Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-25@18:11:35 GMT

چرا سولدو ۷ سال از فوتبال دور بود؟

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۸۵۹۶

چرا سولدو ۷ سال از فوتبال دور بود؟

پس از کش و قوس‌های فراوان سرمربی جدید تراکتور مشخص شد اما گپ ۷ ساله در رزومه این سرمربی نکته نگران‌کننده‌ای در کارنامه‌اش است که دلایل مختلفی راجع به آن مطرح شده است. به گزارش ایسنا، زوونیمیر سولدو بامداد یک‌شنبه وارد تبریز شد و قراردادش را به عنوان سرمربی تراکتور با این باشگاه امضا کرد. با وجود این که سولدو بازیکن بزرگی در کشور کرواسی محسوب می‌شود اما رزومه او به عنوان مربی قابل دفاع نیست و همین موضوع انتقاداتی را نسبت به این انتخاب به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سولدوی کروات از ۱۳ سال پیش که هدایت تیم بزرگسالان دینامو زاگرب کرواسی را برعهده گرفت تاکنون حدودا تنها به مدت سه فصل و نیم تجربه مربی‌گری داشته و باقی این ۱۳ سال از میدان مربی‌گری دور بوده است. بزرگ‌ترین گپ موجود در رزومه این مربی مربوط به حد واصل سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ است.

سولدو در سال ۲۰۱۰ با انتقادات زیادی از سرمربی‌گری کلن اخراج شد و حتی رسانه‌های آلمانی او را آخرین مربی کلاسیک بوندسلیگا لقب دادند. سولدو دقیقا پس از این اخراج برای هفت سال از عرصه مربی‌گری دور بود تا این که از سال ۲۰۱۷ فلیکس ماگات، مربی سابق او در اشتوتگارت از سولدو دعوت به همکاری کرد.

ماگات ابتدا سولدو را به عنوان دستیار خودش به شاندونگ لوننگ چین برد و یک فصل در کنار هم در این تیم بودند. پس از جدایی از شاندونگ دوباره سولدو در تیمی حضور نداشت تا این که ماگات به عنوان مدیر ورزشی آدمیرا واکر، در اواخر فصل ۲۰-۲۰۱۹ او را به عنوان سومین سرمربی این تیم اتریشی انتخاب کرد که نتایج سولدو در این تیم تفاوت چندانی با مربی قبلی نداشت و در نهایت آدمیرا با یک امتیاز اختلاف از بوندسلیگای اتریش سقوط نکرد. سولدو پس از جدایی از آدمیرا واکر برای یک فصل از مربی‌گری دور بود تا این که تراکتوری‌ها به سراغش رفتند.

درباره گپ زمانی در رزومه مربی‌گری سولدو دلایل مختلفی مطرح شده است. ابتدا هوشنگ نصیرزاده، عضو هیات مدیره باشگاه تراکتور تاکید کرد که سولدو به دلیل این که مدیر فنی فدراسیون فوتبال کرواسی بوده در جایی مربی‌گری نکرده است. با این حال خود سولدو دلیل دیگری درباره دوری‌اش از مربی‌گری مطرح کرد.

سولدو در گفت‌وگویی که با رسانه باشگاه تراکتور داشت در پاسخ به این سوال بدون این که به سمتش در فدراسیون فوتبال کرواسی صحبتی کند، اعلام کرد که به دلایل شخصی از مربی‌گری فاصله گرفته بوده است. او گفت: برای دوری از فوتبال دلایل شخصی داشتم، چون که بیش از ۱۰ سال در فوتبال آلمان کار کرده و دور از خانواده بودم و باتوجه به پایین بودن سن و سال فرزندانم، می‌خواستم در آن مقطع همراه آنان باشم. اکنون آنان بزرگ شده‌اند و تصمیم گرفتم به فوتبال برگردم.

اشاره نکردن سولدو به حضور در فدراسیون فوتبال کرواسی این شائبه را ایجاد می‌کند که  ادعای مدیران تراکتور از پایه بی‌اساس بوده چرا که اگر این طور بود، سولدو به جای بهانه خانواده، این بهانه شکیل را برای دوری طولانی‌ مدتش از عرصه مربی‌گری اعلام می‌کرد. ضمن این که اگر ادعای تراکتوری‌ها صحت داشته باشد و فرض را هم بر توانمندی سولدو در سمت مدیریتی در نظر بگیریم، این مربی کروات قرار است در تراکتور مربی‌گری کند نه مدیریت. رزومه مربی‌گری سولدو هم روشن و واضح است.

در هر صورت سولدو با رزومه‌ای نه چندان خوب به عنوان سرمربی جدید تراکتور انتخاب شده و باید به او فرصت داد. شاید تراکتور به سکوی پرتابی برای سولدو تبدیل شد تا ناکامی‌اش در عرصه مربی‌گری را با موفقیت در تراکتور فراموش کند.

انتهای پیام

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: استانی ورزشی تيم فوتبال تراكتور هوشنگ نصيرزاده مربی گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۸۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی

سرمربی موقت تراکتور تبریز از کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران جدا شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، حمید مطهری شب گذشته (سه‌شنبه) پس از توافق با مدیران باشگاه تراکتور تبریز، به‌عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه تا پایان فصل منصوب شد.

مطهری که از اردیبهشت 1402 روی نیمکت تیم ملی نشست و در جام ملت‌های آسیا 2023 نیز در جمع دستیاران امیر قلعه‌نویی قرار داشت، به همکاری خود با این تیم پایان داده است.

مطهری سرمربی موقت تراکتور شد

سرمربی موقت تراکتور سابقه سرمربیگری نساجی مازندران را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمید مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم
  • همه باید همدل و متحد به دنبال موفقیت تراکتور باشیم
  • مطهری: در تراکتور سعی می‌کنم کمتر حرف بزنم بیشتر کار کنم!
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی
  • حمید مطهری رسما مربی تراکتور شد
  • شرط حضور گل‌محمدی روی نیمکت تراکتور/ مربی تیم ملی سرمربی موقت شد
  • پایان حضور یک ساله مطهری در تیم ملی
  • سرمربی موقت تراکتور تبریز معرفی شد
  • فوری | مربی تیم ملی، سرمربی تراکتور شد | تصمیم غیرمنتظره؛ پرونده یحیی بسته نشده!
  • مربی پیشین پرسپولیس سرمربی موقت تراکتور شد