه همچنین خواسته است: آتش بس فوری در ماه رمضان توسط همه طرف ها رعایت شود که منجر به آتش بس پایدار می شود.

این قطعنامه آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان ها و تضمین دسترسی بشردوستانه برای رفع نیازهای پزشکی و سایر نیازهای بشردوستانه آنها می شود.

این قطعنامه از طرفین می خواهد به تعهدات خود تحت قوانین بین المللی در رابطه با تمام افراد بازداشتی، عمل کنند.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای رفع بیکاری در کردستان
  • سازمان ملل : ۷۰ درصد مردم شمال غزه با گرسنگی فاجعه بار مواجهند
  • تبادل تجربیات بین شهردار بندرعباس با سرکنسول چین و کنسول قزاقستان
  • یک دهه با شعارهای اقتصادی
  • دبیرکل و اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • اعضای جدید شورای مرکزی حزب مستقل و اعتدال ایران انتخاب شدند
  • شورای وحدت به‌دنبال تشکیل فراکسیون وحدت در مجلس است
  • سفیر اسرائیل تصویب قطعنامه آتش بس در غزه را شرم آور خواند
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • مرکز فروش جعبه هارد باکس در تهران