Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:09:19 GMT

تعداد حیوانات حیات وحش استان تهران سرشماری می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۱۹۱۱

تعداد حیوانات حیات وحش استان تهران سرشماری می‌شود

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد کرمی با بیان اینکه هدف از انجام سرشماری زمستانه بررسی وضعیت جمعیت‌ گونه های حیات وحش است، افزود: در سرشماری زمستانه چهار گونه از علفخواران بزرگ جثه استان تهران شامل قوچ و میش، کل و بز، آهو و جبیر سرشماری می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همچنین سایر گونه‌های حیات وحش در صورت مشاهده ثبت و جمعیت تقریبی آنها برآورد می‌شود.

کرمی با بیان اینکه زمان سرشماری زمستانه در استان تهران به‌دلیل شرایط آب و هوایی متفاوت و متغیر است، خاطرنشان کرد: سرشماری در استان معمولا  از نیمه دوم آبان آغاز و تا نیمه دیماه به طول می انجامد.

رییس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش استان تهران اذعان داشت: تیم‌های سرشماری کننده در گروه‌های ۲ یا سه نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه‌ها حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم‌های مربوطه ثبت می‌کنند.

کرمی با بیان اینکه پس از انجام کار میدانی و ثبت مشاهدات در فرم‌های مربوطه، این اطلاعات جمع‌آوری و جمع بندی می‌شود، یادآور شد: پس از جمع بندی نهایی میزان حداقل گونه‌های مذکور با توجه به اطلاعات بدست آمده در سرشماری سنوات گذشته، تجزیه و تحلیل کارشناسی می شود و  اطلاعات بدست آمده از این تحلیل ها در مدیریت گونه ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، منطقه کوه سفید دماوند و پناهگاه حیات وحش کاوده فیروزکوه از مناطق دارای ظرفیت مناسب برای زیست جانوارانی همچون قوچ و میش، کل و بز، پلنگ، خرس قهوه ای، کفتار، گربه جنگلی و انواع خزندگان و پرندگان شکاری محسوب می‌شود.

همچنین سه اثر ملی طبیعی تنگه واشی، غار رودافشان و دریاچه تار و هویر در این منطقه واقع شده است.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران حیات وحش یگان حفاظت محیط زیست استان تهران حیات وحش گونه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۱۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری

 

فراهانی رئیس اداره حفظ و احیا تالاب اداره کل حفاظت محیط زیست استان به خبرگزاری صداوسیما گفت پهنه ۱۲ هزار هکتاری تالاب میقان بعد از بارندگی‌های فصل بهار نسبت به سال‌های گذشته پرآب‌تر شده و هم جواری آب دشت و آسمان در این تالاب جاذبه‌ای چشم نواز ایجاد کرده است.

فراهانی گفت تالاب میقان که در ۱۰ کیلومتری شمال شرق اراک واقع شده کارکرد‌های متنوعی در زیست بوم منطقه داشته و در کیفیت هوای مرکز استان، زیستگاه حیات وحش گردشگری و فرصت‌های مطالعات علمی اثرگذار است.

جودکی فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان هم گفت تالاب میقان زیستگاه حیات وحش بومی و مهاجر بخصوص پرندگان آبزی و کنار آبزی نظیر فلامینگو، غاز، مرغابی، درنای خاکستری، چوب پا، نوک خنجری و آبچلیک است و در فصول مهاجرت تا ۲۰ هزار قطعه پرنده در این تالاب زندگی می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • غذا دادن دستی به حیوانات پرسه زن، مصداق حیوان آزاری است
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟
  • ماجرای دیده شدن چند شغال در پارک لویزان چیست؟ | واکنش سازمان پسماند شهرداری نسبت به این اتفاق
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • شکارچی غیرمجاز در شهرستان قوچان دستگیر شد
  • جذابیت تالاب میقان پس از بارندگی‌های بهاری