Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه‌ای به بزرگای ۶.۴ در مقیاس امواج درونی زمین در ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵ کیلومتری از زمین و زلزله دیگری با بزرگای ۶.۳ در ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه، به فاصله یک دقیقه در عمق ۱۵ کیلومتری زمین روز یکشنبه ۲۳ آبان ماه استان هرمزگان را لرزاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وقوع این زلزله، وزیر نیرو به همراه معاون اول رییس جمهوری برای رسیدگی به مشکلات به منطقه سفر کرد.

بر اساس گزارش تازه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «علی اکبر محرابیان» در این سفر، با بیان اینکه خدارا شاکریم که وقوع زلزله‌های متعدد در استان هرمزگان خسارت بسیار کمی داشته، افزود: به بازماندگان تنها فوتی این حادثه تسلیت می‌گویم و امیدوارم مصدومان نیز به سرعت سلامتی خود را به دست بیاورند.

وی با اشاره به بروز خسارات متعدد در پی وقوع زلزله ۶ و ۶.۴ ریشتری، ادامه داد: قطع آب در برخی از نقاط زلزله زده استان هرمزگان متاثر از قطعی برق بود که در ساعت‌های اولیه بدون کوچک‌ترین خللی آب به مدار مصرف رسید و در حال حاضر هیچ مشکلی در تامین آب شرب وجود ندارد.

وزیر نیرو با اشاره به خسارات وارده در حوزه برق در بخش فشار قوی، خاطرنشان کرد: یک پست ۴۰۰ کیلو ولت در لحظه اولیه وقوع زلزله از دست رفت اما با یک عملیات مانوری با استفاده از ظرفیت‌های دیگر به سرعت این کمبود جبران شد.

محرابیان با اشاره به قطعی‌های برق در حوزه شرکت توزیع برق، افزود: در طی حدود چهار تا پنج ساعت اولیه اغلب نقاط برق‌دار شدند و در حال حاضر برق سه روستا وصل نشده است.

وی ادامه داد: ۱۰ تیم در حال امدادرسانی در حوزه برق هستند و امیداست که تا ساعتی دیگر این سه روستا دیگر نیز برق‌دار شود تا بتوان گفت در حوزه آب و برق هیچ قطعی و مشکلی وجود ندارد.

۷۰ هزار مترمکعب آب‌شیرین‌کن جدید در هرمزگان احداث می‌شود 

وزیر نیرو گفت: در سال گذشته بیشترین خشکسالی در استان هرمزگان ثبت شد و یکی از استان‌هایی بود که کاهش نزولات آن بسیار بالا بود.

محرابیان با ذکر این نکته که برنامه‌ریزی شده که آب شرب بندرعباس از طریق دریا تامین شود، خاطرنشان ساخت: یک آب‌شیرین‌کن ۱۰۰ هزار متر مکعبی در مدار تولید است و در پی این زلزله خوشبختانه هیچگونه خسارتی را متحمل نشد.

وی افزود: ۷۰ هزار متر مکعب آب‌شیرین‌کن به مدار تولید خواهد آمد تا کسری تولید آب شرب را تامین کند.

وزیر نیرو ادامه داد: در حال پیگیری و تلاش هستیم تا صنایع مستقر در استان هرمزگان نیز آب مورد نیاز خود را از آب‌شیرین‌کن‌های هرمزگان تامین کنند.

طبق آخرین اطلاعات مرکز لرزه‌نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از این ۶۱ پس‌لرزه، ۹ پس‌لرزه با بزرگای بین ۴ تا ۵، ۳۰ پس‌لرزه با بزرگای بین ۳ تا ۴ و ۲۲ پس‌لرزه با بزرگای کمتر از ۳ در مقیاس امواج درونی زمین در استان هرمزگان رخ داده است.

این مرکز اعلام کرد که روز گذشته و در پی وقوع دو زلزله اصلی در منطقه هرمزگان، زلزله ای با بزرگای بین ۵ تا ۶ در مقیاس امواج درونی زمین رخ نداده است.

برچسب‌ها علی اکبر محرابیان انرژی برق وزیر نیرو هرمزگان بندرعباس زلزله پروندهٔ خبری زلزله در هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علی اکبر محرابیان انرژی برق وزیر نیرو علی اکبر محرابیان انرژی برق وزیر نیرو هرمزگان بندرعباس زلزله استان هرمزگان آب شیرین کن وزیر نیرو پس لرزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال

حضور مهدی پاشازاده و دانش آموزان ممتاز روستای کنخ حال و هوای جالبی به تمرین استقلال بخشید.

طرفداری| تمرین استقلال، مهمانان ویژه‌ای داشت.

به نقل از رسانه رسمی باشگاه استقلال، تمرین امروز آبی پوشان میهمانان ویژه‌ای داشت. با هماهنگی صورت گرفته از سوی مهدی پاشازاده، تعدادی از دانش آموزان ممتاز دبیرستان سلمان فارسی روستای کنخ واقع در بندر لنگه در استان هرمزگان به اتفاق این پیشکسوت و کاپیتان اسبق استقلال، به کمپ زنده یاد ناصر حجازی رفتند و میهمان تمرین امروز شاگردان جواد نکونام بودند. جواد نکونام و بازیکنان استقلال استقبال گرمی از آنها داشتند و تا پایان تمرین نیز این دانش آموزان کنار تیم ماندند.

سال ۱۴۰۱ روستای کنخ از جمله مناطقی بود که در زلزله هرمزگان آسیب دید و تعدادی از اهالی این روستا از جمله یکی از دانش آموزانی که طرفدار استقلال بود، دار فانی را وداع گفتند. باشگاه استقلال  یک بار دیگر با اهالی روستای کنخ و تمام بازماندگان زلزله هرمزگان همدردی می کند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال (+فیلم)
  • دانش آموزان روستای زلزله زده هرمزگان، میهمان تمرین استقلال
  • بهاباد امروز لرزید
  • زلزله این استان را لرزاند
  • زلزله بامدادی این استان جنوبی را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» را لرزاند
  • زلزله ۳.۲ ریشتری در خرم آباد
  • زلزله ۳.۲ ریشتری «خرم‌آباد» لرستان را لرزاند
  • زمین لرزه ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند