Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@19:51:43 GMT

قیمت‌گذاری دستوری کیفیت داروها را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۳۲۸۵

قیمت‌گذاری دستوری کیفیت داروها را کاهش داد

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: افزایش کیفیت دارو‌ها نیازمند تخصیص ارز نیمایی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی است.
ناصر ریاحی، رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، درباره مشکلات واردات تجهیزات دارویی، گفت: واردات تجهیزات و ماشین آلات دارویی با ارز دولتی نیست و واردکننده باید با ارز آزاد دستگاه‌ها را وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارو‌های تولیدی شرکت‌های دارویی نیز به دلیل این که ماده اولیه آن‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی خریداری می‌شود، توسط دولت قیمت گذاری می‌شود.

او ادامه داد: این در حالی است که وقتی شرکت‌های دارویی، واردات ماشین آلات و تجهیزات دارویی را انجام می‌دهند، باید هزینه استهلاک آن روی دارو محاسبه شود، اما این موضوع مورد پذیرش سازمان غذا و دارو نیست. البته مشکلات به همین موضوعات ختم نمی‌شود، بلکه واردات این کالا‌ها که البته در شرایط تحریم و نبود ارز کافی برای شرکت‌ها اگر امکان پذیر باشد، اقتصادی نیست.

رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو همچنین بیان کرد: ماشین آلات داروسازی یا فرسوده هستند یا درحال فرسودگی اند، اما امکان جایگزینی آن‌ها با این قیمت ارز وجود ندارد و این موضوع روی کیفیت تولید دارو‌ها اثر می‌گذارد.

او درباره درخواست شرکت‌های دارویی ادامه داد: اگر قرار است روند قیمت گذاری دارو ادامه داشته باشد، پس باید واردات تجهیزات دارویی نیز، با همان ارز مواد دارویی محاسبه شود یا این که ارز برای واردات ماده دارویی و تجهیزات آن، از حالت ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی تغییر کند تا شرکت‌های دارویی بتوانند تجهیزات خود را نو کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت قیمت گذاری قیمت گذاری دستوری کیفیت شرکت های دارویی شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروها و فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران گفت: بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از ۳۰۰ گیاه، دارو ساخته شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز و دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: صنعت داروهای گیاهی از سال 1360 در کشور آغاز به کار کرده است. 

وی افزود: صنعت تولید داروهای گیاهی تنها صنعتی است که تولید دانش مستقیماً به تولید محصول در آن می‌انجامد با این وجود، بیش از 1200 گیاه دارویی داریم که از این تعداد صرفا از 300 گیاه، دارو ساخته شده است و 4400 فرآورده طبیعی و بیش از 2000 فرآورده سنتی داریم. 

گلایه رئیس سازمان غذاودارو از فروش اقلام غیرمجاز در عطاری‌ها

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی و فرآورده‌های طب سنتی ایران گفت: امیدوارم در سال 1403 ثبات بیشتری در بازار ارزش‌آفرین داروهای گیاهی و طب سنتی که اسناد بالادستی هم بر استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید دارند، داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۵درصدی صادرات مکمل های دارویی و فراورده های طبیعی
  • ساخت شهرک صنفی کارگاهی در رزن
  • شهرک صنفی کارگاهی در رزن احداث می‌شود
  • کدام داروها را می توان بدون نسخه خرید؟ | زمانی که باید مصرف داروهای OTC را قطع کنید
  • حضور شرکت‌های دانش‌‍‌بنیان ایرانی در نمایشگاه جنوب شرق آسیا
  • بهترین راهکار برای کاهش وزن
  • تولید ۲۵۰ میلیون مکمل/ صادرات ۱۳ میلیون دلاری داروهای سنتی
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • رشد تهیه دارو از گیاهان دارویی در کشور
  • فقط یک‌چهارم گیاهان دارویی برای تولید دارو استفاده شده‌اند