Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@16:22:51 GMT

چهار عنوان کتاب با موضوع تاریخ تهران منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۸۹۳۱۶

چهار عنوان کتاب با موضوع تاریخ تهران منتشر شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد گردشگری شهرداری تهران، کتاب «سیر تاریخ گردشگری تهران» با موضوع سیر تاریخی و نقش کلانشهرها در یکصد سال گردشگری ایران به ویژه خدمات شهری و گردشگری به تالیف محمدحسین ایمانی خوشخو در ۲۷۳ منتشر شده است.

«تهران در جنگ» به قلم مرتضی رحیم نواز گزارش کوتاهی از دست‌اندازی بیگانگان، زیادی خواهی پادشاهان تا پیکار و پایداری مردمان مقاوم شهر تهران در برابر هجمه‌های داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقاومت مثال زدنی مردم تهران در مقابل حملات هوایی رژیم بعث عراق در سال‌های پایانی دفاع مقدس از جمله این پایداری‌هاست که ستاد گردشگری معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با انتشار این اثر به بازشناسی تاریخ تهران از منظری دیگر پرداخته تا جلوه‌هایی از تجربه زندگی، تحکیم هویت ملی و وفاق اجتماعی به تهران‌پژوهان، فعالان و علاقه‌مندان حوزه گردشکری عرضه کند.

همچنین همزمان با نخستین همایش ملی «کاروانسراهای ایران» که پنجم و ششم اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد، کتاب‌های مجموعه مقالات این همایش و کاروانسرای ظل‌السلطان منتشر شد.

کتاب «مجموعه مقالات نخستین همایش کاروانسراهای ایران، گذشته، حال و آینده» در ۴۹۶ صفحه و سه بخش توسط نادر کریمیان سردشتی و محمدرضا جلیلوند گردآوی و تدوین شده است.

بر اساس این گزارش، کتاب «کاروانسرای ظل‌السلطان» به پژوهش امید پرواز نیز در ۲۲۱ صفحه در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برگزاری جشنواره «کتاب‌های ارزان ‌قیمت» در باغ کتاب

باغ کتاب تهران به مناسبت بیست‌‍ و نهمین دوره «هفته کتاب» جمهوری اسلامی ایران ویژه‌‎برنامه‌های متنوعی را با حضور کارشناسان و اهالی کتاب برگزار می‌کند.

جشنواره «کتاب‌های ارزان‌قیمت» از مهم‌ترین برنامه‌های باغ کتاب به مناسبت هفته کتاب است که از ۲۳ آبان در فروشگاه کودک ‌و نوجوان این مجموعه آغاز شده است و تا پنجم آذر ادامه دارد.

دورهمی با کسب‌ و کارهای حوزه کتاب و کتابخوانی با عنوان «کسب و کتاب» نیز از دیگر برنامه‌‎های باغ کتاب تهران در این دوره از هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است.

این نشست با حضور سمیه محمدی مدیرعامل انتشارات آریانا قلم، رضا قربانی بنیانگذار گروه رسانه‌ای راه پرداخت، سعید مکرمی بنیانگذار و مدیرعامل گروه اسم، امیرحسین لطیفی مدیرعامل طاقچه و سیدحسام الدین رایگانی نویسنده و کارآفرین حوزه فرهنگی دوشنبه(۲۴ آبان) ساعت ۱۸ در سالن هشت باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

باغ کتاب تهران، بزرگ‌ترین مجموعه کتاب و سرگرمی‌های علمی کشور است که در ۲ طبقه با زیربنای ۶۵ هزار مترمربع و وسعت ۱۱۰ هزار مترمربع در بزرگراه حقانی، مسیر غرب به شرق، بعد از تقاطع بزرگراه شهید مدرس، خروجی کتابخانه ملی واقع شده است.

پردیس تئاتر و موسیقی، پردیس سینمایی، اتاق فرار، باغ علم کودک، باغ علم نوجوان، سرزمین فکربازیا، فروشگاه کتاب بزرگسال، فروشگاه کتاب و نوشت افزار کودک و نوجوان ماه پیشونی، باشگاه رباتیک، باشگاه زیست‌شناسی، باشگاه همکارا - میزهای پژوهش و شهربازی تعاملی روبوکیدز از جمله بخش‌های این مجموعه هستند.

باغ کتاب تهران هر روز از ساعت ۹ تا ۲۱ میزبان علاقه‌مندان است و می توان برای خرید برخط (آنلاین) کتاب به فروشگاه اینترنتی این مجموعه به نشانی shop.bagheketab.com مراجعه کرد.

بیست ‌و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان‌ تا یکم آذر ۱۴۰۰ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُر کنیم» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

برچسب‌ها گردشگری هفته کتاب باغ کتاب تهران شهرداری تهران شهر تهران تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری هفته کتاب باغ کتاب تهران گردشگری هفته کتاب باغ کتاب تهران شهرداری تهران شهر تهران تهران باغ کتاب تهران هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۸۹۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» تالیف دکتر محمود نجم‌آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» با سخنرانی محمدحسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیئت علمی دایره‌المعارف اسلامی برگزار می‌شود و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دبیری این نشست را به عهده دارد.

تا کنون کتاب‌های «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثرعلامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش‌های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سیدجعفر شهیدی، «مسئله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات استاد سیدعلی خامنه‌ای، «حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد و «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • فیلم‌ های سینمایی آخر هفته تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز جمعه ۳۱ فروردین
  • توجه بیشتر به مشاهیر ادبی در نمایشگاه کتاب به گردشگری ادبی کمک می‌کند
  • حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری خطیب نماز جمعه این هفته تهران
  • حجت‌الاسلام حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • حجت‌الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • برپایی هفت میز خدمت در نماز جمعه این هفته تهران
  • کتاب های عجیب و غول پیکر یک کشیش! (+عکس)
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود