Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: من به عنوان یک کارشناس معتقدم که نمایشگاه کتاب مجازی تجربه‌ای خوب و سازنده برای تحولات آتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود در عین می‌توانیم تحقق عدالت فرهنگی را به معنای واقعی آن به اجرا بگذاریم

علی رضا اسماعیلی در گفت‌وگو با میزان پیرامون نمایشگاه کتاب گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های ما در معاونت فرهنگی برگزاری نمایشگاه کتاب است اگرچه در طی دو سال اخیر نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد، اما برگزاری نمایشگاه همواره در صدر برنامه‌ها پیش روی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین راستا ادامه داد: گسترش بیماری کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی زمینه رابرای شکل گیری نمایشگاه کتاب بین المللی تهران به شیوه‌ای متفاوت فراهم کرد و آن نمایشگاه مجازی کتاب بود که در بهمن ماه گذشته برگزار شد، اما با کاهش پیک بیماری نمایشگاه کتاب به صورت فیزیکى برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از وزارت ارشاد اسلامی اینجا کلیک کنید

اسماعیلی تصریح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تلاش داشت تا آسیب‌های حاصل از بیماری کرونا را کاهش دهد و در عین حال شرایطی مناسبی را برای کتاب دوستان و خوانندگان کتاب در اوقات فراغت حاصل بیماری کرونا ایجاد کند، نتایج برگزاری نمایشگاه مجازی در سال گذشته نشان داد دراین زمینه موفق عمل شده اگرچه نمی‌توان ایرادات ایجاد شده در روز‌های ابتدایی نمایشگاه مجازی کتاب را نایددیه گرفت، اما اصلاح ساختار‌های نمایشگاه مجازی سبب شد تا در روز‌های بعد موفق عمل کند و میزان قابل توجهی از خرید کتاب را به خود اختصاص دهد.

*** نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ای جدید

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نمایشگاه مجازی کتاب تصریح کرد: نمایشگاه مجازی کتاب تجربه‌ای جدید و در عین حال ارزنده بود، زیرا افق‌های جدیدی را در مقابل ما باز کرد همچنین برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب در شرایطی، شکل گرفت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توانمندی‌های داخلی خود برای ایجاد این نمایشگاه استفاده کرد و از صرف هزینه‌های گزاف خود داری کرد.

*** تحولات جدید در راه نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

اسماعیلی اظهار کرد: من به عنوان یک کارشناس معتقدم که نمایشگاه کتاب مجازی تجربه‌ای خوب و سازنده برای تحولات آتی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خواهد بود در عین می‌توانیم تحقق عدالت فرهنگی را به معنای واقعی آن به اجرا بگذاریم، زیرا با برگزاری نمایشگاه بین المللی تهران امکان حضور همه مردم ایران در این رویداد فرهنگی بزرگ امکان پذیر نبود، اما در نمایشگاه مجازی کتاب توانستیم تسهیلات فرهنگی در نظر گرفته شده برای دوستداران کتاب را به حتی تا دورترین نقاط ایران ارسال کنیم.

وی تاکید کرد: پیدا کردن راهبرد‌هایی که بتواند ما را به اهداف و برنامه‌های عالی نزدیکتر کند و در عین حال مشوق‌هایی برای جذب مخاطب و افزایش سرانه مطالعه باشد مورد تایید و تاکید است و از آن استقبال و استفاده خواهیم کرد لذا تلاش می‌شود تا با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه مجازی در سال گذشته روند قابل قبول و تاثیر گذار لز کارکرد نمایشگاه کتاب بر جامعه را در پیش داشته باشیم.

*** نگرشی نوین در نمایشگاه کتاب

مشاور اجرایی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تلاش ما بر این نطقه متمرکز است که نمایشگاه‌های سال‌های آتی پر توان‌تر و با نگرشی نوین به اجرا گذاشته شود تا کارکرد‌های بهتری را داشته باشد.
وی در مورد برگزاری نمایشگاه‌های کتاب بیان کرد: رایزنی در مورد برگزاری نمایشگاه‌ها مجازی و فیزیکی کتاب همچنان ادامه دارد، زیرا امکان برگزاری این نوع از نمایشگاه‌ها وجود دارد.

***تجربه راهگشا

اسماعیلی به زیر ساخت‌های برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب اشاره و خاطر نشان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب در سال جاری با توجه به تجربیات سال‌های گذشته برگزار می‌شود و پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم فضای خوب و ارزنده‌ای را در اختیار علاقمندان به کتاب در نظر بگیریم توجه به زیر ساخت‌ها و خدمات وزارت ارتباطات همچنین افزایش سرور‌های پشتیبان جهت ارائه خدمات از جمله نکاتی است که مد نظر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اخبار فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نمایشگاه مجازی کتاب برگزاری نمایشگاه معاونت فرهنگی نمایشگاه کتاب نمایشگاه ها تجربه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۶۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران از برگزاری نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا نادعلی، عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در اردیبهشت ماه بهار کتاب و کتابخوانی نیز اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ماه نمایشگاه کتاب به عنوان مهمترین رویداد فرهنگی برگزار خواهد شد و بنده به عنوان رییس کمیته فرهنگی به نمایندگی از کمیسیون فرهنگی اجتماعی در این جلسه شرکت کردم که این جلسه توسط معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تشکیل شد و شهرداری تهران نیز همکاری لازم را خواهد داشت تا اتفاق خوبی روی دهد.


وی با بیان اینکه اقدامات شهرداری در سال گذشته مناسب بود، تصریح کرد: بنا بر این است که امسال نیز با اقدامات مدیریت شهری و دیگر دستگاه‌ها اتفاق خوبی را در این حوزه برای فعالان عرصه کتابخوانی و شهروندان شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد
  • ثبت‌ نام کتابفروشی‌ ها در سامانه «بازار کتاب»
  • پیرنگ جدی نمایشگاه امسال موضوع فلسطین و غزه خواهد بود
  • ساعت کار نمایشگاه کتاب و پیشنهاد گذاشتن صندوق رأی
  • نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران الگوی مدیریتی مشارکت در بین رویداد‌های کشور است
  • جزئیات برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • جزئیات و ساعت بازدید نمایشگاه کتاب اعلام شد/ چرا باز هم مصلی محل برگزاری شد؟
  • نشست هماهنگی نمایشگاه بین المللی کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد
  • نشست هماهنگی نمایشگاه کتاب با همکاری مدیریت شهری تهران برگزار شد