Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  به‌مناسبت فرا رسیدن ایام هفته کتاب، کتابخانه مجلس فردا سه‌شنبه ۲۵ آبان از کتابخانه مجازی و موزه مجازی و ۱۰ کتاب و دو نشریه انتشارات کتابخانه رونمایی می‌کند.

این مرکز در دومین روز از هفته کتاب، از چند رویداد مهم، رونمایی خواهد کرد. در این رونمایی، گزارشی از عملکرد یک ساله کتابخانه پس از حضور رئیس جدید این مرکز، حجت‌الاسلام قاسمیان نیز ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کتابخانه مجازی مجلس با عنوان «باغ میراث بهارستان»، «سامانه تور مجازی موزه مجلس» و ده جلد کتاب و دو نشریه کتابخانه مجلس، سه دستاورد بزرگ این مرکز هستند که همگی در یک سال اخیر به انجام رسیده‌اند.

این مراسم با حضور غلامعلی حداد عادل، میهمانانی از مجلس شورای اسلامی، مرکز پژوهش‌های مجلس و مسئولان نهادهای فرهنگی همراه خواهد بود.

رونمایی از سه دستاورد مهم کتابخانه مجلس، فردا سه‌شنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۰ صبح در محل موزه مجلس شورای اسلامی (تالار شهید مدرس) به صورت حضوری و با رعایت مسائل بهداشتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: کتابخانه مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، ‌عباس حسین زاده با اشاره به امانت گرفتن یک میلیون و ۱۷۱ هزار و ۶۰ نسخه کتاب در سال ۱۴۰۲ از کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: این شاخص به نسبت مشابه سال قبل آن ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: برای شاخص امانت کتاب یک میلیون و ۲۵۰ هزار نسخه در سال گذشته هدفگذاری شده بود که ۹۳ درصد آن در سند راهبردی کتابخانه‌های عمومی محقق شد.

حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۲ میلیون جلد کتاب در بخش‌های کودک و نوجوان، پایگاه اصلی و مرجع در کتابخانه‌های عمومی خوزستان موجود است که علاقمندان می‌توانند با عضویت در کتابخانه‌ها از آن بهره‌مند شوند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با اشاره به اهدای ۸۵ هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال ۱۴۰۲، اضافه کرد: در این شاخص نیز رشد ۱۴۳ درصدی حاصل شده که امیدواریم امسال نیز با طرح اهدای کتاب اهدای زندگی و با مشارکت مردم جذب بیشتری اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رشد ۱۹ درصدی عضویت در کتابخانه‌ها، گفت: پارسال ۱۱۵ هزار و ۵۷۸ نفر به عضویت درآمدند، در حالیکه این رقم ۹۶ هزارو ۸۹۱ نفر بوده است.

به گفته حسین زاده؛ ۲ پیشخوان کتابخانه در روستا‌ها طراحی و فعال شد و همچنین با استفاده از اعتبارات امسال نیز راه اندازی یک پیشخوان در شهرستان ایذه برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۲ هزار و ۷۶۸ برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در سطح کتابخانه‌های عمومی خوزستان، افزود: مرجع مجازی یکی از خدمات کتابخانه‌ای عمومی محسوب می‌شود که سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۸۶ مقاله علمی پژوهشی توسط اعضای کتابخانه‌های عمومی دانلود شده است.

حسین زاده رویکرد کتابخانه‌های عمومی خوزستان در سال جدید را در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) عنوان کرد و ادامه داد: با برگزاری نشست هم اندیشی با اساتید حوزه علم اطلاعات و دانش شناسی، معاونت اقتصادی استانداری و نخبگان در این حوزه، راهکار‌های عملی کردن این شعار در کتابخانه‌های عمومی خوزستان بررسی شد که در سند راهبردی ۱۴۰۳ اعمال خواهد شد.

در حال حاضر ۱۶۱ کتابخانه فعال نهادی در خوزستان وجود دارد که به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازند.

دیگر خبرها

  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران
  • رونمایی از چهار قرآن نفیس خطی در دانشگاه بین المللی
  • امانت ۶ هزار کتاب در ماه در کتابخانه مرکزی میبد
  • بیش از ۱.۱ میلیون کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان ثبت امانت شد
  • ثبت امانت بیش از یک میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی خوزستان
  • تقویت بنیان‌های فرهنگی در شهرستان فرخ‌شهر