Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد فرهادی روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران افزود: در این مراسم، انجمن کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری به همراه انجمن‌های کرمانشاه و مرکزی به عنوان سه انجمن برتر استانی معرفی و تجلیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در بخش کتابداران برتر، زهرا عظیمی از کتابخانه شهید جعفر زاده سامان و کبری حیدری خراجی از کتابخانه مولوی شهرکرد موفق شدند در زیر مجموعه کتابداران کتابخانه درجه ۶ و هفت و همچنین کتابداران کتابخانه درجه مرکزی و استاندارد حائز رتبه شوند.

وی تصریح کرد: در بخش صفحات مجازی کتابخانه‌های نهادی نیز زهره کریمی مسوول کتابخانه علامه طباطبایی وردنجان توانست با ارائه مطلوب شاخص‌های ارزیابی همچون ظاهر و زیبایی صفحه، اطلاعات حقوقی صفحه، کیفیت محتوای تولیدی و رعایت اصولی کپشن نویسی و درج هشتگ  به عنوان برتر این بخش دست یابد.

فرهادی از سمیرا قاسمی به عنوان رابط برتر فرهنگی این رویداد ملی نام برد و یادآور شد: این رابط فرهنگی در کتابخانه شهید آیت شهر جونقان مشغول به فعالیت است که خدمات شایسته وی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در یک سال اخیر موجب قرار گرفتن در جمع برگزیدگان این بخش شد.

سرپرست امور کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین در ادامه به اجرای ۳۸۰ برنامه فرهنگی هم‌زمان با هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی در استان اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها شامل نشست‌های کتابخوانی، رونمایی و نقد کتاب، مشاوره و کارگاه‌های آموزشی، محفل قرآنی و جلسات تخصصی با محوریت کتاب کودک است.

فرهادی تجلیل از کتابخوانان، کتابداران، خیرین کتاب و دیگر فعالان برتر استانی حوزه کتاب و کتابخوانی، اجرای طرح بخشودگی جرایم دیرکرد و پویش اهدای کتاب را از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته گرامیداشت کتاب و کتابخوانی بیان و تصریح کرد: علاقه‌مندان به عضویت در کتابخانه‌های عمومی نیز می‌توانند به همین مناسبت در روزهای ۲۴ تا ۲۶ آبان از طرح رایگان عضویت برخوردار شوند.

وی به برگزاری پنجمین دوسالانه کارتون کتاب نیز اشاره کرد و افزود: در این هفته با همکاری شهرداری، تعدادی از آثار منتخب این رویداد فرهنگی در سطح شهر در معرض دید عموم قرار می‌گیرد تا به نوعی زمینه ترغیب و علاقه مردم به کتاب و کتابخوانی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۵۵ باب کتابخانه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که آمار اعضایی که حداقل یک‌بار به عضویت این کتابخانه‌ها درآمده‌اند افزون بر ۲۵۰ هزار نفر است. از این تعداد جمعیتی معادل ۴۵ هزار نفر به‌صورت مستمر فعالیت‌های مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را دنبال می‌کنند.

برچسب‌ها شهرکرد چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور جونقان کتاب کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور شهرکرد چهارمحال وبختیاری نهاد كتابخانه های عمومی کشور جونقان کتاب کتابخوانی چهارمحال و بختیاری کتاب و کتابخوانی کتاب و کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۲۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود

 فرشاد فرح منش بیان کرد: در مجموع در جلساتی که در راستای کتابخانه‌های عمومی سال ۱۴۰۲ در شهرستان ایرانشهر برگزار شده بود مقرر شد تا نسبت به تجهیز کتابخانه عمومی بخش بزمان این منطقه نیز اقدام شود.
 
 وی افزود: بخشی از تجهیزات تحویل شده و بخشی دیگر به‌زودی تحویل و ساختمان تجهیز می‌شود.
 
 این مسئول ادامه داد: کتابخانه عمومی بخش بزمان شهرستان ایرانشهر حدود ۷ هزار جلد کتاب متنوع دارد.
 
 وی اضافه کرد: گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی موجب پیشرفت هر منطقه‌ای می‌شود پس تجهیز کتابخانه در هر شهر امری ضروری است.
 
 بخشدار بزمان تصریح کرد: اهمیت و توجه به فضای کتابخانه بیش از گذشته یک ضرورت بوده؛ چون پیشرفت و توسعه در همه عرصه‌ها نیازمند اجرای برنامه‌های زیربنایی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای طرح کوله پشتی کتاب در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • پویش «بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند» در چهارمحال و بختیاری
  • فرهنگ کتابخوانی را بین پیشکسوتان جهاد و مقاومت ترویج دهیم
  •  اجرای طرح «کوله پشتی کتاب» در چهارمحال و بختیاری
  • لزوم اجرای برنامه های فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود