Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-قائم مقام کمیته امداد خوزستان با اشاره به اینکه رویکردی که کمیته در چند سال اخیر دنبال کرده و سهم و نقش ویژه‌ای برای آن قائل است توجه ویژه به کارآفرینی داشته، تصریح کرد: کمیته امداد به کارآفرینی به‌عنوان مقوله مهم و تأثیرگذار در پیشبرد سیاست‌های خود نگاه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا از خوزستان، ناجی عبیاوی به میزان تسهیلات ارائه شده برای مددجویان اشاره کرد و گفت: سال گذشته سقف وام اشتغال مددجویان 50 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که با تصویب شورای عالی اشتغال این رقم در سال جاری با افزایش دو برابری به 100 میلیون تومان می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عبیاوی بیان کرد: باهدف جلب کارفرمایان به استخدام مددجویان دانش‌آموخته و مهارت دیده در مناطق محروم ، بسته‌های تشویقی شامل ارائه آموزش‌های فنی به نیروهای مددجو، پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت دو سال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف 100 میلیون تومان درازای به‌کارگیری هر مددجو در نظر گرفته‌ شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی کانون خیرین اشتغال در استان استفاده از ظرفیت خیران کار آفرین برای ایجاد اشتغال در خوزستان گفت: کانون خیرین اشتغال، با حمایت نیکوکاران و خیرین شکوفا و راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی را هموار می‌کند.
قائم مقام کمیته امداد استان اظهارکرد: خیرین در زمینه مشاوره شغلی، آموزش های کسب مهارت های شغلی، بازاریابی، مشاوره مالی،  کمک به خرید و فروش و  نظارت بر طرح اشتغال فعالیت می کنند همچنین آنها به تأمین تجهیزات، مواد اولیه با توجه به نیاز نیازمندان کمک می کنند.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی است افزود : راه‌اندازی سامانه جامع مزیت سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت ها و مزیت های شغلی شهرستان‌های استان با بهره گیری از جدیدترین روش‌های علمی وکارشناسی محاسباتی، مشاغل دارای مزیت راهگشای کارآفرینان خوزستانی خواهد بود.
 عبیاوی در طرح نوین راهبران شغلی، فردی که از او بنام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.
وی با اشاره کارآفرینی نقشی مهم و اساسی در ایجاد اشتغال های مولد و توسعه فناوری جامعه دارد بیان کرد: در حوزه طرح‌های دانش بنیان و استارآپ ها کمیته امداد سرمایه گذاری بیشتری انجام می‌دهد و در نهایت تلاش بر این است بتوانیم از ظرفیت کارآفرینان به جهت تحقق اشتغال‌های مورد هدف استفاده بیشتری کنیم زیرا بر این باوریم که کار آفرینان ظرفیت بی‌نظیری دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیته امداد خوزستان کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد

امیر حسن‌زاده کیخا  اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان امسال پنج هزار و ۵۷۷ حامی در سیستان و بلوچستان جذب شدند که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تعداد حامیان جذب شده بومی سیستان و بلوچستان هستند تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان بیش از ۱۹ هزار کودک یتیم در سطح استان، صاحب حامی شدند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد سیستان و بلوچستان ادامه داد: هم‌اکنون ۳۳ هزار و ۱۵۶ کودک یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان هستند در واقع بیشترین آمار در کشور نیز مربوط به این است؛ همچنین علاوه بر این، ۲۴ هزار کودک تحت عنوان «محسنین» از خدمات این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: در سال‌های گذشته، عمده حامیان ایتام سیستان و بلوچستان، افراد غیربومی و خارج استانی بوده‌اند، اما با اقدامات صورت گرفته، امروز درصد حامیان بومی افزایش یافته و این نشان از اعتماد مردم خیراندیش استان به مجموعه کمیته امداد دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان نیز اظهار کرد: سال گذشته، با اعطای تسهیلات اشتغال ۱۱ هزار و ۹۳۶ فرصت شغلی توسط کمیته امداد در سطح استان ایجاد شده است.

سیدمهدی عبادی تصریح کرد: در حوزه اشتغال ۳۲۷ دستگاه تاکسی سمند سورن پلاس ویژه مددجویان شهرستان زاهدان با همکاری استانداری، تاکسیرانی، شهرداری و سه بانک توسعه تعاون، ملی و سپه وارد شهرستان شد و توانست زندگی مددجویان بسیاری را متحول سازد که علاوه بر ایجاد اشتغال و منبع درآمد برای قشر نیازمند، به حمل‌ و نقل شهری نیز کمک کرد.

وی با اشاره به وجود نعمت آفتاب در منطقه سیستان و امکان بهره‌برداری از این ظرفیت در جهت تولید انرژی برق و ایجاد اشتغال برای مردم منطقه، گفت: در سال گذشته تعداد ۲ هزار و ۴۵۰ نیروگاه خورشیدی پنج کیلوواتی در منازل نصب و وارد مدار شده است، این طرح با پشتیبانی استاندار سیستان و بلوچستان و با همکاری قرارگاه غدیر، نهاد مردمی رسالت و شرکت توزیع برق استان صورت گرفت و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش ویژه مددجویان و فرزندانشان عنوان کرد: سال گذشته، دوره‌های آموزش پایدارسازی برای یک‌هزار نفر در سطح استان برگزار شد همچنین طرح تابستانه مهارت نیز با همکاری فنی‌وحرفه‌ای و آموزش و پرورش، برای هشت هزار دانش‌آموز برگزار شده که در آن، نوجوانان با مهارت‌های فنی مورد علاقه خود، از جمله دوره‌های آموزش کار با رایانه، خیاطی برای دختران و تعمیر خودرو برای پسران، آشنا شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • رویداد کارآفرینی دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • نخستین رویداد کارآفرینی دانش آموزان کمیته امداد امام خمینی(ره)
  • راه‌اندازی صندوق «ضمانت» تسهیلات اشتغال مددجویان در سال جاری
  • توزیع هزار بسته معیشتی بین نیازمندان بخش شیبکوه
  • سیستان‌ و بلوچستان در جذب حامی رتبه نخست کشوری را کسب کرد
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • پرداخت ۱۳ میلیارد تومان صدقات توسط مردم خراسان جنوبی
  • مشارکت ۳۵ میلیارد تومانی مردم و خیرین در اطعام نیازمندان بندرعباس
  • اشتغال ۶۱۳ مددجوی تحت حمایت مرکزی از طریق کاریابی