Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@18:50:15 GMT

آمادگی ۳ هزار خودرو برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۵۹۷

آمادگی ۳ هزار خودرو برای سرویس‌دهی به دانش‌آموزان

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: با اعلام ستاد کرونا و آموزش‌وپرورش، فعالیت سرویس‌های مدارس با مجوز کارگروه ماده ۱۸ از سر گرفته می‌شود.

هادی منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی دو سال گذشته و در دوران کرونا فعالیت سرویس‌های مدارس تعطیل شده، اگرچه شاید به‌صورت استثنا برخی والدین اقدام به سرویس گیری شخصی آن‌هم به‌صورت بسیار محدود کنند، اما به‌طورکلی در این مدت سرویس‌دهی نداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیش از شروع همه‌گیری کرونا حدود ۷۴ هزار دانش‌آموز در شهر اصفهان از سرویس مدرسه استفاده می‌کردند، افزود: بیش از ۵۰ شرکت حمل‌ونقل دانش‌آموزی با بیش از ۸۵۰۰ راننده، این ۷۴ هزار دانش‌آموز را جابه‌جا می‌کردند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان تصریح کرد: کارگروه ماده ۱۸ متشکل از نمایندگانی از فرمانداری، شهرداری، سازمان تاکسیرانی و آموزش‌وپرورش اصفهان مسئولیت مصوبات و نظارت بر مصوبات مرتبط با نوع فعالیت سرویس‌های مدارس و سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان نیز مسئولیت اجرایی حمل و نقل دانش‌آموزی را به عهده دارد.

منوچهری تاکید کرد: منتظریم به‌محض اعلام ستاد کرونا و آموزش‌وپرورش، با مجوز کارگروه ماده ۱۸ فعالیت سرویس‌های مدارس از سر گرفته شود.

وی از آمادگی سازمان تاکسیرانی و آموزش‌وپرورش برای آغاز به کار سرویس‌های مدارس با وجود مشکلات متعدد خبر داد و گفت: در مرحله اول بیش از سه هزار خودرو در اصفهان آمادگی سرویس‌دهی به مدارس را دارند.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش و ستاد کرونا حضور دانش‌آموزان در مدارس را به‌صورت حداقلی برنامه‌ریزی کرده‌اند، تصریح کرد: درصورتی‌که اعلام شود دانش‌آموزان باید به‌صورت حضوری و حداقلی سر کلاس‌های درس حاضر شوند، سرویس‌دهی نیز به همین شکل انجام خواهد شد.

وی در مورد تعرفه سرویس‌های مدارس افزود: هرسال با مصوبه کارگروه ماده ۱۸، پیشنهاد و لایحه نرخ کرایه سرویس‌های مدارس به شورای اسلامی شهر ارائه می‌شود و بعد از تصویب شورا اجرا می‌شود. امسال نرخ کرایه سرویس‌های مدارس در اصفهان نسبت به سال قبل ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت.

منوچهری با بیان اینکه نحوه محاسبه و هزینه‌ای که خانواده‌ها باید برای سرویس مدارس دانش‌آموزان پرداخت کنند در قراردادی که بین والدین و شرکت‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی منعقد می‌شود به‌صورت شفاف و با جزئیات کامل در اختیار والدین قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: والدین با مراجعه به سایت سازمان تاکسیرانی می‌توانند در بخش مربوط به محاسبه نرخ سرویس مدارس، بر اساس کیلومتر، موقعیت جغرافیایی و موقعیت مکانی میزان دقیق هزینه حمل‌ونقل را محاسبه کنند، ضمن اینکه نظارت لازم از سوی سازمان تاکسیرانی و آموزش‌وپرورش بر روی دریافتی‌های شرکت‌های حمل‌ونقل از خانواده‌ها در طول سال وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی برای شروع آموزش حضوری در مدارس حتماً رانندگانی برای سرویس‌های مدارس به کار گرفته می‌شوند که واکسینه شده باشند، گفت: تعداد قابل‌توجهی از رانندگان ما در حوزه سرویس مدارس در این مدت واکسینه شده‌اند، همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی با بازگشایی مدارس مدنظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر 535016

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سرویس مدرسه کرونا سرويس مدارس کرایه سرویس مدارس شهرداری اصفهان رانندگان سرویس مدارس نرخ تاکسی های سرویس مدارس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان فعالیت سرویس های مدارس کارگروه ماده ۱۸ آموزش وپرورش دانش آموزان سرویس دهی حمل ونقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت:کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و باید با دقت و با حضور متخصصین انجام شود.

حجت‌اله الماسی، معاون وزیر و سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری و تغییر برنامه درسی دانش آموزان اوتیسم اظهار داشت: بیماری اوتیسم واقعاً بیماری خاصی است و باید خیلی بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. چون این بیماری اگر در کودکی تشخیص داده بشود احتمال اینکه کودک به شرایطی برسد که بتواند موانع یادگیری را برطرف کند و با سرعت عادی به زندگیش ادامه بدهد و یادگیری داشته باشد هست.

وی افزود: این بیماری را در همان سنین ابتدایی و حتی در حدود یک سالگی می‌توان تشخیص داد و متوجه شد که کودک خدای ناکرده در طیف اوتیسم قرار می‌گیرند یا نه. برخی از کودکان حتی قدرت ارتباط‌گیری با مادر را ندارند و این در حالی است که امکان دارد به این موضوع بی‌توجهی شود؛ و یا کودکانی هستند که توجهی نمی‌کنند، لبخند نمی‌زنند و عکس‌العمل ندارند. این‌ها باید در همان اوان کودکی تشخیص داده بشود که سازمان آموزش و پرورش استثنایی در این مراکز جامع آمادگی این تست‌ها و این تشخیص‌ها را از همان سال‌ها برای کودکان دارد و بلافاصله کار توان بخشی را به صورت رایگان شروع می‌کند.

راه اندازی پیش دبستانی دومرحله‌ای

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور اذعان داشت: برای کودکانی که الان به عنوان دانش‌آموزان مشغول هستند، کاری که انجام شده این است که گروه اوتیسم را از گروه کم توان ذهنی جدا کرده و روی قبل از دبستان تمرکز کرده ایم.

الماسی تصریح کرد: ما در حال راه‌اندازی دو مرحله پیش دبستانی (به‌عنوان آمادگی یک و آمادگی دو) هستیم. آمادگی ویژه کودکان اوتیسم برای این است که آن‌ها با شرایط خاصی که دارند، آمادگی کامل را در دوره پیش از دبستان پیدا کنند.

وی افزود: برنامه درسی آن‌ها نیز خاص است. برنامه درسی کودکان اوتیسم خاص است و داریم تلاش و مطالعه می‌کنیم که کتاب‌های آن‌ها و سایر اجزای برنامه درسی آن‌ها نیز متناسب با نیاز کودکان اوتیسم باشد.

وی در رابطه با زمان اجرایی شدن این طرح گفت: کار تدوین کتاب و تغییر برنامه درسی کار زمان‌بری است و ما عجله‌ای برای این کار نداریم. کار باید با دقت و با حضور متخصصین و چهره‌های دانشگاهی و همکاران با تجربه آموزش و پرورش استثنایی انجام شود. ولی ما تلاش می‌کنیم تا این کار را با سرعت انجام دهیم.

کاهش ارجاع تخصصی

سرپرست سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در انتها گفت: در سال‌های گذشته و در یک دوره کوتاه آموزشی به دلیل اینکه سنجش توسط افراد غیرمتخصص انجام می‌شد، ارجاع تخصصی زیاد بود. حتی یک سال تا ۲۰۰ هزار نفر در کشور ارجاع تخصصی داشتند که این موضوع نگرانی‌هایی را برای خانواده‌ها ایجاد می‌کرد. ولی با ورود نیرو‌های متخصص به این مراکز و استخدام آن ها، این موضوع بسیار کم شده است و طبق پیش‌بینی‌های ما امسال به هزار نفر هم نخواهد رسید. این نوید خوبی است که خیلی از نگرانی‌هایی که برای خانواده‌ها به صورت بی مورد ایجاد می‌شد، به حداقل می‌رسد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز در نظرآباد
  • ارائه آموزش‌های ایمنی و ترافیک به ۱۸۰ دانش‌آموز نظر آبادی
  • دانش آموزان ۱۱ شهرستان فارس، امروز غیر حضوری آموزش می‌بینند
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آموزش و پرورش به مشکلات معلمان مدارس استثنایی توجه کند
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • باید شنوای حرف دل دانش آموزان باشیم/ برنامه ریزی پنهان در مدارس مخرب است