Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی امیدبخش معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلام در دومین روز هفته کتاب با اشاره به هفته کتاب و رویداد‌هایی که با موضوع کتاب برگزار می‌شود، گفت: امسال با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این هفته، همه‌روز از ساعت ۱۵، در سعدیه شیراز آئین رونمایی از چندین کتاب شیراز پژوهی و شیراز شناسی برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، این رونمایی پاسداشت کسانی دانست که در زمینه شیراز پژوهی و فارس‌پژوهی تلاش کرده‌اند و افزود: در این رویدادها، پیوند دوسویه مردم با ناشران، نویسندگان، پژوهشگران، فرهنگ‌وران و کتاب‌دوستان خواهد بود پیوندی که می‌تواند به افزایش کتاب‌های پژوهشی در زمینه فرهنگ، گذشته و سبک زندگی مردم شیراز بینجامد.

امیدبخش افزود: یکی از رویداد‌های دیگر این هفته برگزاری دوره آموزشی طراحی جلد، صفحه‌آرایی و گرافیک کتاب برای ناشران و طراحان آن‌هاست که روز‌های ۲۶ و ۲۷ آبان ماه جاری برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: آئین پایانی هفته کتاب امسال نیز روز ۳۰ آبان ماه جاری همچون همه کشور در زمینه تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات مادران شهدا خواهد بود.

در این آئین از ۷ کتاب چاپ شده انتشارات سیوند به نام‌های «چهار طاق» نوشته محمدرضا احمدی و فاطمه هوایی، اکبر دایی محمد (داش اکل) نوشته مصطفی ندیم، «تعزیه فراتر از یک هنر» نوشته منصور طبیعی، «میر جم» نوشته احمد نوبخت، «تأثیر عوامل اقتصادی و سیاسی بر جنبش بابیه در ایران» نوشته بهرام شاهسونی و صفرعلی رضایی، «باغ آینه» سروده‌های غلامعلی خوشبخت و کتاب «ده گفتار»، مجموعه مقالات شیراز پژوهی رونمایی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از کتاب هفته کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»

کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون» با گذری در تاریخ نفت از کاوش، اکتشاف، بهره‌برداری، انتقال، پالایش و صادرات نفت در ایران به قلم پرویز آریان‌فر و زیر نظر کمیته مطالعات و انتشارات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در ۶ جلد منتشر شد.

به گزارش شانا به نقل از از مدیریت مرکز اسناد و موزه‌های صنعت نفت، هر جلد کتاب «میدان نفتون از آغاز تاکنون» حدود ۶۰۰ صفحه (در مجموع ۳۵۰۰ صفحه) است که به ۶ فصل کاوش نفت، اکتشاف و تولید نفت، انتقال نفت و فرآورده‌های نفتی، پالایش نفت و توزیع فرآورده‌های نفتی، صادرات نفت و گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی و عملیات غیرصنعتی تقسیم شده است.

نویسنده کتاب که بازنشسته سال ۱۳۹۴ صنعت نفت (شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب) است، انگیزه‌اش از نگارش این کتاب را که حدود ۱۵ سال زمان برای نوشتن آن صرف شده، علاقه‌مندی به تاریخ نفت اعلام کرده است.

در نگارش این کتاب از منابع و کتاب‌های خارجی، آرشیو شرکت بی‌پی،  اسناد شرکت نفت انگلیس و ایران، اسناد و تلگراف‌های محرمانه کنسولگری انگلیس در ایران (اهواز، خرمشهر، شیراز، بوشهر، تهران و...) در سامانه کتابخانه مرکز دیجیتال قطر و نشریات عمومی شرکت ملی نفت ایران و دیگر نشریات فنی شرکت‌های عامل نفت ایران استفاده شده و به موازات تحقیقات میدانی در مناطق مختلف نفت‌خیز انجام شده است.

آریانفر در مقدمه فصل یک این کتاب آورده است: به‌درستی مشخص نیست که بشر چه زمانی نخستین‌ بار نفت را مورد استفاده قرار داده، اما مشخص شده است که انسان‌های ماقبل تاریخ، آتش‌های مقدسی را که از تراوش‌های گاز طبیعی از طریق روزنه‌ها و شکستگی‌ها به سطح زمین راه می‌یافتند، روشن و پرستش می‌کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • ماجرای عصبانیت رییس مجتمع قضایی از خنده‌های کفاشیان!
  • گزارشی از نظر منتقدان درباره آخرین کتاب چاپ شده مارکز
  • قصه های به زبان ساده برای بچه ها در ماه رمضان
  • رونمایی از کتاب «میدان نفتون، از آغاز تاکنون»
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • مراسم عقد تا رونمایی کتاب سر دلبران در نمایشگاه قرآن + عکس
  • از مجموعه کتاب‌های «سر دلبران» رونمایی شد
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم
  • رونمایی از کتاب «کبوترانه تا خدا» در قم 
  • رونمایی از ترجمه‌ کتاب «داستان‌های منتخب شاهنامه» به اردو