Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا عصر فردا همچنان جو استان پایدار بوده و در برخی ساعات احتمال افزایش ابر و وزش بادهای جنوبی وجود دارد.

وی به افزایش چند درجه‌ای دمای هوا در استان تا عصر فردا اشاره کرد و افزود: در این مدت دما در ساعات پایانی شب و به خصوص نیمه شب سردتر از سایر ساعات روز پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از ورود سامانه ناپایدار و بارشی به استان از عصر فردا خبر داد و گفت: این سامانه تا صبح چهارشنبه در استان فعال خواهد بود و موجب ابرناکی، رخداد مه، کاهش دما به ویژه در مناطق مرکزی و جنوبی خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه همزمان با ورود این سامانه به استان بارش باران و برف نیز آغاز خواهد شد، بیان کرد: بارش‌ها به دلیل حرکت سریع این سامانه و عدم رطوبت کافی در غالب مناطق ضعیف پیش بینی می‌شود اما در مناطق منتهی به استان گیلان، بخش‌هایی از شهرستان‌های خلخال و نمین بیشتر از سایر مناطق خواهد بود.

وی تصریح کرد: به دلیل جهت جریانات شمالی و تقویت زبانه‌های پرفشار در سطح زمین، کمینه دمای هوا در برخی مناطق تا منفی ۹ درجه سانتیگراد هم افت خواهد کرد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به کمینه و بیشینه دمای هوا در استان در ۲۴ ساعت گذشته اشاره کرد و گفت: شهرستان خلخال با ۷ درجه سانتی گراد زیر صفر و شهرستان‌های بیله سوار، گرمی و مشگین شهر با دمای ۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان بودند.

کد خبر 5351286

منبع: مهر

کلیدواژه: اردبیل سازمان هواشناسی بارش برف سیاوش محمدی برف برف و باران ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا خطبه های نماز جمعه کرمانشاه بارش برف واکسن کرونا گرگان اردبیل عکس استانها بارش باران سانحه تصادف شیوع کرونا مراسم تودیع و معارفه دمای هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش برف و باران در راه است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: با توجه به کاهش دما، بارش ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و باران خواهد بود و هوای سرد نیز تا روزهای میانی هفته در استان ماندگار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی سازمان هواشناسی استان، زهرا عنایتی در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهارکرد: سامانه بارشی تمامی مناطق خراسان رضوی را تحت تأثیر قرار داده و موجب بارش باران در همه ایستگاه‌های هواشناسی استان شده است.

وی ادامه داد: در ۲ روز گذشته بیشترین بارش‌های رخ داده در قوچان خراسان رضوی با حدود ۳۶ میلیمتر، ترتیب حیدریه با ۲۶ میلیمتر و فریمان با ۲۷ میلیمتر رخ داده است.

به گفته وی، در این مدت کلانشهر مشهد ۱۱ و پنج میلیمتر بارش را به ثبت رسانده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به کاهش دما، بارش‌ها در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف و باران خواهد بود و هوای سرد نیز تا روزهای میانی هفته در استان ماندگار است.

وی خاطر نشان کرد: بارش‌ها طی امروز و فردا (یکشنبه) در مناطق مستعد با احتمال وقوع سیلاب خواهد بود که در این خصوص هشدار سطح نارنجی نیز صادر شده است.

عنایتی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته قوچان با کمینه دمای سه درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۲۰ درجه به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده اند و طی همین مدت کلانشهر مشهد نوسانات دمایی پنج تا ۱۱ درجه را ثبت کرده است.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اضافه کرد: دمای فعلی مشهد ۱۱ درجه است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، امروز بین هشت تا ۱۴ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 744158

دیگر خبرها

  • آغاز بارش‌ها در استان یزد/ تداوم بارندگی‌ها تا فردا + فیلم
  • امروز وزش باد، خیزش گرد و خاک را در برخی مناطق قم به همراه دارد
  • آسمان اصفهان باز بارانی می شود
  • افزایش هشت درجه ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه دراصفهان ماندگار است/افزایش ۶درجه‌ای دما
  • سامانه بارشی تا چهارشنبه در اصفهان ماندگار است / افزایش ۶ درجه‌ای
  • هشدار بارش‌های رگباری و کاهش دما در یزد
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود / منتظر بارش‌های بهاری باشید
  • هوای خوش بهاری تا پایان هفته در گیلان
  • بارش برف و باران در راه است