Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-28@14:49:37 GMT

خط و نشان مکرون برای پوتین

تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۹۴۹۴۹

خط و نشان مکرون برای پوتین

 «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت که فرانسه آماده دفاع از تمامیت ارضی اوکراین است.

به گزارش فارس، دو طرف همچنین در این تماس تلفنی درباره کاهش تنش در مرز بلاروس-لهستان به دلیل بحران پناهجویان توافق کردند.

خط و نشان پاریس برای مسکو درباره اوکراین در حالی صورت می‌گیرد که علیرغم هشدارهای مسکو به کی‌یف درباره ادعاهای بی‌اساس حول تحرکات نظامی این کشور در مناطق مرزی، دولت اوکراین اما همچنان به سیاه‌نمایی درباره استقرار نظامیان روس نزدیک مرزهای خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته گفت کرد که نزدیک به ۱۰۰ هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز اوکراین هستند و کشورهای غربی اطلاعاتی در مورد تحرکات فعال نیروهای روسیه را با کی‌یف به اشتراک گذاشته‌اند.

زلنسکی گفت: «امیدوارم تمام جهان اکنون به وضوح ببینند چه کسی واقعاً خواهان صلح است و چه کسی نزدیک به صد هزار سرباز را در مرز ما متمرکز کرده است».

این ادعا در حالی است که یازده روز پیش، وزارت دفاع اوکراین تعداد نیروهای روسی در نزدیکی مرز این کشور را 90 هزار نفر ادعا کرده بود.

آمریکا و ائتلاف ناتو در بهار سال جاری هم اتهامات مشابهی را علیه روسیه مطرح کردند. طرف‌های غربی در آن زمان مدعی شده بودند روسیه نزدیک به ۱۰۰ هزار نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نظیر تانک و جنگنده را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است.

با این حال، وزارت دفاع روسیه روز جمعه ضمن اشاره به رهگیری شش فروند از هواپیماهای ائتلاف ناتو بر فراز دریای سیاه، گفت فعالیت‌ های نظامی آمریکا ثبات این منطقه را تهدید می‌کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: مکرون پوتین روسیه فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۴۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست

صدر اعظم پیشین آلمان ضمن تاکید بر راهکار دیپلماتیک برای حل بحران اوکراین بر این عقیده است که دوستی وی با رئیس جمهور روسیه می تواند برای پایان دادن به این جنگ سودمند باشد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از نشریه "دی سایت" آلمان، گرهارد شرودر، صدراعظم پیشین آلمان معتقد است که دوستی او با "ولادیمیر پوتین"، رئیس جمهور روسیه می تواند به پایان جنگ در اوکراین کمک کند. این سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات در مصاحبه ای با خبرگزاری آلمان گفت: ما سال ها با هم معقولانه کار کرده ایم. شاید این هنوز بتواند به یافتن راه حلی از طریق مذاکره کمک کند، من هیچ راه حل دیگری نمی بینم."

وی تاکید کرد که او نمی‌خواهد این مسئله را فراموش کند که در این سیاست نیز «رویدادهای مثبتی» رخ داده است. به گفته شرودر زمانی به نظر می رسید که این رابطه شخصی می تواند برای حل یک مشکل دشوار سیاسی مفید باشد.

به نوشته خبرگزاری آلمان شرودر ممکن است به مأموریت میانجیگری خود از مارس 2022 اشاره کند که شکست خورد. امروز، صدراعظم اسبق آلمان متعهد به تلاشی جدید برای میانجیگری در سطح دولت برای پایان دادن به جنگ در اوکراین است که به‌ویژه آلمان و فرانسه را برای این منظور موظف می داند.

شرودر در بخش دیگری از سخنانش گمانه زنی ها در مورد حمله روسیه به کشورهای شرقی ناتو یا حمله اتمی را "بیهوده" خواند. او گفت که علاوه بر حمایت از اوکراین، باید به راه حلی برای درگیری نیز توجه جدی شود تا ناآرامی در میان مردم افزایش نیابد.

شرودر در حزب دولتی سوسیال دموکرات نیز به دلیل دوستی با پوتین مورد انتقاد قرار می گیرد. اگرچه او جنگ در اوکراین را "اشتباهی مهلک" خواند، اما به طور کامل از ولادیمیر پوتین، رهبر کرملین، که از زمانی که صدراعظم شد با او دوست بود، فاصله نگرفت. بنابراین، رهبری حزب سوسیال دموکرات او را کنار گذاشت، اما روند اخراج از حزب شکست خورد.

حزب سوسیال دموکرات در حال حاضر بر سر سیاست روسیه در حال بحث و کشمکش است. چندین دانشمند از صفوف این حزب از جمله مورخ مشهور هاینریش آگوست وینکلر، در نامه ای از فقدان "وضوح لازم و همبستگی بدون ابهام" در اظهارات رهبری این حزب انتقاد کردند. در این نامه آمده است که حزب سوسیال دموکرات یک مفهوم کوته بینانه از صلح داشت و با متحدان خود در اروپا "به اندازه کافی" هماهنگ نمی شد. پیشنهادی که رولف موتسنیچ، رهبر گروه پارلمانی حزب سوسیال دموکرات در بوندستاگ ارائه کرد، که از توقف جنگ صحبت کرد هم بحث های زیادی را به راه انداخت.

تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روستحولات اوکراین|زلنسکی دبیر شورای امنیت را هم برکنار کرد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین برای آتش‌بس با اوکراین منتظر نتیجه انتخابات آمریکا است
  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • «شرودر» دوستی با پوتین را مفید دانست
  • پوتین: هزینه دفاعی آمریکا و روسیه قابل مقایسه نیست
  • موضع گیری جدید پوتین درباره جنگ با ناتو | تصمیم روسیه برای حمله به اروپا پس از اوکراین ؛ بی معنی و مرخرف است
  • پوتین: ادعای جنگ روسیه با ناتو مزخرف است
  • واکنش پوتین به ادعای جنگ روسیه با ناتو
  • بلینکن هفته آینده به اروپا می‌رود/ دیدار با مکرون درباره اوکراین در دستور کار
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم