Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی پایگاه خبری بازار سرمایه ، مجید عشقی رئیس سازمان بورس درباره اصلاح قیمت خودرو گفت: با پیگیری‌ های سازمان بورس و وزیر اقتصاد و در جلساتی که با حضور وزیر صمت و رئیس جمهور برگزار شد، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو مجدد در ستاد تنظیم بازار بررسی شود که به زودی نتیجه آن اعلام می‌ شود.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ذاتی سازمان بورس، نظارت بر ناشران است، افزود: ناشران شرکت‌هایی هستند که در سازمان بورس پذیرفته شده اند، این شرکت‌ها باید اطلاعاتشان در بازار سرمایه به صورت شفاف اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشقی درباره نمادهای بسته شده خودروها، افزود: این نمادها تا زمانی که اطلاعیه شفافی درباره اثرات این تصمیم‌ ها بر روی سودآوری شرکت‌ ها اعلام نکنند، بسته می‌ مانند.

وی اضافه کرد: در پی انتشار اطلاعیه اصلاح قیمت خودرو، نماد شرکت‌های اصلی که این اطلاعیه را دادند، در روز چهارشنبه (۱۹ آبان) قبل از معاملات بسته شد تا شرکت‌ها شفاف سازی کنند و اطلاعات تکمیلی را ارایه دهند.

عشقی با بیان اینکه اعلام حذف قیمت گذاری دستوری سه شنبه گذشته (۱۸ آبان) باعث خوشبینی در بازار شد و اثر مثبتی در سایر سهام داشت افزود: پنج شنبه ۲۰ آبان به واسطه اختلاف نظری که درباره نحوه اجرای سیاست حذف قیمت گذاری دستوری ایجاد شد این اطلاعیه ملغی و روز شنبه به دلیل ملغی شدن این سیاست، بازار سرمایه منفی شد.

وی ادامه داد: سیاست دولت در بلند مدت پرهیز از قیمت گذاری دستوری است این سیاست بارها توسط رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت اعلام شد و در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز بازار شرایط عادی خود را پیدا کرد، اما تاثیر این سیاست اثر یک یا دو روزه بر بازار گذاشت.

عشقی بیان کرد: سیاست بلندمدت این است که از سیاست گذاری دستوری فاصله بگیریم تا شرکت‌ها بتوانند سودآوری بلندمدتی داشته باشند.

وی گفت: خیلی از صنایع مانند فولاد و پتروشیمی شامل قیمت گذاری دستوری نیستند، در برخی از صنایع شاهد قیمت گذاری دستوری هستیم که سیاست کلی دولت این است که قیمت گذاری دستوری برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بورس قیمت خودرو اصلاح قیمت قیمت گذاری دستوری اصلاح قیمت خودرو سازمان بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۵۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سلسله‌نشست‌های بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» به مناسبت اولین سالگرد درگذشت دکتر عماد افروغ از سوی دبیرخانه جایزه زنده‌یاد دکتر عماد افروغ (ویژه نقد و سیاستگذاری فرهنگی) برگزار می‌شود.

اولین نشست از این مجموعه یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ از ساعت ۱۴ تا ۱۶ با حضور مصطفی زالی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه تهران، حبیب رحیم‌پور ازغدی، پژوهشگر فلسفه و اسماعیل نوده فراهانی، کارشناس ارشد دفتر مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود.

مهدی اکبری گلزار دبیری این نشست را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به نشانی خیابان ولیعصر، پایین‌تر از میدان ولیعصر، خیابان دمشق، شماره ۹، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات مراجعه کنند.

این نشست از نشانی زیر پخش خواهد شد:

https://www.skyroom.online/ch/ricac/research

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده
  • خبرگزاری دولت: آغاز ریزش نرخ دلار در بازار آزاد/ ماجرای شایعه وصول مالیات از مهریه/ قیمت شمش طلای حراجی چند میلیارد تومان شد؟
  • ◄ گرانی بلیت هواپیما و کاهش 30 درصدی عرضه بلیت
  • «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت» نقد و بررسی می‌شود
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • بدهی ۵۰ هزار میلیارد تومانی خودروسازان به قطعه سازان
  • جهش ۶۰ درصدی قیمت دلار در دوران ریاست فرزین با بی سابقه‌ترین اختیارات
  • لزوم هدایت نقدینگی به تولید
  • بازگشت خودرو به بورس؟
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ + عکس