Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهرداد گودرزوند چگینی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز (یکشنبه 23 آبان ماه) مجلس گفت: در آستانه اولین بودجه پیشنهادی دولت سیزدهم هستیم. یکی از راهکارهای اساسی در کنترل تورم و گرانی قانون بودجه یک ساله است که اگر به نحو خوبی اجرایی شود، اثراتش می‌تواند در زمینه‌های کاهش و کنترل تورم و گرانی افسارگسیخته را به همراه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امید مردم به بهبود وضعیت معیشت‌شان است، اما در بودجه ۱۴۰۱ لازم است توزیع تسهیلات بر اساس ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان‌ها و شهرستان‌ها به منظور ایجاد ظرفیت‌های اشتغالزایی در کشور مدنظر قرار گیرد که متأسفانه در استان گیلان در 20 سال گذشته به ظرفیت‌های اشتغالزایی توجه نشده است.

وی افزود: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تعیین تکلیف دهک‌های یارانه‌بگیر است و باید توجه جدی‌ترین به جامعه هدف در این باره و واقعی‌تر کردن کسانی که مستحق توجه بیشتر و یارانه بیشتر هستند باید مدنظر قرار گیرد.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: راهکارهایی که بتواند ارز 4200 تومانی به نهاده‌ها و کالاهای اساسی و دارو را به دست مردم برساند و شاهد کمبود و گرانی کالای اساسی و دارو تحت هر عنوانی نباشیم، باید مدنظر قرار گیرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه دو شرکت بزرگ ایرانخودرو و سایپا از همه رانت‌های مملکت استفاده کردند اما نتوانستند حداقل انتظارات مردم را برآورده نکنند. پرایدی که بیشتر از 50 میلیون قیمت ندارد امروز با قیمت بیش از 140 میلیون تومان به فروش می‌رسد. ضرر ناشی از ناتوانی مدیران سایپا و ایرانخودرو توسط مردم تامین می‌شود.

وی افزود: آقای رئیس جمهور‍! چرا باید مدیران پایه و ضعیف شما تصمیمی بگیرند که امروز شما وارد صحنه شوید و اثرات این تصمیماتی که مدیران پایه و ضعیف گرفته‌اند در بورس و گرانی بخش‌های مختلف جامعه دیده می‌شود. انتظار داریم مدیران ضعیف و ناتوان در رأس امور نباشند.

گودروزند چگینی خاطرنشان کرد: امیدواریم در بودجه 1401 افزایش حقوق برای همه کارکنان تسری پیدا کند و این افزایش حقوق متناسب با شرایط کشور باشد.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از دولت درخواست داریم در بودجه 1401 چارت سازمان‌ها مدنظر قرار گیرد و کارکنان سازمان‌ها مستقیما از دولت حقوق‌شان را دریافت کنند و شرکت‌های واسطه حذف شوند که هیچ تأثیری در اقتصاد کشور ندارند.

وی افزود: همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان کشوری، لشکری و تامین اجتماعی در بودجه 1401 دیده شود، کسانی که بهترین سرمایه کشور بوده‌اند و بهترین زمان عمرشان را در این کشور صرف کرده‌اند لازم است مورد توجه جدی قرار گیرند. اینها سرمایه‌های کشورند و اعتماد مردم به اینهاست.

گودرزوند چگینی خاطرنشان کرد: انتصاب مدیران در بخش‌های مختلف بر اساس شایسته‌سالاری باشد. مدیری که هیچ سابقه‌ای در بخش‌های مختلف ندارد چگونه در یک سازمان عریض و طویل به کار گرفته می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها صاحب‌نظران کنار رانده شده‌اند، انتظار این است که انتصابات بر اساس شایستگی و توانمندی باشد. مردم به این دولت امید بسته‌اند، این دولت، دولت مردمی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده مردم رودبار در مجلس نطق میان دستور مدنظر قرار گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی روز چهارشنبه - ۸ فروردین ماه - در حاشیه نشست هیئت دولت اظهار کرد: امروز دومین جلسه دولت در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد و اعضای دولت گزارش‌هایی از موضوعات جاری مانند اقدامات ستاد سفر، فعالیت‌های جامعه پزشکی، خدمات رسانی به سیل زدگان در استان‌های سیل زده و نمایشگاه قرآن ارائه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور وزارتخانه‌های تولیدی مانند نفت، نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و بهداشت را موظف کرد تا برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند که با همکاری دبیرخانه ستاد شعار سال انجام خواهد شد.

سخنگوی دولت گفت: با توجه به ابلاغ کلیات قانون بودجه، امروز ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد به تصویب دولت رسید که به صورت فوق العاده مورد رسیدگی فوری قرار گرفت و به زودی ابلاغ می‌شود.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه اجرای قانون بودجه از فروردین است، یادآورشد: سرعت پیشنهاد آیین نامه‌های اجرایی قانون بودجه سال جاری از سوی دو سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه بسیار بالا بود.

وی اضافه کرد: مصوبه دیگر نشست امروز دولت، بررسی و تصویب پیشنهاد نیروی انتظامی در خصوص افزایش جرایم رانندگی بود که مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اینکه در ایام سفر‌های نوروزی قرار داریم، در راستای حفظ و صیانت از جان مسافران، رقم جرایم رانندگی متناسب با نرخ تورم افزایش یافت و به تصویب هیئت دولت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند | اینجوری یزید بوجود می‌آید!
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • احمد علم الهدی: اگر تامین اقتصادی اصل قرار گیرد، مردم یکدیگر را پاره پاره می‌کنند
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • توسعه فرهنگ کتابخوانی در احداث پارک‌های سنندج مورد توجه قرار گیرد
  • ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد سال 1403 تصویب شد
  • مبالغ جرایم رانندگی به‌روزرسانی شد
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • آمریکا با تحریم دارو‌های کودکان سرطانی و پروانه‌ای ناجوانمردی را به اوج رسانده است
  • تامین آب پایدار به یکی از چالش‌های اساسی کشور تبدیل شده است