Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، سعید پورحیدر در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت: امسال با توجه به وقوع خشکسالی در سال زراعی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ و خسارت به مزارع گندم و جو شهرستان ورزقان، جهت جبران خسارت وارده به کشاورزان شهرستان ورزقان یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان غرامت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی به مزارع بیمه شده و خسارت دیده گندم و جو در شهرستان ورزقان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال زراعی۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ با مشارکت و همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در پرداخت هزینه تعرفه بیمه به کشاورزان منطقه،۵۴۰۰ هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان تحت پوشش بیمه قرار گرفته بود و در این رابطه حدود  ۱۱۰۰ مورد پرونده خسارت در صندوق بیمه تشکیل شده بود که مبلغ یک میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان برای خسارت دیدگان غرامت پرداخت گردید.

وی افزود: در سالزراعی جاری (۱۴۰۱ – ۱۴۰۰) ۷۰۰۰ هکتار گندم و ۱۶۰۰ هکتار جو شهرستان ورزقان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور قرار دارد که با همکاری و مساعدت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در پرداخت حق تعرفه بیمه برای کشاورزان، این میزان سطح کشت تحت پوشش صندوق بیمه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴

 

منبع: فارس

کلیدواژه: گندم جو غرامت محصولات کشاورزی بانک کشاورزی فارس تبریز دیمزار صندوق بیمه ورزقان شهرستان ورزقان گندم و جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان

سید محمدرضا سیدحسینی یکشنبه‌شب در بازدید از مزارع آسیب دیده سیلاب جنوب سیستان و بلوچستان افزود: عمده خسارات وارده به بخش کشاورزی در شهرستان‌های زرآباد، کنارک، چابهار، قصرقند، نیکشهر، دشتیاری، راسک است.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: بیشترین خسارت بارندگی سیل آسای اخیر به بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی زراعی، هشت هزار و ۵۷۰ هکتار باغ، ۱۹ واحد گلخانه، ۸۴۴ واحد دامداری، سه هزار و ۵۱۶ راس دام سبک و سنگین، ۳۴۲ کلنی زنبور عسل، ۶ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی،۸۸۸ حلقه چاه کشاورزی و ۸۱ دستگاه ماشین آلات و ادوات کشاورزی بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تصربح کرد: همچنین در این سیلاب ۲۰۰ رشته قنات، ۷۷ هکتار اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار، ۲۹۹ کیلومتر جاده بین مزارع، ۵۰۷ کیلومتر انتقال آب با لوله و کانال، هزار و ۱۱۵ بندسار و سازه آبخیزداری و ۹۸ باب استخر ذخیره آب استان نیز خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: سازمان جهادکشاورزی با تمامی امکانات با تأمین نهاده‌های دام و طیور ماشین آلات سنگین برای بازسازی بندسار‌ها و قنوات و بازگشایی جاده‌های دسترسی به مزارع و باغات آماده خدمت رسانی است.

حسینی بیان کرد: کار مرمت وبازسازی جاده‌های دسترسی قنوات و احیای بندسار‌ها پس از فروکش کردن سیلاب در جنوب سیستان وبلوچستان آغاز شده است.

دیگر خبرها

  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • گلدهی بیش از ۸۵ هکتار از مزارع کلزا در جلفا
  • خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی سیستان‌وبلوچستان
  • خسارت ۲۱ هزار میلیارد ریالی سیلاب به بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت گندم از سطح بیش از ۲۵ هزار هکتار از مزارع شادگان  
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • تکمیل کننده جشن شکرگزاری گندم پرداخت زکات است
  • خسارت ۴۵ هزار میلیارد ریالی حوادث جوی به بخش کشاورزی