Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی خود برای کاهش تنش ها و گفتگو درباره اختلافات میان دو طرف اقدام به برگزاری یک نشست مجازی کردند. این نشست با موضوعاتی، چون بحث حقوق بشر و مسائل امنیتی آغاز شده است.

شی جین پینگ در شروع این دیدار بایدن را دوست قدیمی خود نامید و گفت هر دو طرف باید سطح ارتباطات و همکاری‌های خود را برای حل چالش‌های پیشرو تقویت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس جمهور آمریکا نیز تاکید کرد: دو کشور باید اطمینان حاصل کنند روابط آن‌ها در نهایت به درگیری و چالش‌های جدی مبدل نمی‌شود.

شی در ادامه قول داد که به نگرانی‌های واشنگتن از جمله موضوع حقوق بشر و سایر مسائل در هند و اقیانوس آرام رسیدگی کند.

این مذاکرات که ساعاتی پیش آغاز شده با هدف فشار بر پکن برای رعایت قوانین بین المللی در مورد مسائل تجاری و امنیتی برگزار می‌شود. هر دو طرف امیدوارند این مذاکرات بتواند بخشی از اختلافات این روز‌ها میان واشنگتن و پکن را حل و فصل کند.

آمریکا و چین این روز‌ها بر سر برخی مسائل از جمله منشاء ویروس کرونا، قوانین و مقررات تجارت و رقابت بین الملل، گسترش سلاح‌های هسته‌ای توسط پکن و افزایش فشار بر تایوان با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رییس جمهور چین جو بایدن دیدار مجازی تایوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۹۵۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که این کشور خواهان جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا امروز دوشنبه در جریان دیدار با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: واشنگتن متعهد به حفاظت از منافع ایالات متحده و شرکایش در منطقه از جمله عراق است. آمریکا متعهد به حمایت از امنیت اسرائیل است.

بایدن همچنین اظهار داشت که آمریکا متعهد به برقراری یک آتش بس است که اسرا را به خانه بازمی‌گرداند و از گسترش جنگ جلوگیری می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که واشنگتن خواهان جلوگیری از گسترش جنگ در منطقه خاورمیانه است.

نخست وزیر عراق نیز در این دیدار در واشنگتن با تاکید بر اینکه بغداد خواستار ممانعت از گسترش درگیری است، ابراز داشت که دیدگاه های ایالات متحده و عراق ممکن است در مورد آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد متفاوت باشد.

بایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شد

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • «سلطان تقلب»؛ لقب جدید بایدن
  • دلزدگی مردم آمریکا از رقابت دوباره بایدن و ترامپ
  • بیانیه مشترک عراق و آمریکا پس از دیدار السوانی با بایدن
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • بایدن: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است
  • کربی: نمی‌خواهیم شاهد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه باشیم
  • منحنی محبوبیت ترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری نزولی شده/ بایدن کم کم در نظرسنجی ها بالاتر می رود
  • تشدید اختلاف میان مقامات آمریکا پس از حمله ایران
  • واکنش ترامپ به تنش میان ایران و اسرائیل