Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین غفرانی کجانی مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: اداره ثبت و احوال در رابطه با طرح جوانه جمعیت و حمایت از خانواده به عنوان یک متولی امر جمعیت و به عنوان دبیر شورای راهبردی جمعیت استان که به ریاست استاندار تشکیل می‌شود انتظار می‌رود که این طرح به خوبی اجرا شود و پیامد‌های آن در عرصه عمل حداقل سال آینده مشهود باشد و بتوانیم اگر پیشنهاد یا معایبی هم در این زمینه باشد آن را احصاء کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: ۲۲ مانع در شروع و در علت‌های اولیه پیشنهاد این طرح پیش بینی شده و در آن گنجانده شده که کمک‌هایی هم برای آن پیش بینی شده و در اولین جلسه راهبردی جمعیت به ریاست استاندار اصفهان قطعا به این موضوع ورود خواهیم کرد و ابعاد آن را بررسی خواهیم کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در استان‌ها بعد از فرمان ۱۴ ماده‌ای مقام معظم رهبری در خصوص ابلاغ سیاست جمعیتی که در سال ۹۳ ابلاغ شده سالیانه چهار جلسه برای آن پیش بینی شده و در استان اصفهان اخیرا دو جلسه با فرمانده سازمان بسیج کارکنان دولت و دستگاه‌های عضو همچون بهزیستی در اداره ثبت و احوال برگزار شد و مصوبه‌های خیلی خوبی هم داشته است.

وی ابراز کرد: در شهرستان‌ها فقط شورای هماهنگی وقایع حیاتی را به عنوان رصد آمار‌های بهنگام آن‌ها داریم و ابلاغ‌های جمعیتی را پیگیری می‌کنند و شهرستان‌هایی همچون اردستان و شهر‌های غرب استان زودتر از سال ۱۴۰۴ وارد فاز سالمندی شده اند.

غفرانی کجانی افزود: تقریبا ۸۵ درصد از جمعیت هدف را پوشش داده ایم و هر چند این روال ادامه خواهد داشت.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تاکید کرد: صادر نشدن کارت ملی هوشمند مانعی برای خدمات مردم نشده و رسید درخواست و ثبت کارت ملی هوشمند این فرصت را برای همه فراهم کرده تا خدمات خود را از ادارات دریافت کنند و در خدمات آن‌ها خللی ایجاد نشود و با تصویب طرح فرزندآوری و حمایت از خانواده که اخیرا ابلاغ شده بتوانیم در ۲۰ سال آینده برای ترمیمم و ساختار‌های جمعیت بهره کافی را ببریم.

وی تصریح کرد: آینده‌ای نگران کننده در موضوع جمعیت سالمندی داریم و به فاز سالمندی نزدیک می‌شویم که شهرستان اردستان و تعدادی از شهر‌های استان آن را در حال تجربه دارند و این پیش بینی برای سال ۱۴۰۴ شده بود، اما در بعضی شهر‌ها زودتر آغاز شده است.

غفرانی کجانی بیان کرد: مشکلاتی که وجود دارد اینکه از پنجره طلایی جمعیت که در سال ۱۳۸۵ در استان باز شده و با عمر ۴۰ سال بوده استفاده کافی نشده که آن پنجره ۷۰ درصد جمعیت جوان است و ۳۰ درصد آن را جمعیت سالمندان و کودکان تشکیل می‌دهند و این پنجره در سال ۱۴۲۰ منتهی خواهد شد که ۳۰ درصد جمعیت استان را سالمند تشکیل خواهد داد.

انتهای پیام/ص

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کارت ملی هوشمند ثبت احوال استان اصفهان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۲۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، عادل مصدقی طی نشست مدیرکل و معاون دفتر بودجه سازمان متبوع با ستاد اداره کل با اشاره به تحقق مطالبات مردمی به اندازه توان فنی و اعتباری، اظهارداشت: تلاش های شبانه روزی مدیران ستادی و شهرستانی و کارکنان مجموعه تاکنون باعث کسب موفقیت های ملی و استانی در این بخش شده که بیش از تعهدات مجموعه بوده است.وی از تلاش شبانه روزی همکاران مجموعه ابراز خرسندی، رضایت و قدردانی کرد و گفت: با تداوم تلاش های مستمر در جذب اعتبارات و افزایش توان فنی مجموعه برای تحقق مطالبات مردمی بیش از پیش کوشش می شود.در ادامه این جلسه هریک از روسای ستادی با ارائه گزارشی از اقدامات و عملکرد بودجه و اعتبارات حوزه های مرتبط به بحث و تبادل نظر پرداخته که از مهمترین آنها می توان به عملکرد تخصیص اعتبارات و دیون، اعتبارات استانی و جاری، اولویت بندی پروژه ها، هزینه کردهای تامین اجتماعی و نوسازی ساختمان اداری اداره کل اشاره کرد.

 

همچنین، عملکرد تن کیلومتر کالاها، تسهیلات نوسازی ناوگان، تغییر رویکرد اعتبارات حوزه حریم راهها و راه های روستایی و سامانه های هوشمند جاده ای و مصوبات سفرهای ریاست جمهوری از موارد دیگر بوده است.

 

این نشست با هدف بررسی عملکرد بودجه سال 1402 و هم اندیشی برای بودجه سال جاری برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جهاد دندانپزشکی در رودان/خدمات قرارگاه مردم به ۲۲۰ هزار خدمت رسید
  • تمام تلاش برای ارائه بهترین خدمات به مردم می شود
  • محدودیت‌ها و حرایم بهداشتی مانعی برای مشارکت مردم در صنعت دام‌داری و توسعه بخش کشاورزی
  • صندوق ذخیره فرهنگیان بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است
  • بهره مندی بیش از ۱۸۵هزار نفر از خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری
  • کاهش مشکلات خدمات حوزه حمل‌ونقل با استفاده از هوش مصنوعی
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال زیر پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • آگهی استخدام شرکت مترو اصفهان
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند